نوشته شده توسط : ساحل

zero client چیست
زیرو کلاینت چیست ؟ زیروکلاینت دستگاهی است در اندازه یک تلفن همراه کوچک. اما تاثیر آن برای کاربران ، دقیقا مانند وحتی بهتر از یک سیستم کامپیوتری کامل ، مثل LapTop یا Case است .

زیرو کلاینت چیست
تفاوت زیرو کلاینت با PC چیست؟
شما برای به کارگیری یک کیس کامپیوتر ، تنها سیستم خود را به برق وصل میکنید و با آن شغل میکنید . ولی در باره زیرو کلاینت ها شما باید اول زیرو کلاینت های خود را بوسیله یک کابل یا بصورت وایرلس به یک کیس (سرور ) متصل کنید.

سوال: چه سروری مناسب زیرو کلاینت ها است ؟

پاسخ: ← گزینش سرور

در واقع با وصل کردن زیروکلاینت به سیستم خودتان، شما یک دستگاه کامل دیگر برپایی میکنید . زیرو کلاینت تمامی منابع دشوار افزاری ، نرم افزاری و اطلاعاتش را از کیس مادر یا همان سرور میگیرد. همینگونه همه ی پردازش های کاربران زیرو کلاینت هم در سرور انجام میشود .

چگونگی پیوستگی زیرو کلاینت به سرور در شبکه
چگونگی پیوندیدن زیرو کلاینت به سرور در شبکه

 

برای نگریستن گونه ها زیرو کلاینت اینجا کلیک کنید ← گونه ها زیرو کلاینت

ممکن است در نگاه اول زیرو کلاینت فقط یک درگاه برای به کارگیری کیس به نظر برسد ! سوالاتی که قبل می آید :

چرا مستقیما از کیس بهره‌گیری نکنیم ؟
به چه علتی این فناوری برپایی شده و الی این بی گمان گسترش پیدا کرده است؟
چرا همگی ادارات دولتی و مراکز آموزشی، بخصوص مدارس در حال جایگزینی زیرو کلاینت با کامپیوترهایشان هستند؟
علت محبوبیت زیروکلاینت
امروزه بزرگ ترین سازمان ها ، مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه ها،وحتی بانک ها و بیمه ها در حال بروزرسانی و تعویض سیستم های کهنه شان با زیروکلاینت و تین کلاینت هستند . مهمترین علت این است که شما به جای خرید کیس جداگانه برای هرکاربر و پرداخت خرج بسیار تجهیز ، نصب و حمایت هر سیستم، تنها یک کیس و شماری زیروکلاینت ارزان قیمت خریداری میکنید.هر کاربر با استفاده از زیرو کلاینت خود، میتواند از تمامی (ویا بخشی) از منابع اطلاعاتی و حتی بروز رسانی ها و آنتی ویروس های موجود در کیس مرکزی استفاده کند.

حال مهمترین مساله ای که پیش می آید وضعیت حمایت یک کیس مرکزی از شمار زیادی کاربر زیروکلاینت است.در این حالت چشمداشت میرود که کیس والده ، یک سرور خیلی قوی و گران قیمت و حائز منابع دشوار افزاری وسیع باشد. اما برای ساپورت زیروکلاینت ها لزوما نیازی به سرور قوی و گران نیست.فقط کافی است در خرید زیروکلاینت ها و سرور خود، گزینش راستی انجام دهید.

زیروکلاینت در مراکز آموزشی- rayan andishe maya
زیروکلاینت در مراکز آموزشی- rayan andishe maya

سرور مورد نیاز زیرو کلاینت
به دلیل فناوری و پروتکل های زیروکلاینت ها، فقط با داشتن یک کیس معمولی، توانا به کاربرد ساده تا حرفه ای (کار با فوتوشاپ، افتر افکت ، تری دی مکس و…) خواهید بود.

مصرف انرژی زیرو کلاینت
مصرف برق شما بجای ۳۰۰ وات به ازای هر کامپیوتر به ۵ وات تفریق پیدا میکند.

عمر مفید زیرو کلاینت
عمر سودمند میانگین رایانه های باستانی حدودا ۵ سنه است. در حالی که در زیروکلاینت ها این میزان به بالای ۱۰ سال افزایش پیدا میکند.

پشتیبانی زیرو کلاینت
در شیوه Zero Client ، عملیات زمانبر و مشکل مانند: نصب نرم انگیزه ها های باره نیاز ، بروز رسانی ها ، پیشتیبانی ها و… تنها یک بار روی کیس اصلی سپریدن میشود.

زیرو کلاینت ها در واقع نیازی به پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری ندارند. بعد ما برای مدیریت کاربران و مجموعه فقط بیچارگی به یک ادمین شبکه داریم.این مدیر شبکه لزوما یک فرد کارآزموده نیست و میتواند هر فردی با اطلاعات معمولی هم باشد.

امنیت زیروکلاینت ها
نکته جالب دیگر در استفاده از زیرو کلاینت ها ، امنیت بالای اطلاعات و داده در این سیستم هاست. شما با به کارگیری Zero Client، میتوانید میزان دسترسی متفاوتی به هر یک از کاربران خویش بدهید. همچنین میتوانید فضایی برای اشتراک گذاری مطالب بین کاربران خویش داشته باشید.به این ترتیب کاربران میتوانند براحتی تمامی اطلاعات باره نظرشان را در اختیار هم قرار دهند.این فضای مشترک کاربران بگونه ای است که دسترسی به اطلاعات حساس در دسته مدیریت را نداشته باشند.

مدیریت کاربران زیرو کلاینت
علاوه بر امنیت بالای اطلاعات ،شاید این نکته هم برای مدیران بسیار دلچسب باشد که شما در هر لحظه قابلیت بازدید و حتی گرفتن گزارش پیشه سیستم هر یک از کاربران خود را داشته باشند.میتوانید هر موعد با یا بدون اطلاع کاربران، سیستم آنها را نگریستن کنید. و یا اگر قصد آموزش و نمایش ویدئویی برای کابران خویش دارید، آن ویدئو را بطور همزمان برای همه کاربران نمایش پیمان دهید.

Broadcasting

در این نوشتار سعی بر این بود تا شما را با تکنولوژی Zero Client آشنا نماییم .در پیوسته ما به طور ریزبین صرفه ی اقتصادی به کارگیری این سیستم ها را رسیدگی میکنیم.

 

در این تقسیم بطور کامل برتری های زیرو کلاینت نسبت به یک کیس کامپیوتر را برای شما آورده ایم :
دستگاه زیرو کلاینت شما به هیچگونه آلوده به ویروس نمیشود. بعد شما هیچوقت نگران مشکلات اجرایی در دستگاه خود نخواهید بود.
سیستم زیرو کلاینت کاربران شما نیاز به پشتیبانی نرم افزاری ندارد. در واقع دیگر نیازی به صرف خرج و سررسید بسیار برای پشتیبانی و نیروی فنی جهت رفع مشکلات سیستم ها نیست.
همانطور که در بالا اشاره کردیم مصرف برق برای هر یک کیس رایانه در نزدیک ۲۰۰-۳۰۰ وات میباشد. این میزان در زیرو کلاینت ها تنها ۵ وات است. که شاخص مهمی برای صرفه اقتصادی شما در طولانی مدت محسوب میشود.
عمر دستگاه های زیرو کلاینت بین ۱۰تا ۱۲ سنه است . در حالی که کیس های کامپیوتر موجود در شرکت ها و مدارس بایستی هر ۴ الی ۵ سال جایگزینی نمایید. ( که البته در این بین نیز دربایستن به تعمیرات متعدد دارند!)
یکی از بهترین قابلیت های زیرو کلاینت ها که برای مدیران زیاد جالب پروا است، مدیریت بی همتا و بسیار ساده و آسان کاربران زیرو کلاینت ها است.
بروز رسانی، نصب آنتی ویروس و سیستم عامل برای کاربران فقط یکبار سپریدن خواهد شد. نه به شمار کاربران شبکه !
در خرید اولیه زیروکلاینت ها ،با سنجش جزئی و ریزبین آخرین قیمت ها، صرفه اقتصادی ۴۰ درصدی را تماشا خواهید کرد.
حاصل بهره‌گیری یک دوره ۶ ساله از تکنولوژی زیروکلاینت ها ، صرفه اقتصادی ۶۰ درصدی خواهد بود.
فضای اشغالی بسیار کم گرد از برتری های سایر این دستگاه ها ، به ویژه درمکان های محدود مانند سایت های کامپیوتری و کلاس ها میباشد.
قابلیت به کارگیری سیستم عامل های گوناگون برای هر کاربر زیروکلاینت.
این فناوری سخت گرمایشی و صوتی کیس ها را به هیچ عنوان ندارد.
اضافه کردن کاربران جدید تنها در چند دقیقه قابل سپریدن است.

