نوشته شده توسط : ساحل

با زیرو کلاینت و مزایای آن آشنا شوید

تعریف زیرو کلاینت

در دنیایی پر از انتخاب دستگاه نهایی برای VDI (زیرساخت دسکتاپ مجازی) ، مشتریان زیرو کلاینت مطمئنا به جای لپ تاپ ها، تبلت ها، تلفن های به اتفاق یا حتی تین کلاینت از این جستار استفاده نمی کنند.آیا دستگاه نهایی زیرو کلاینت است؟ نام آن("زیرو کلاینت") کمی شگفت و ناآشنا است. یک دستگاه یا یک قطعه حقیر و نیرومند مشکل افزاری است که به تفریق خرج ها، مصرف برق، فضا، سر و صدا، عدم امنیت و همچنین مزایای اغلب ... در اثناء به کارگیری یک محیط VDI. یک زیرو کلاینت حائز سررسید بوت فوق العاده سریع، احتیاج به تعمیر و حفاظت IT بسیار مختصر است و کم و بیش به طور کامل OS-free (یا "Zero" OS) است.

در ناب-سره ترین تعریف، یک زیرو کلاینت هیچ سیستم عامل (OS) ندارد و هیچ اندوخته سازی محلی به عنوان یک دستگاه پایه پایانی نیست. این بسیار متفاوت از یک پیرامون دسکتاپ محاسباتی سنتی است، برای مثال، رایانه های شخصی کل چیز را یکراست بر روی دسکتاپ محلی ذخیره دارند. این حتی از یک تین کلاینت نیز متفاوت است، که لغایت حدودی از سیستم عامل درونی و برخی از اندوخته سازی محلی برای سفارشی کردن برنامه های کاربر نهایی بهره‌گیری می کند. با زیرو کلاینت ها، تمام برنامه های دسکتاپ از یک سرور گذرگاه دور تهیه و مدیریت می شوند. یک پردازنده داخل پردازنده طراحی شده است که فقط از یک پروتکل خاص مشابه VMware PCoIP یا Blast Extreme، Teradici PCoIP، Citrix HDX، مایکروسافت RDP، Parallels RAS و غیره استفاده کند.

سخت اسباب زیرو کلاینت

همانطور که گفته شد، یک زیرو کلاینت یک تکه نسبتا کوچک از مشکل اسباب است - سبک، آرام و کارآمد است که فضای بسیار زیادی را اشغال نمی کند. سیستم عامل، کاربر نهایی در یک سرور مرکزی را همراه با برنامه های کاربردی، میزبانی می کند، اما در زمان ورود به سیستم، تجربه کاربری دقیقا یکسان است. توجه: مهم است که متوجه شوید که زیرو کلاینت با تنظیمات بیشتر اغلب با حداقل درجه سیستم عامل و اندوخته سازی سفارشی نیستند، با این حال، هنوز هم کاربران پایانی با تجربه واقعی، نزدیکترین دسترسی به برنامه را ممکن پذیرمی دانند.

آرایش یک مشکل اسباب زیرو کلاینت به این معنی است که یک زیرو کلاینت معمولی کم و بیش کمتر از دو پوند است و به طور میانه نزدیک هفت الی هشت اینچ و ذیل دو اینچ مفصل است. به طور معمول، آنها دارای پردازنده دو هسته ای یا چهار هسته ای، پورت های DVI، DisplayPort یا HDMI، طیف وسیعی از پورت های USB، بی سیم و نصب VESA است. آنها معمولا بر این پایه اند Line Out، Mic In و از Multi-monitor set up پشتیبانی می کنند. زیرو کلاینت ها برای هر یک از Citrix، VMware، Parallels RAS یا RDP بهینه سازی شده اند و فقط با یک پیشروی کردن ساده سیستم عامل توانایی حل کردن هر راه حل را دارند.

مزایای زیرو کلاینت ها

مزایای زیرو کلاینت

همانطور که در بالا روشنگری داده شد، زیرو کلاینت ها در خویش هیچ قابلیت ذخیره سازی یا پردازش درونی برای کاربر پایانی پیمان ندادندهمه چیز در یک سرور از راه بعید ذخیره می شود و توسط کارمندان IT به طور مرکزی مدیریت می شود. زمانهای بوت شدن سریع، هیچ نوع نگهداری یا دخالت از تکنولوژی اطلاعات و قابلیتهای گرافیکی بالا تنها بعضی از مزایای سرویس دهنده زیرو کلاینت ها هستند. شما همچنین دارای بالاترین سطح امنیتی با کمترین میزان مصرف انرژی می باشید. پایان دادن به اشاعه ویروس های خفته و وانگهی از ورودی های بد محافظت می کنند و بنابراین همه دسترسی ها، فایل ها و برنامه ها می توانند به "قفل کردن" برسند.

یک دستگاه زیرو کلاینت معمولا با سرعت (کمتر از 20 ثانیه) و با یک صفحه نمایش خاص VDI در یک پیرامون کاملا قفل شده تاسیس می شود. اگرچه تکنولوژی VDI که پیوسته با طول عمر دستگاه باره بهره‌گیری پیمان می گیرد، تغییر می کند، و در ضمن نرمش پذیر تر می شود. همین طور زیرو کلاینت خرج کمتری مصرف می کند. کاربر پایانی زیرو کلاینت نیز سررسید بوت زیاد تند را اخذ می کند و هنگام ورود به سیستم، تقاضا را روی صفحه نمایش ورودی VDI نگریستن می کند. در نهایت، گرافیک با رزولوشن بالا در بهترین نمایشگر ها ی زیرو کلاینت وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

ترفندهای تلگرام , میزان ترافیک مصرفی توسط تلگرام

میزان مصرف اینترنت تلگرام

 

استفاده از تلگرام روی دستگاه‌های هوشمند همچون تلفن همراه و تبلت، علاوه بر جذابیت هزینه‌هایی نیز دارد. 