زیرو کلاینت چیست؟ | انواع زیروکلاینت


نرخ خرابی این دستگاه ،با میزان ۱.۵ درصد در سال! این دستگاه را جز برقرار ترین دستگاه ها کرده است.
امنیت اطلاعاتی که امروزه از مهم ترین مسائل هر سازمانی به حساب می آید ،در این دستگاه بطور ۱۰۰ درصد اعمال شده است.
میزان پهنای باند مورد بیچارگی این دستگاه نسبت به رایانه بسیار کمتر است.در حالی که سرعت تبادل اطلاعات بین کاربران زیاد بالاست.
و در واپسین،انجام باید گفت زیرو کلاینت مثل رایانه فرسوده و ناتوان نمیشود. زیرا تمامی مشکل افزار و نرم اسباب خود را از سرور میگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

بازگشت باج‌افزار قدیمی با ترفندی جدید/ لزوم فعالسازی نسخه پشتیبان

مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری از بازگشت نسخه جدید باج افزار «پارادایس» که در سال ۲۰۱۷ فعال بود از طریق ایمیل های جعلی (فیشینگ) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، نسخه جدید باج‌افزار Paradise که تقریباً از سال ۲۰۱۷ فعال بوده، از طریق ایمیل‌های فیشینگ منتشر می‌شود و به دلیل به‌کارگیری فایلی غیرمتداول به سیستم‌ها و شبکه‌ها رخنه می‌کند و محققان بر این باورند که این بدافزار، در حال هدف قراردادن سازمان ها است.

فایلی که باج‌افزار Paradise منتشر می‌کند در ظاهر بی‌خطر است؛ این تکنیک به کار گرفته شده سبب می شود که بسیاری از محصولات امنیتی روی سیستم های تحت ویندوز، این فایل را حتی به‌عنوان بالقوه مخرب شناسایی نمی‌کنند.

پیوست ایمیل‌های فیشینگ ارسالی در کارزار جدید، فایلی با پسوند IQY است. فایل‌های Internet Query با پسوند IQY حاوی متنی ساده و در ظاهر فاقد هرگونه عملکرد مخرب هستند. نقش این فایل در کارزار جدید Paradise دریافت فایل مخرب مورد نظر مهاجمان است.

آنچه که این کارزارهای هرزنامه‌ای را بسیار خطرناک می‌کند، عدم بررسی فایل‌های IQY توسط بسیاری از محصولات امنیتی و سازوکارهای بررسی خودکار است.

در این باره پایگاه اینترنتی ZDNet نوشت: محققان Lastline که این کارزار را شناسایی کرده‌اند می‌گویند مهاجمان Paradise در حال هدف قرار دادن سازمان‌ها هستند. گردانندگان باج‌افزار همچنان در حال هدف قرار دادن سازمان‌ها در سرتاسر جهان و موفقیت در اخاذی صدها هزار دلار با ارز رمزهایی همچون بیت‌کوین هستند.

در این ایمیل‌های فیشینگ با ظاهری تجاری تلاش شده تا کاربر متقاعد به باز کردن فایل IQY پیوست شود. در صورتی که کاربر ناآگاه اقدام به اجرای پیوست کند، فایل IQY به سرور فرماندهی (C۲) متصل شده و در ادامه با اجرای یک فرمان مبتنی بر PowerShell منجر به نصب باج‌افزار روی سیستم می‌شود.

به‌محض رمزگذاری شدن فایل‌ها، با نمایش یک اطلاعیه باج‌گیری (Ransom Note ) از کاربر خواسته می‌شود تا در ازای آنچه که این مهاجمان بازگرداندن دسترسی‌ها به حالت اولیه می‌خوانند، مبلغ اخاذی شده را از طریق ارز رمز (Cryptocurrecny ) پرداخت کند.

نویسندگان بدافزار معمولاً در مراحلی از توسعه بدافزار، آن را توزیع می‌کنند تا نحوه شناسایی آنها توسط محصولات و راهکارهای امنیتی را ارزیابی کنند.

محققان، پیش‌تر موفق به ساخت ابزاری شده بودند که قربانیان Paradise را قادر به رمزگشایی رایگان فایل‌های رمز شده توسط این باج‌افزار می‌کرد. اجرای این کارزار جدید از عقب ننشستن مهاجمان Paradise حکایت دارد.

کارشناسان معاونت بررسی مرکز افتا می‌گویند: یکی از اصلی‌ترین راهکارها در برابر این تبهکاران سایبری، تهیه مستمر نسخه پشتیبان از سیستم‌ها است تا در صورت بروز آلودگی به باج‌افزار، امکان باز گرداندن فایل‌ها به حالت اولیه فراهم باشد.

همچنین برای جلوگیری از مورد بهره‌جویی قرار گرفتن آسیب‌پذیری‌های موجود در سیستم‌های عامل و نرم‌افزارهای مورد استفاده، کاربران باید از نصب مستمر اصلاحیه‌های امنیتی روی دستگاه‌ها اطمینان حاصل کنند تا از گزند این بدافزارهای مخرب در امان بمانند.

منبع:

https://www.mehrnews.com/news/4877771/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AC-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D9%81%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D9%BE%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

احداث مرکز پردازش داده های ماهواره ای به مرحله پایانی رسید

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: احداث مرکز آرشیو و پردازش داده های ماهواره ای در مراحل پایانی قرار دارد و عملیات عمرانی احداث مراکز فضایی سلماس و چناران نیز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فضایی ایران، مرتضی براری گفت: مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای به عنوان یک زیرساخت مهم در صنعت فضایی احداث شده و در این مرکز تمام داده‌های دریافتی بر اساس طبقه‌بندی‌های لازم آرشیو و عملیات پردازش روی داده‌ها با کمک زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری مهیا شده، صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: نقشه‌های تولیدی ماهواره ها با سرعت بالا در این مرکز پردازش شده و به صورت گزارش‌های مدیریتی اطلاع‌رسانی خواهند شد. ضمنا در این مرکز با ایجاد پلتفرم نرم‌افزاری به کسب و کارها و استارت‌آپ‌های حوزه فضایی سرویس‌های ویژه‌ای ارائه و با دسترسی آنلاین این کسب‌وکارها به داده‌های ماهواره‌ای، بستر لازم برای فعالیت و توسعه آنها مهیا خواهد شد.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به روند احداث مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای در مرکز فضایی ماهدشت، خاطرنشان کرد: مشاهدات ما نشان می‌دهد مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای مطابق با برنامه زمان‌بندی تعیین شده، مراحل پایانی خود را طی می‌کند. زیرساخت‌های این مرکز نصب و راه‌اندازی شده‌اند و در ایام پیش‌رو عملیات نرم‌افزاری آن صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: تمام تجهیزات این مرکز از تولیدات داخلی است که توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی طراحی شده‌اند. استفاده از تجهیزات بومی گامی مهمی است که در راستای استفاده از توان و ظرفیت داخلی برداشته شده و در این مسیر نیز توفیقات بسیار خوبی توسط این شرکت‌ها در زمینه توسعه مراکز داده به دست آمده است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: در همین حال عملیات عمرانی توسعه ایستگاه‌های فضایی در مرکز ماهدشت نیز با استفاده از توان و تخصص بخش خصوصی آغاز شد و تلاش خواهیم کرد مطابق با زمان‌بندی مقرر این پروژه نیز به بهره‌برداری برسد. ضمن این که هفته گذشته عملیات عمرانی احداث مراکز فضایی سلماس و چناران با عقد قرارداد با بخش خصوصی آغاز شد.

براری تاکید کرد: در راستای حمایت و توسعه زیست بوم کسب‌وکارهای حوزه فضایی هم‌زمان با توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور، چند اقدام اساسی در دستور کار سازمان فضایی ایران قرار داد که از جمله آن می توان به آزادسازی داده‌های ماهواره‌ای، احداث مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای و ایجاد پلتفرم ارائه سرویس‌های ویژه به کسب و کارهای فضاپایه اشاره کرد.

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: مطابق با اهدافی که برای حمایت از کسب وکارها متصور بودیم، آرشیو ۴۰ساله داده‌های ماهواره‌ای سازمان فضایی ایران به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار گرفت تا بتوانند با خلق ارزش افزوده به کسب و کار خود رونق بدهند؛ در همین راستا نیز توسعه ایستگاه‌های دریافت داده‌های ماهواره‌ای نیز آغاز شد. اکنون دریافت آنلاین از ۱۲ ماهواره در مرکز فضایی ماهدشت صورت می‌پذیرد و در آینده‌ای نزدیک نیز ایستگاه دریافت داده‌ها با دقت بالا احداث خواهد شد.

منبع:

https://www.mehrnews.com/news/4878018/%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D8%AB-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%AD%D9%84%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

SEO یک زنجیره بازاریابی است که بر روی نقطه نظر رو به رشد در نتایج جستجوی آلی (بدون پرداخت) موتور جستجو متمرکز است. SEO شامل عناصر فنی و خلاق باره بیچارگی برای بهبود رتبه بندی، رانندگی ترافیک و افزایش اخطار در موتورهای جستجو می باشد. جنبه های بسیاری برای جستجوگرها وجود دارد، از کلمات در صفحه شما تا سایر سایت هایی که به وب سایت شما پیوند می دهند. بعضی اوقات SEO به سادگی موضوعی است که مطمئن شوید سایت شما به نوع ای طراحی شده است که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آن را فهم کنند. SEO تنها در مورد ایجاد وب سایت های سازگار با موتورهای جستجوگر نیست. این در مورد ساخت سایتی سازگار برای ملت نیز است. در طراحان وب تبریز ما اعتقاد داریم که این اصول دست در دست هم هستند و یگانه آن دیگری را تکمیل می کند و مکمل هم هستند. این راهنما برای توصیف همه زمینه های سئو از جستجوی اصطلاحات و عبارات (کلمات کلیدی) که شدامد را به تارنما شما جذب می کند الی سایت شما را با موتورهای جستجو سازگار کند تا برپایی لینک های مفید و بازاریابی برای سایت شما و بال بردن ارزش منحصر به فرد سایت شما را متعاقب دارد. اگر در مورد این موارد کمی سردرگم شده اید نگران نباشید چون شما تنها نیستید و ما برای کمک و ارشاد شما اینجا هستیم.

چرا وبسایت من به SEO دربایستن دارد؟
مفاهیم اولیه سئو
مفاهیم اولیه سئو

اکثر ترافیک وب توسط موتورهای جستجو عمده تجاری، گوگل، بینگ و یاهو هدایت می شود. اگر چه شبکه های اجتماعی و دیگر گونه ها شدامد ها می توانند بازدید را به وب سایت شما جذب کنند، ولی موتورهای جستجو طریق اصلی جستجو و وب گردی برای اکثر کاربران اینترنت هستند. شیوه دررست است که تارنما شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را برای کاربران قصد خود فراهم کند. موتورهای جستجو در این باره منحصر به فرد هستند که در آن ها شدامد هدفمند را در جایی فراهم می کنند که شما به تعقیب آن هستید و شما آن را رهنمود می کنید. موتورهای جستجو گذرگاه هایی هستند که می شوند باعث این رخداد بیافتد. اگر موتورهای جستجو نتوانند سایت شما را پیدا کنند و یا محتوای شما را به پایگاه های داده خود اضافه نکنند، شما فرصت های ایمان نکردنی برای هدایت شدامد به سایت خویش را از دست می دهید. نمایش جستجوها یعنی کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می کنند، ارزش فوق العاده ای دارند. تجربه نشانه دیتا است که ترافیک موتور جستجو می تواند سبب موفقیت یا شکست یک سازمان باشد. شدامد هدفمند به یک وب سایت می تواند تبلیغات، درآمد و قرار دریافت در معرض رویت را مشابه سایر کانال های بازاریابی فراهم کند. سرمایه گذاری در بهینه سازی تارنما ها و سئوی آن ها می تواند در مقایسه با سایر گونه ها بازاریابی بهتر و یا صرفه تر باشد و بالارفتن استثنایی در میزان بازدهی داشته باشد.

بیشتر بخوانید »»» نکات بهینه سازی سایت توسط خودمان بدون صرف هزینه
چرا موتورهای جستجو نمیتوانند سایت ما را بدون SEO تشخیص دهند؟
مفاهیم اولیه سئو

مفاهیم اولیه سئو


مفاهیم اولیه سئو

موتورهای جستجو هوشمند هستند، اما هنوز هم احتیاج به کمک دارند. موتورهای اصلی همواره کوشش می کنند لغایت فناوری خویش را برای ردیابی وب عمیق تر و نتایج بهتر را برای کاربران به ارمغان بیاورند. با این حال، محدودیتی برای موتورهای جستجو هستی دارد. در حالی که SEO مناسب می تواند هزاران تن از بازدید کنندگان شما را افزایش دهد و پروا بیشتری را به خود جلب کند، ولی یک جنبش اشتباه می تواند سایت شما را در نتایج جستجو مخفی و یا دفن کند و در جایی که بازدید بسیار مختصر است قرار دهد. علاوه بر ایجاد محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO همچنین به پیشروی کردن رتبه بندی ها کمک می کند تا محتوا در جایی پیمان گیرد که جستجوگران آن را بسهولت پیدا کنند. اینترنت به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک عرصه رقابتی است و آن دسته از شرکت هایی که با اصول بهینه سازی جلو می روند و تکنیک های سئو را در نظر می گیرند، در تعداد بازدید کنندگان و مشتریان باره عقیده خود جلوتر از دیگر رقبا خواهند بود.

آیا می توانم SEO را برای خودم سپریدن دهم؟
مفاهیم اولیه سئو
مفاهیم اولیه سئو

دنیای بهینه سازی و سئو پیچیده است، ولی اکثر مردم بسهولت می توانند اصول اولیه را درک کنند. حتی مقدار کمی از ادب می تواند تفاوت بزرگواری برپایی کند. تعلیم رایگان SEO به طور گسترده در وب در دسترس است، از جمله در راهنماهایی همانند این. این پیشه را با یک تمرین حقیر ترکیب کنید و به نکوداشتن خود را برای تبدیل شدن به یک سئوکار چیره دست حاضر کنید. با پروا به تعهد وقت خویش و گرایش شما برای یادگیری و پیچیدگی تارنما شما، شدنی است تصمیم بگیرید که شما دربایستن به کارآزموده برای رسیدگی به امور و تعلیم این تخصص برای شما دارید. شرکت هایی که شغل SEO را اتمام می دهند ممکن است متفاوت باشند بعضی تمرکز متفاوتی دارند، در حالی که دیگران یک رویکرد گسترده تر و عمومی تری دارند. در هر صورت، خوب است که درک کاملی از مفاهیم اصلی را داشته باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

پس از عرضه مدل موفق گلکسی نوت با فروش ۷ میلیونی و نمایشگر پهناور 5.3 اینچی که بسیاری را میان تبلت و یا گوشی بودن آن به تردید انداخت، حال به گوش می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا در اکتبر امسال که درست یک سال از عرضه گلکسی نوت خواهد گذشت، شماره دوم از این گوشی غول پیکر را به بازار عرضه کند.

این رو هم بخون:

طبق این شایعات، ظاهر گوشی جدید شباهت زیادی به گلکسی اس ۳ این کمپانی دارد و این بار با یک افزایش کوچک در اندازه نمایشگر، به 5.5 اینچ رسیده است. همچنین به نظر می‌رسد که وضوح تصویر تا میزان رویایی 1050×1680 پیکسل افزایش یافته و مقدار حافظه جانبی هم 1.5 گیگابایت خواهد بود.

طبق شایعات دوربین یک نمونه بهبود یافته ۸ مگاپیکسلی خواهد بود که از چیپست جدید Exynos 5250 به همراه پردازنده دو هسته‌ای ARM 15 در آن استفاده شده است و قابلیت کار در شبکه‌های نسل چهارم نیز برای گوشی فراهم می‌باشد.

به طور حتم این مدل نیز در اکثر بازارهای تلفن همراه دنیا عرضه خواهد شد. آیا شما هم از طرفداران این گوشی (و شاید هم تبلت) دوست داشتنی هستید؟!

منبع : 

https://itresan.com/767/%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-%db%b2-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بررسی‌ها نشان می‌دهند که اپل با دارا بودن سهم گسترده‌ای از بازار تبلت‌ها، همچنان با اقتدار رتبه نخست را از آن خود کرده است.

بررسی‌ای که در ماه می میلادی صورت گرفت نشان داد که تا پایان این ماه اپل با محصول خودش یعنی آی‌پد، ۷۳ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و پس از آن محصولاتی که توانسته باشند درصدی از بازار را تصاحب کنند، تبلت گلکسی سامسونگ و کیندل فایر آمازون هستند که به ترتیب صاحب تنها ۶ و ۸ درصد از سهام بازار هستند و البته مجموع سهام آن‌ها هیچ تغییری نداشته و فقط سقوط کیندل فایر سبب شده تا سهم گلکسی بالاتر برود.

البته بازار تبلت‌ها همچنان روند رو به رشدی را طی می‌کند و در طی یک نظر سنجی، هفت درصد افراد گفته‌اند که قصد دارند تا در طی ۹۰ روز آینده یک تبلت خریداری نمایند.

 

زمانی‌که کیندل فایر به بازار عرضه شد، آمازون توانست سهم بسیار مناسبی از بازار را تصاحب کند اما به یکباره این سهم سقوط کرد و البته سامسونگ با محصولات متنوعی که تولید نمود توانست تا سهم خود را تا نزدیک به دو برابر افزایش دهد، اگرچه کل زحمات این دو کمپانی در مقابل اپل اصلا دیده نمی‌شود!

در بخشی دیگر، از کاربران پرسیده شد که اگر اپل اقدام به تولید یک مینی آی‌پد نمود، با احتساب این شرایط که همان مشخصات سخت افزاری حفظ شده اما اندازه نمایشگر به ۷ اینچ کاهش یابد، قیمت تبلت نیز 299.99 دلار باشد و تنها در نمونه Wifi تولید شود، چه تعداد از افراد آن را تهیه خواهند نمود، ۱۷ درصد پاسخ دهندگان اظهار تمایل کرده‌اند که این تبلت جدید را تهیه خواهند کرد.

[box type=”info”]

با این حساب، مینی آی‌پد را می‌توان بزرگ‌ترین رقیب آی‌پد دانست که در صورت تولید آن، باز هم محصولی از جانب اپل خواهد بود و با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که تنها رقیب اپل در دنیای تبلت‌ها، خود اپل است!

منبع: 

https://itresan.com/772/%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%87%d9%85%da%86%d9%86%d8%a7%d9%86-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%aa%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%b7%d9%84%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%aa%d8%a8%d9%84%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7/



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

برای اینکه بدانید چه نوع تبلیغاتی برای سوداگری شما مناسب است در مرحله نخست باید رسیدگی کنید که شغل شما چیست و چه ارزشی را به مردم ارائه میدهید. مهمترین مطلب برای بازاریابی چریکی یا پارتیزانی ارائه ارزش های فرآورده شما در معرض رویت است.

فرض کنید شما فروشنده ابزارها خانگی هستید و در حال حاضر می‌خواهید یک جارو برقی را تبلیغ کنید. ارزش این نوع از ابزارها خانگی مکش دستگاه جارو برقی می‌باشد بعد باید بر روی این نوع ارزش تبلیغات کنید مثلا در یک خیابان یا بزرگراه یک جارو برقی بزرگ که یک وسیله را که تکان دادن آن به سختی شدنی است را به داخل خویش کشیده است. و یا تو یک جارو برقی را پرتو دهید که وسایل وزین که غیر قابل لزرش دادن است را داخل خود جای داده.

 

اجرای بازاریابی پارتیزانی میتواند کارایی زیادی بر روی احساسات و عواطف مردم داشته باشد. شما میتوانید با نشان دادن محصولات خود در قالب های مختلف و بررسی خاصیت های آنها با اشکال مختلف یک گونه بازاریابی گزیده تر را تجربه کنید تا در باره برند شما گفتگو شود. البته که به این نوع بازاریابی بازاریابی دهان به دهان می‌گویند ولی در عقیده داشته باشید که هنگامی که شما یک تبلیغات خاص و گزیده تر برای یک برند اتمام می‌دهید و باعث تعجب ملت می‌شوید این خویش برای ملت برپایی یک گونه بازاریابی دهان به دهان می‌کند که مشتری ها از برند شما برای یکدیگر صحبت می‌کنند.

ممنونم که الی آخر این مقاله با ما بودید. نظرات سازندتون رو برای ما پایین همین نوشتار بنوسید تا مطالب بهتری رو براتون بتونیم انتشار بدیم

بازاریابی چریکی برای شغل های مختلف


:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بعد از سری نخست، دوم، سوم و چهارم این مسابقات و پس از یک ماه به پایان رسید تا این بار دو برنده خوش شانس معرفی شوند. در این رقابت، تصویر جایزه به ۹ تکه تقسیم شد و در قسمت‌های مختلف سایت پخش گردید تا با پیدا کردن و چسباندن آن‌ها به یکدیگر، بتوانید نام دستگاه مورد نظر را حدس زده و شانس خودتان را برای برنده شدنش امتحان کنید! در جورچین شماره 5، بیش از 1500 نفر شرکت کردند که تنها 2 نفر شانس برنده شدن گوشی‌ها را داشتند که یکی از آن‌ها، بایستی حتما عضو سایت بوده و امتیاز بالاتر از 300 داشته باشد.

حال جایزه چه بود؟ نوکیا X2

Nokia-X2

 

اسپانسر جورچین شماره 5 کجا بود؟ نماینده فروش نوکیا در ایران!

برنده‌های خوش شانس چه کسانی هستند؟

جناب آقای سلمان صفار پور با شماره 2031…0919 از شهر اهواز
جمله این برنده چی هست؟ نوکیا X2 محصول اندرویدی و کاربردی نوکیا!

جناب آقای سامان محمدی با شماره 4458…0930 از شهر تهران و نام کاربری اسمارت در سایت
جمله این برنده چی هست؟ بهترین گوشی اندرویدی بازار از اروپا را بایستی نوکیا X2 نامید!

joorchin-logo

منبع: 

https://itresan.com/58570/joorchin-no5-winners/



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

احتمالا شما نام کوآلکام را به اندازه سامسونگ و یا ال‌جی نشنیده‌اید و تنها در زمانی این اسم به گوشتان خورده است که یک گوشی جدید معرفی می‌شود؛ زیرا کوآلکام تولید کننده پردازنده‌های اسنپ‌دراگون است و اغلب اسمارت فون‌های مطرح نیز از این نوع پردازنده‌ها استفاده می‌کنند.

The-Qualcomm-pdQ

کوآلکام یکی از کمپانی‌های قدرتمند حوزه پردازنده است که تاکنون پرزداش محصولات زیادی را بر عهده گرفته است. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که این کمپانی چندی پیش تلفن همراه نیز تولید می‌کرد.

The-Qualcomm-pdQ-(1)

کوآلکام در طول عمر 30 ساله خود تاکنون قدم به تولید تلفن همراه نیز گذاشته است که اولین فرزندش در سال 1998 با نام Qualcomm pdQ متولد شد. این محصول یک کیبورد تاشو داشت که در صورت باز کردن آن کاربر می‌توانست به یک صفحه نمایش 160 در 240 پیکسلی از نوع LCD دسترسی داشته باشد. کاربر با کمک این دستگاه قادر بود تا ایمیل‌های خود را با سرعت 14.4 کیلوبایت در ثانیه مطالعه کند. pdQ از یک باتری لیتیوم یونی بهره می‌برد که می‌توانست تا 150 دقیقه مکالمه دوام بیاورد. یک پردازنده 16MHz و 2 مگابایتی نیز حافظه رم برای تلفن همراه کوآلکام در نظر گرفته شده بود و از سیستم عامل پالم (Palm) استفاده می‌کرد. همچنین pdQ اولین تلفن همراهی بود که از شبکه ارتباطی CDMA استفاده می‌کرد.

Another-vintage-Qualcomm-phone---the-QCP-2760-for-Sprint

بخش موبایل کوآلکام عمر زیادی نداشت و در نهایت به Kyocera فروخته شد و در این مدت تنها مدل‌های محدودی را معرفی کرد.

منبع: 

https://itresan.com/58509/did-you-know-that-qualcomm-used-to-make-cell-phones/



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
آداب و اصول بازاریابی تلفنی

 و فروش تلفنی چیست؟ ما داریم داخل ایران زندگی میکنیم پس باید به سبک خودمون هم بازاریابی کنیم. بیایید با هم یاد بگیریم که چجوری داخل ایران بازاریابی کنیم.
دلیل اصلی شکست در پروژه‌ها، تاسیس شرکت، کارهای بزرگی که میخواهیم انجام بدهیم این است که به سبک کشور خودمون عمل نمیکنیم. مطلبی را از کشورهای دیگر پیدا میکنیم و میخوانیم و میخواهیم همان را اجرا کنیم خب معلوم است که به شکست میرسیم. چون بازار خودمان را نمیشناسیم و طبق روال خودمان عمل نمیکنیم.

کتاب‌های ترجمه شده یا مقاله‌های ترجمه شده را برمیداریم میخوانیم و مو به مو عمل میکنیم و میخواهیم که پیشرفت کنیم. این طور نیست.
دلیل اصلی موفقیت یا شکست کسب و کارهایمان هم، موفقیت یا شکست در تلاش‌های بازاریابی بیهوده است.
شما باید هدفتان از بازاریابی این باشد که تعداد بیشتری از محصولاتتان یا خدمات را با قیمت بیشتری بفروشید و بازار حوزه خود را در دستتان بگیرید.
بریم سراغ اینکه توی ایران چجوری بازاریابی تلفنی کنیم. البته لطفا قبل از آن مقاله تفاوت بین بازاریابی و فروش رو بخوانید که بدانید چه فرقی بین فروش و بازاریابی است.
خیلی وقته که دیگه برای ما جا افتاده که بازاریابی کلا به معنای استخدام یک نفر مخصوصا با جنسیت خانم بعنوان کسی که تمام ساعات اداری خود را تماس میگیرد.

چند نکته 

آداب و اصول بازاریابی تلفنی

اول اینکه نیروی فروش ما باید یکسری ویژگی‌ها را داشته باشد که هنگام استخدام باید این مطالب را با فروشنده طی کرد.

نیروی فروش باید این ویژگی ها را داشته باشد:

  • باید کار خود را بلد باشد.
  • اگر تازه کار است حتما دو هفته الی یک ماه زمان لازم است تا آموزش کامل را ببیند.
  • باید خوب گوش دهد، دقت کنید هنگام استخدام ببینید نیروی شما خوب گوش میدهد یا بیشتر حرف میزند.
  • ظاهر مناسب
  • لحن گفتاری مناسب
  • به روز باشد
  • خوب صحبت کند و قواعد مذاکره را بداند
  • باهوش باشد
  • و…..

از کجا بازاریابی و فروش تلفنی را شروع کنیم؟

بازاریابی و فروش تلفنی، بازاریابی است که از مشتری سوال پرسیده شود و گوش بدهید. گوش دادن و سوال پرسیدن 2 اصل مهم برای بازاریابی و فروش تلفنی است.

اگر رعایت نکردید، نمیتوانید بازاریاب تلفنی باشید.

علت اینکه میگوییم گوش کنید، این است که ما دوست داریم بیشتر درد و دل کنیم و شکایت و گله داشته باشیم تا گوش بدهیم. سوال بپرسید، پرسیدن سوال باعث میشود که مشتری را مجبور کنید صحبت کند و نیاز هایش را بگوید. وقتی شما نیاز های مشتری را فهمیدید دیگر خیلی راحت میتوانید بگردید و بهترین محصولتان را به مشتری پیشنهاد دهید.

تکنیک های بازاریابی و فروش تلفنی

حتما این نکته رعایت شود که با پرسیدن سوال های متعدد و خسته کننده مشتری را خسته نکنید.

اگر بیشتر از 4 الی 5 سوال از مشتری پرسیده شود مشتری دیگر به ادامه مکالمه علاقه‌ای نشان نخواهد داد.

بهترین زمان پرسیدن سوال چه زمانی است؟

  • اگر مشتری را از قبل میشناسید بعد از سلام و احوالپرسی شروع به پرسیدن سوال ها با لحن صمیمانه کنید.
  • اگر مشتری را نمیشناسید و دارید بازاریابی تلفنی یا حضوری انجام میدهید، باز هم باید پس از سلام و ایجاد احساس صمیمیت با زبان بدن از مشتری پرسیده شود که آیا تمایل دارد در حال حاضر به صحبت‌های ما گوش دهد، بعد ازدادن جواب مثبت مشتری میتوانیم به ادامه سوال‌ها بپردازیم.
  • اگر مشتری در شرایط خاصی بود یا ادامه صحبت برای او عذاب آور بود به هیچ عنوان ادامه ندهید.

آداب و اصول بازاریابی تلفنی و پرسیدن سوال چیست؟

  • لحنتان طلبکارانه نباشد.
  • مشتری تمایل به ادامه صحبت داشته باشد.
  • مستقیم سراغ سوال پرسیدن نروید.
  • وضعیت بدن خیلی مهم است. حتما در وضعیت مناسبی قرار داشته باشید.
  • در سوال پرسیدن اشتیاق داشته باشید.
  • زمان را مدیریت کنید.
  • در صحبت مشتری نپرید.
  • با مشتری همدلی کنید.
  • به کار خود افتخار کنید.
  • مثل یک دوست در یک رده رفتار کنید خود را بالاتر یا پایین تر از مشتری ندانید.
  • شاداب باشید.

نمونه متن مکالمه بازاریابی و فروش تلفنی

سلام من ……….هستم از ………. وقتتون بخیر – وقت شما بخیر
میتونم چند لحظه ازتون وقت بگیرم و در مورد ………. صحبت کنم (در این جمله یک کلمه مشتاق کننده است. این جمله به قدری تاثیر دارد که مشتری همان لحظه میتواند بگوید نه اگر کلمه مناسبی نباشد.) مثال اگر ساعت میفروشید. میتونم چند لحظه وقتتون رو بگیرم و در مورد جدید ترین ساعت دنیا – پرکاربردترین ساعت جهان – خاص ترین ساعت ایران صحبت کنم.

این جملات بستگی به نوع خدمات یا محصول شما دارد.
بعد از گرفتن جواب مثبت:

  • میتونم بپرسم در حال حاضر از چه ………….. استفاده میکنید؟
  • آیا راضی هستید؟
  • اگر راضی نیست بپرسید چرا از ….. راضی نیستید؟
  • دوست دارید چه خدماتی در مورد …………….. داشته باشید؟

با توجه به پاسخ های مشتری شروع کنید به ارائه محصول خودتون

  • پس اجازه بدید بهتون بگم که ما در مجموعمون ……………………..خدمات را ارائه میدهیم.و ……….. اگر دوست داشته باشید بهتون ارائه دهم.

زمان مناسب در فروش حضوری یا تلفنی چیست؟

 

  • بعد از تعطیلات طولانی مثلا عید نوروز شروع به زنگ زدن یا ملاقات حضوری نکنید.
  • بدترین زمان برای یک کارمند بعد از تعطیلات است. یا بقدری از آمدن به سرکار بی‌حوصله و غمگین است و یا از بی‌خوابی رنج میبرد.

و یا تمامی کارهای عقب مانده در این چند رو تعطیلات را باید انجام دهد.

  • برای بازاریابی تلفنی بدترین زمان تا قبل از ساعت 10 میباشد. کارمندان بعد از آمدن به سرکار به یک الی دو ساعت استراحت و زمان خوردن صبحانه نیاز دارند.
  • برای بازاریابی تلفنی بدترین زمان بعد از ساعت 2:30 است کارمندان خسته و بعد از خوردن ناهار خواب آلود میباشند. و یا عجله رفتن دارند

اطلاعات مورد نیاز در مورد مشتری چه چیزهایی است؟

از مشتری هر اطلاعاتی نیاز نیست بدست بیارید. بهترین اطلاعاتی که مورد استفاده قرار میگیرد: نام کوچک –نام خانوادگی –تلفن- ایمیل – سمت

شما با ثبت این اطلاعات در نرم افزار های مدیریت مشتری میتوانید در زمان‌های مناسب و یا با استفاده از کمپین‌های مناسب فروش، با جداسازی دسته‌های مشتری از هم، بازاریابی بهتری داشته باشید.

در بازاریابی و فروش تلفنی چه سوالی بپرسیم؟

برای دانستن اینکه مشتری چه نیازهایی دارد و در حال حاضر چه امکاناتی دارد و چه امکاناتی را میخواهد داشته باشد، باید از مشتری به صورت مستقیم سوال کنید.

این بهترین کار در بازاریابی و فروش تلفنی میباشد.

  • از مشتری به صراحت بپرسید چه چیزهایی الان استفاده میکنید.
  • چه امکاناتی دوست دارید در حال حاضر داشته باشید؟
  • و چه امکاناتی در آینده میخواهید؟
  • مشکل اصلی شما چیست؟
  • اولویت کدام مشکلتان بیشتر است؟

توجه داشته باشید که مشتری مشکلی دارد که سمت شما آمده است و دنبال محصولی میگردد تا نیازش را برطرف کند.

از مشتری بپرسید محصول رویایی درون ذهنش چیست؟

این سوال‌ها هم باعث میشود که مشتری با خیال راحت با شما مشکل خود را در میان بگذارد و هم باعث دانستن شما در مورد نیازهای آنها میشود تا بتوانید بهترین پیشنهاد یا مناسب‌ترین محصولاتتان را با توجه به تناسب نیاز مشتری به آنها معرفی کنید.

سوال کردن از مشتری این اطمینان را به آنها میدهد تا به شما اعتماد بیشتری کنند و حس اجبار کردن آنها برای خرید یک محصول از بین خواهد رفت.

اولین سوالی که از مشتری باید بپرسید چیست؟

 برای بازاریابی و فروش تلفنی بهتر است که بدانیم سه دسته از مشتریان وجود دارند:

  1. دسته اول کسانی که میدانند نیازشان چیست و با توجه به نیازشان دنبال محصولی میگردند که مناسب رفع نیاز آنها باشد.
  2. دسته دوم کسانی هستند که نیازهایی دارند که خودشان متوجه نمیشوند که چه نیازی دارند و چگونه آن را برطرف کنند.
  3. دسته سوم کسانی هستند که در حال حاضر هیچ نیازی ندارند و با امکاناتی که دارند به ادامه روند زندگی و کارشان ادامه میدهند.

 

بهترین نوع مشتری دسته اول میباشد که فروش به آنها هنر نیست.

دسته دوم را با سوالات خود میتوانید به هدف اصلی خودتان یعنی فروش نزدیک کنید. در واقع نیاز آنها را بفهمید و برطرف کنید.

دسته سوم را میتوانید اطلاعات مناسبی از محصولات خود بدهید و کسانی که نیازمند این محصول بودند را مثال بزنید تا شاید در آینده اگر نیازی به محصول شما پیدا کردند بدانند که شما فروشنده چنین محصولی بودید.

 بهترین مکالمه در بازاریابی و فروش تلفنی 

برای دسته اول

  • کدام محصول نظر شما را جلب کرده؟
  • کدام محصول را میپسندید؟ کدام یکی را میخواهید؟
  • کدام محصول مد نظر شماست؟

دسته دوم را اینگونه باید سوال کنید.

  • در حال حاضر از چه محصولی استفاده میکنید؟
  • چه امکاناتی دارد؟
  • چه امکاناتی مد نظر شماست؟
  • دوست دارید چه امکاناتی داشته باشید؟

اگر به ترتیب این سوال ها را بپرسید نیاز های مشتری را شناسایی خواهید کرد و بهترین محصول را به او پیشنهاد میکنید.
دسته سوم در حال حاضر نیازی به محصول ما ندارند.

  • پس باید بپرسیم آیا این امکان وجود داره که چند ساله آینده به این امکانات نیاز پیدا کنید؟
  • دوست دارید من اطلاعاتی را در اختیار شما بگذارم تا در صورت نیاز با ما درتماس باشید؟

بهتر است یکسری اطلاعات به مشتری بدهید تا بداند که شما فروشنده چه محصولی هستید.

بازاریابی و فروش تلفنی چیست؟ ما داریم داخل ایران زندگی میکنیم پس باید به سبک خودمون هم بازاریابی کنیم. بیایید با هم یاد بگیریم که چجوری داخل ایران بازاریابی کنیم.
دلیل اصلی شکست در پروژه‌ها، تاسیس شرکت، کارهای بزرگی که میخواهیم انجام بدهیم این است که به سبک کشور خودمون عمل نمیکنیم. مطلبی را از کشورهای دیگر پیدا میکنیم و میخوانیم و میخواهیم همان را اجرا کنیم خب معلوم است که به شکست میرسیم. چون بازار خودمان را نمیشناسیم و طبق روال خودمان عمل نمیکنیم.

کتاب‌های ترجمه شده یا مقاله‌های ترجمه شده را برمیداریم میخوانیم و مو به مو عمل میکنیم و میخواهیم که پیشرفت کنیم. این طور نیست.
دلیل اصلی موفقیت یا شکست کسب و کارهایمان هم، موفقیت یا شکست در تلاش‌های بازاریابی بیهوده است.
شما باید هدفتان از بازاریابی این باشد که تعداد بیشتری از محصولاتتان یا خدمات را با قیمت بیشتری بفروشید و بازار حوزه خود را در دستتان بگیرید.
بریم سراغ اینکه توی ایران چجوری بازاریابی تلفنی کنیم. البته لطفا قبل از آن مقاله تفاوت بین بازاریابی و فروش رو بخوانید که بدانید چه فرقی بین فروش و بازاریابی است.
خیلی وقته که دیگه برای ما جا افتاده که بازاریابی کلا به معنای استخدام یک نفر مخصوصا با جنسیت خانم بعنوان کسی که تمام ساعات اداری خود را تماس میگیرد.

این نیرو را نیروی بازاریابی و فروش تلفنی میدانیم. پس اگر مقاله های دیگر را  مطالعه کنید میبینید که این نیست و بعضی توقعات را نباید از بازاریاب تلفنی داشت.

 

چند نکته بازاریابی و فروش تلفنی

چگونه بازاریابی و فروش تلفنی انجام دهیم

اول اینکه نیروی فروش ما باید یکسری ویژگی‌ها را داشته باشد که هنگام استخدام باید این مطالب را با فروشنده طی کرد.

نیروی فروش باید این ویژگی ها را داشته باشد:

  • باید کار خود را بلد باشد.
  • اگر تازه کار است حتما دو هفته الی یک ماه زمان لازم است تا آموزش کامل را ببیند.
  • باید خوب گوش دهد، دقت کنید هنگام استخدام ببینید نیروی شما خوب گوش میدهد یا بیشتر حرف میزند.
  • ظاهر مناسب
  • لحن گفتاری مناسب
  • به روز باشد
  • خوب صحبت کند و قواعد مذاکره را بداند
  • باهوش باشد
  • و…..

از کجا بازاریابی و فروش تلفنی را شروع کنیم؟

شروع بازاریابی و فروش تلفنی

بهترین بازاریابی و فروش تلفنی، بازاریابی است که از مشتری سوال پرسیده شود و گوش بدهید. گوش دادن و سوال پرسیدن 2 اصل مهم برای بازاریابی و فروش تلفنی است.

اگر رعایت نکردید، نمیتوانید بازاریاب تلفنی باشید.

علت اینکه میگوییم گوش کنید، این است که ما دوست داریم بیشتر درد و دل کنیم و شکایت و گله داشته باشیم تا گوش بدهیم. سوال بپرسید، پرسیدن سوال باعث میشود که مشتری را مجبور کنید صحبت کند و نیاز هایش را بگوید. وقتی شما نیاز های مشتری را فهمیدید دیگر خیلی راحت میتوانید بگردید و بهترین محصولتان را به مشتری پیشنهاد دهید.

تکنیک های بازاریابی و فروش تلفنی

حتما این نکته رعایت شود که با پرسیدن سوال های متعدد و خسته کننده مشتری را خسته نکنید.

اگر بیشتر از 4 الی 5 سوال از مشتری پرسیده شود مشتری دیگر به ادامه مکالمه علاقه‌ای نشان نخواهد داد.

بهترین زمان پرسیدن سوال چه زمانی است؟

  • اگر مشتری را از قبل میشناسید بعد از سلام و احوالپرسی شروع به پرسیدن سوال ها با لحن صمیمانه کنید.
  • اگر مشتری را نمیشناسید و دارید بازاریابی تلفنی یا حضوری انجام میدهید، باز هم باید پس از سلام و ایجاد احساس صمیمیت با زبان بدن از مشتری پرسیده شود که آیا تمایل دارد در حال حاضر به صحبت‌های ما گوش دهد، بعد ازدادن جواب مثبت مشتری میتوانیم به ادامه سوال‌ها بپردازیم.
  • اگر مشتری در شرایط خاصی بود یا ادامه صحبت برای او عذاب آور بود به هیچ عنوان ادامه ندهید.

آداب و اصول بازاریابی تلفنی و پرسیدن سوال چیست؟

آداب پرسیدن سوال در بازاریابی و فروش تلفنی

  • لحنتان طلبکارانه نباشد.
  • مشتری تمایل به ادامه صحبت داشته باشد.
  • مستقیم سراغ سوال پرسیدن نروید.
  • وضعیت بدن خیلی مهم است. حتما در وضعیت مناسبی قرار داشته باشید.
  • در سوال پرسیدن اشتیاق داشته باشید.
  • زمان را مدیریت کنید.
  • در صحبت مشتری نپرید.
  • با مشتری همدلی کنید.
  • به کار خود افتخار کنید.
  • مثل یک دوست در یک رده رفتار کنید خود را بالاتر یا پایین تر از مشتری ندانید.
  • شاداب باشید.

نمونه متن مکالمه بازاریابی و فروش تلفنی

سلام من ……….هستم از ………. وقتتون بخیر – وقت شما بخیر
میتونم چند لحظه ازتون وقت بگیرم و در مورد ………. صحبت کنم (در این جمله یک کلمه مشتاق کننده است. این جمله به قدری تاثیر دارد که مشتری همان لحظه میتواند بگوید نه اگر کلمه مناسبی نباشد.) مثال اگر ساعت میفروشید. میتونم چند لحظه وقتتون رو بگیرم و در مورد جدید ترین ساعت دنیا – پرکاربردترین ساعت جهان – خاص ترین ساعت ایران صحبت کنم.

این جملات بستگی به نوع خدمات یا محصول شما دارد.
بعد از گرفتن جواب مثبت:

  • میتونم بپرسم در حال حاضر از چه ………….. استفاده میکنید؟
  • آیا راضی هستید؟
  • اگر راضی نیست بپرسید چرا از ….. راضی نیستید؟
  • دوست دارید چه خدماتی در مورد …………….. داشته باشید؟

با توجه به پاسخ های مشتری شروع کنید به ارائه محصول خودتون

  • پس اجازه بدید بهتون بگم که ما در مجموعمون ……………………..خدمات را ارائه میدهیم.و ……….. اگر دوست داشته باشید بهتون ارائه دهم.

زمان مناسب در فروش حضوری یا تلفنی چیست؟

زمان مناسب برای فروش تلفنی

  • بعد از تعطیلات طولانی مثلا عید نوروز شروع به زنگ زدن یا ملاقات حضوری نکنید.
  • بدترین زمان برای یک کارمند بعد از تعطیلات است. یا بقدری از آمدن به سرکار بی‌حوصله و غمگین است و یا از بی‌خوابی رنج میبرد.

و یا تمامی کارهای عقب مانده در این چند رو تعطیلات را باید انجام دهد.

  • برای بازاریابی تلفنی بدترین زمان تا قبل از ساعت 10 میباشد. کارمندان بعد از آمدن به سرکار به یک الی دو ساعت استراحت و زمان خوردن صبحانه نیاز دارند.
  • برای بازاریابی تلفنی بدترین زمان بعد از ساعت 2:30 است کارمندان خسته و بعد از خوردن ناهار خواب آلود میباشند. و یا عجله رفتن دارند

اطلاعات مورد نیاز در مورد مشتری چه چیزهایی است؟

از مشتری هر اطلاعاتی نیاز نیست بدست بیارید. بهترین اطلاعاتی که مورد استفاده قرار میگیرد: نام کوچک –نام خانوادگی –تلفن- ایمیل – سمت

شما با ثبت این اطلاعات در نرم افزار های مدیریت مشتری میتوانید در زمان‌های مناسب و یا با استفاده از کمپین‌های مناسب فروش، با جداسازی دسته‌های مشتری از هم، بازاریابی بهتری داشته باشید.

در بازاریابی و فروش تلفنی چه سوالی بپرسیم؟

برای دانستن اینکه مشتری چه نیازهایی دارد و در حال حاضر چه امکاناتی دارد و چه امکاناتی را میخواهد داشته باشد، باید از مشتری به صورت مستقیم سوال کنید.

این بهترین کار در بازاریابی و فروش تلفنی میباشد.

  • از مشتری به صراحت بپرسید چه چیزهایی الان استفاده میکنید.
  • چه امکاناتی دوست دارید در حال حاضر داشته باشید؟
  • و چه امکاناتی در آینده میخواهید؟
  • مشکل اصلی شما چیست؟
  • اولویت کدام مشکلتان بیشتر است؟

توجه داشته باشید که مشتری مشکلی دارد که سمت شما آمده است و دنبال محصولی میگردد تا نیازش را برطرف کند.

از مشتری بپرسید محصول رویایی درون ذهنش چیست؟

این سوال‌ها هم باعث میشود که مشتری با خیال راحت با شما مشکل خود را در میان بگذارد و هم باعث دانستن شما در مورد نیازهای آنها میشود تا بتوانید بهترین پیشنهاد یا مناسب‌ترین محصولاتتان را با توجه به تناسب نیاز مشتری به آنها معرفی کنید.

سوال کردن از مشتری این اطمینان را به آنها میدهد تا به شما اعتماد بیشتری کنند و حس اجبار کردن آنها برای خرید یک محصول از بین خواهد رفت.

اولین سوالی که از مشتری باید بپرسید چیست؟

سوال اول در بازاریابی و فروش تلفنی

 برای بازاریابی و فروش تلفنی بهتر است که بدانیم سه دسته از مشتریان وجود دارند:

  1. دسته اول کسانی که میدانند نیازشان چیست و با توجه به نیازشان دنبال محصولی میگردند که مناسب رفع نیاز آنها باشد.
  2. دسته دوم کسانی هستند که نیازهایی دارند که خودشان متوجه نمیشوند که چه نیازی دارند و چگونه آن را برطرف کنند.
  3. دسته سوم کسانی هستند که در حال حاضر هیچ نیازی ندارند و با امکاناتی که دارند به ادامه روند زندگی و کارشان ادامه میدهند.

 

بهترین نوع مشتری دسته اول میباشد که فروش به آنها هنر نیست.

دسته دوم را با سوالات خود میتوانید به هدف اصلی خودتان یعنی فروش نزدیک کنید. در واقع نیاز آنها را بفهمید و برطرف کنید.

دسته سوم را میتوانید اطلاعات مناسبی از محصولات خود بدهید و کسانی که نیازمند این محصول بودند را مثال بزنید تا شاید در آینده اگر نیازی به محصول شما پیدا کردند بدانند که شما فروشنده چنین محصولی بودید.

 بهترین مکالمه در بازاریابی و فروش تلفنی 

برای دسته اول

  • کدام محصول نظر شما را جلب کرده؟
  • کدام محصول را میپسندید؟ کدام یکی را میخواهید؟
  • کدام محصول مد نظر شماست؟

دسته دوم را اینگونه باید سوال کنید.

  • در حال حاضر از چه محصولی استفاده میکنید؟
  • چه امکاناتی دارد؟
  • چه امکاناتی مد نظر شماست؟
  • دوست دارید چه امکاناتی داشته باشید؟

اگر به ترتیب این سوال ها را بپرسید نیاز های مشتری را شناسایی خواهید کرد و بهترین محصول را به او پیشنهاد میکنید.
دسته سوم در حال حاضر نیازی به محصول ما ندارند.

  • پس باید بپرسیم آیا این امکان وجود داره که چند ساله آینده به این امکانات نیاز پیدا کنید؟
  • دوست دارید من اطلاعاتی را در اختیار شما بگذارم تا در صورت نیاز با ما درتماس باشید؟

بهتر است یکسری اطلاعات به مشتری بدهید تا بداند که شما فروشنده چه محصولی هستید.

 

سوال آخر از مشتری چیست؟

سوال آخر
در نهایت و بعد از معرفی خود و محصولتان باید فروش را ببندید.

  • خب کدام را برایتان فاکتور کنم؟
  • نقد پرداخت میکنید یا قسطی؟
  • اگر امکان قسطی پرداخت کردن وجود داشته باشد.
  • این همون محصولیه که میخواستید؟
  • اگر سوالی ندارید بسته بندی کنم؟

الان براتون آماده میکنم.و….. سوالاتی که تمام کننده باشد بپرسید و مشتری را به سمت مراحل انتهایی فروش ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گر به دنبال روش‌هایی جهت محافظت و افزایش امنیت اکانت iCloud خود هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

ایجاد یک پسورد قوی برای اکانت iCloud :

پسوردی که برای اکانت iCloud خود استفاده می‌کنید، با پسورد اکانت اپل شما یکسان است. همانطور که مطلع هستید برای ایجاد رمز عبور نیاز است تا شرایط خاصی رعایت شوند. استفاده از حداقل 8 حرف، به کار بردن حروف بزرگ، کوچک و یک عدد از حداقل شرایط اپل جهت ایجاد پسورد محسوب می‌شود.

 

به منظور افزایش امنیت اکانت iCloud توصیه می‌کنیم که پسورد اپل آی دی خود را ریست کرده و تا حد ممکن یک پسورد قوی ایجاد کنید. بدین منظور نیاز است حداقل 15 حرف در پسورد شما به کار رفته باشد. همچنین ترجیحا از چندین حرف کوچک و بزرگ، چندین عدد و نمادهای مختلف هم استفاده کنید. اگر نگران فراموش کردن پسورد خود هستید، حروف یک کلمه یا یک عبارت آشنا را به اعداد و نماد تبدیل کنید تا یادآوری و به خاطر سپردن پسورد برای شما آسان‌تر باشد.

 

افزایش امنیت اکانت اپل، تایید دو مرحله ای iCloud

ساخت اکانت icloud

 

در صورتی که جهت ساخت یک پسورد قوی با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید از برنامه‌هایی که برای مدیریت پسورد ارائه شده‌اند، استفاده کنید. این برنامه‌ها برای اکانت شما یک پسورد قوی ایجاد ‌می‌کنند. در دنیای دیجیتال امروزی، اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد به یکی از ضروری‌ترین برنامه‌ها تبدیل شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم حتما یک نمونه از این برنامه‌ها را بر روی گوشی خود نصب کنید.

 

فعال کردن سوال امنیتی

اپل آی دی این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوانید برای افزایش امنیت اکانت iCloud خود قابلیت سوال امنیتی را فعال کنید. با فعال کردن قابلیت مذکور از شما چندین سوال پرسیده خواهد شد و شما باید جواب آن سوالات را وارد کنید. معمولا سوالات به گونه‌ای هستند که مربوط به زندگی شخصی کاربر می‌شوند و افراد غریبه قادر به حدس زدن پاسخ این سوالات نخواهند بود. بدین ترتیب هنگامی که از طریق یک دستگاه ناشناس وارد اکانت خود می‌شوید، نیاز است تا این سوالات را پیش از ورود پاسخ دهید.

 

جهت فعال کردن قابلیت سوال امنیتی، وارد اکانت خود شده و به دنبال گزینه Security بگردید. در سمت راست صفحه، گزینه Edit را انتخاب کنید. اگر تا کنون سوال امنیتی به اکانت خود اضافه نکرده باشید، با گزینه Add Questions روبرو خواهید شد. حال در صورتی که قابلیت سوال امنیتی در اکانت شما فعال باشد، گزینه Change Questions را مشاهده خواهید کرد که با استفاده از آن قادر به تغییر سوالات امنیتی اکانت خود خواهید بود.

 

افزایش امنیت اکانت اپل، تایید دو مرحله ای iCloud

پسورد قوی برای اکانت iCloud

 

نکته: لازم به ذکر است؛ برخی کاربران قادر به فعال سازی قابلیت سوال امنیتی نیستند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که کاربر قابلیت تایید دو مرحله‌ای را فعال کرده باشد. بدین ترتیب نیاز به فعال سازی سوال امنیتی نخواهد بود.

 

فعال سازی تایید دو مرحله ای

از دیگر روش‌های افزایش امنیت اکانت iCloud می‌توان به فعال سازی قابلیت تایید دو مرحله‌ای اشاره کرد. با فعال سازی این قابلیت می‌توانید از دسترسی افراد غریبه به اطلاعات اکانت خود جلوگیری کنید. عملکرد قابلیت تایید دو مرحله‌ای بدین گونه است که هنگامی که کاربر قصد دارد از یک دستگاه ناشناس وارد اکانت خود شود، یک کد تایید به دستگاه و یا شماره تماس مورد اطمینان وی ارسال می‌شود. بدین ترتیب کاربر با وارد کردن کد می‌تواند وارد اکانت خود شود.

 

افزایش امنیت اکانت اپل، تایید دو مرحله ای iCloud

 افزایش امنیت اکانت iCloud

 

فعال سازی قابلیت تایید دو مرحله‌ای بسیار آسان بوده و از روش‌های موثر برای افزایش امنیت اکانت iCloud محسوب می‌شود. بدین منظور به بخش Security اکانت خود مراجعه کرده و  گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب نمایید. همچنین شما می‌توانید به راحتی این قابلیت را در آیفون خود فعال کنید. بدین منظور به بخش Password & Security در Settings آیفون مراجعه کرده و نسبت به فعال سازی گزینه Two-Factor Authentication اقدام کنید.

 

افزایش امنیت اکانت اپل، تایید دو مرحله ای iCloud

افزایش امنیت اکانت اپل

 

توجه داشته باشید؛ فعال سازی تایید دو مرحله‌ای ممکن است موجب غیر فعال شدن قابلیت سوال امنیتی اکانت شما شود.

 

Sign Out کردن از اکانت در دستگاه‌های ناشناس

اگر بنا به هر دلیلی روی یک دستگاه عمومی و یا دستگاهی که متعلق به شما نیست، وارد اکانت خود شدید، حتما پس از اتمام کار از اکانت خود درآن دستگاه Sign Out کنید و در نهایت اپل آی دی و پسورد اکانت خود را در اختیار هیچ شخصی قرار ندهید.

در آخر توصیه می‌کنیم حتما با فعال سازی قابلیت‌های امنیتی ذکر شده در بالا نسبت به افزایش امنیت اکانت iCloud خود اقدام نمایید.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/security-icloud2-account.html



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کاربران پیام رسان WhatsApp حتی بعد از پاک کردن یک پیام توسط فرستنده باز هم قادر به خواندن آن پیام هستند. اما برای این کار باید یک اپلیکیشن ثالث را نصب کنند.

WhatsApp یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان در اندروید است. WhatsApp اندروید به یکسری ویژگی‌های منحصر به فرد مجهز شده است که استفاده از آن را برای طرفدارانش ساده‌تر و جذابتر می‌کند.

 

اگر مدتی از WhatsApp استفاده کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که این پیام رسان قابلیت حذف پیام‌ها را در اختیار کاربرانش قرار داده است. این قابلیت سال گذشته معرفی شد و گزینه‌ای را در اختیار شما می‌گذاشت تا بتوانید پیام‌های ارسال شده تا 7 دقیقه گذشته را پاک کنید.

 

اما به نظر می‌رسد بعد از پاک شدن این پیام‌ها در هر دو سمت فرستنده و گیرنده، هنوز هم می‌توان این پیام‌ها را بازیابی کرد. در واقع، وقتی کسی پیامی‌ را برای شما ارسال می‌کند، این پیام در تاریخچه Notification ذخیره می‌شود و کاربران می‌توانند به سادگی به تاریخچه Notification خود دسترسی داشته و این پیام‌های حذف شده را بخوانند.

 

بازیابی پیام‌های حذف شده در WhatsApp

قابلیت دسترسی به تاریخچه اطلاع رسانی یا Notification Log روی همه تلف‌های هوشمند اندروید موجود نیست، به همین دلیل کاربران باید از یک اپلیکیشن ثالث برای خواندن پیام‌های WhatsApp استفاده کنند.

ابتدا اپلیکیشن Google Play Store را روی تلفن هوشمند خود باز کرده و Notisave – Save Notifications را جستجو کنید. شما باید این اپلیکیشن را روی تلفن خود نصب کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, خواندن پیام حذف شده Notisave

بازیابی پیام‌ها در واتس آپ

 

Notisave همان اپلیکیشنی است که تمام اطلاع رسانی‌های تلفن شما را ضبط می‌کند.

بعد از نصب Notisave و باز کردن آن، فهرستی از اپلیکیشن‌های نصب شده روی تلفن شما در این اپلیکیشن بارگیری می‌شود. سپس این اپلیکیشن از شما می‌خواهد تا اجازه دسترسی به notification را برای آن صادر کنید. برای این کار روی دکمه Allow تقه بزنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, خواندن پیام حذف شده Notisave

خواندن پیام حذف شده Notisave

 

در این مرحله به صفحه تنظیمات برويد و Passcode را فعال کنید. قابلیت رمز عبور یا Passcode از دسترسی دیگران به تاریخچه اطلاع رسانی شما جلوگیری می‌کند.

 

ترفندهای کامپیوتری, خواندن پیام حذف شده Notisave

 

کار به اتمام رسید. حالا این اپلیکیشن تمام اطلاع رسانی‌ها از جمله پیام‌های WhatsApp که حذف می‌شوند را ذخيره می‌کند. تنها کافی است به اپلیکیشن Notisave بروید تا notificationها را مشاهده کنید.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/sender-whatsapp1-messenger.html



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()