همان‌طور که می‌دانید برای دسترسی به این پیام‌رسان محبوب، نیازمند اتصال دستگاه هوشمند خود به شبکه جهانی اینترنت هستید و اطلاعات مبادله‌شده در این سرویس بخصوص در گروه‌های تلگرامی بسیار زیاد است.

 

این حجم زیاد تبادل اطلاعات نیز بسرعت ترافیک اینترنتی شما را مصرف می‌کند و در بسیاری از موارد کاربران با اتمام بسته اینترنتی یا ترافیک مصرفی ماهانه خود مواجه می‌شوند.

 

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که تلگرام چقدر از ترافیک اینترنتی شما را مصرف می‌کند؟ آیا می‌دانید با بررسی میزان ترافیک مصرفی توسط این اپلیکیشن به‌صورت نسبتا دقیق و هوشمندانه‌ می‌توانید بسته یا سرویس اینترنتی موردنظرتان را انتخاب کنید تا مجبور نباشید ترافیک اضافه را با هزینه‌ای بیشتر تهیه کنید؟

 

اگر دوست دارید میزان ترافیک مصرفی توسط اپلیکیشن تلگرام در حالت‌های مختلف استفاده از دیتای سیمکارت، اتصال به شبکه‌های وای‌فای یا حتی در اتصالات رومینگ را بررسی کنید از این روش کمک بگیرید:

 

پیش از هر چیز اپلیکیشن تلگرام نصب شده روی دستگاه هوشمند خود را به آخرین نسخه (16/3 و بالاتر) ارتقا دهید.

 

اپلیکیشن تلگرام را اجرا کرده و روی آیکون منوی اصلی فشار دهید.

 

از منوی اصلی گزینه Settings را فشار دهید.

 

گزینه Data and Storage را فشار دهید.

 

در بخش Disk and network usage با فشار هریک از گزینه‌های Mobile Data Usage, Wi-Fi Data Usage, Roaming Data Usage می‌توانید میزان ترافیک مصرفی در هریک از اتصالات به روش دیتای سیمکارت، شبکه‌های وای‌فای و رومینگ را مشاهده کنید.

 

ترفندهای تلگرام , میزان ترافیک مصرفی توسط تلگرام

نمایش میزان ترافیک مصرفی توسط اپلیکیشن تلگرام در حالت‌های مختلف 

 

این اطلاعات کاملا تفکیک شده هستند و می‌توانید میزان ارسال و دریافت‌های خود را به تفکیک عکس، ویدئو، پیام صوتی، فایل و پیام متنی مشاهده کنید.

منبع:jamejamonline.ir 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

دانلود عکس های اینستاگرام , دانلود ویدیو از اینستاگرام

ترفند ذخیره عکس های اینستاگرام

 

اینستاگرام محبوب‌ترین سرویس اشتراک‌گذاری عکس در میان کاربران است و در این میان ویدئوهای متعددی نیز در این سرویس به اشتراک گذاشته می‌شود. 

 

یکی از نیازهای همیشگی کاربران حین استفاده از این سرویس و مرور محتوای موجود در آن، ذخیره‌سازی برخی محتواهای مورد علاقه‌شان است. خوشبختانه با قابلیت‌های جدیدی که به این سرویس محبوب اضافه شده می‌توانید براحتی و به‌طور کاملا خصوصی عکس‌ها و ویدئوهای دلخواه را برای خودتان ذخیره کنید تا هر زمان که تمایل داشتید مجدد آنها را مشاهده کنید.

 

چنانچه به انجام این کار علاقه‌مند هستید کافی است این مراحل را دنبال کنید:

توجه: این روش صرفا برای عکس‌ها و ویدئوهایی قابل استفاده است که در تایم‌لاین منتشر شده‌اند و استوری‌های اینستاگرامی که پس از 24 ساعت حذف می‌شوند در این روش قابل ذخیره‌سازی نیستند.

 

اپلیکیشن اینستاگرام را روی دستگاه هوشمند خود اجرا کرده و به حساب کاربری خود وارد شوید.

 

ضمن مرور تصاویر و ویدئوهای منتشر شده، به عکس یا ویدئویی که قصد دارید آن را ذخیره کنید مراجعه کرده و در زیر محتوای موردنظر، از سمت راست روی آیکون روبان فشار دهید تا روبان مشکی شود.

 

مشکی شدن روبان زیر هریک از عکس‌ها و ویدئوها به معنای اضافه شدن آن محتوا به فهرست ذخیره شده‌های شماست. برای دسترسی به محتوای ذخیره شده کافی است از پایین محیط کاربری روی آیکون پروفایل خود فشار داده سپس روی آیکون روبان در زیر اطلاعات پروفایل خود فشار دهید.

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید فهرست عکس‌ها و ویدئوهای ذخیره شده برای شما قابل مشاهده است و برای حذف هر یک از محتوا از این فهرست می‌توانید با انتخاب عکس یا ویدئوی موردنظر، روی آیکون روبان فشار دهید تا با تغییر رنگ روبان به رنگ سفید، محتوای موردنظر از فهرست ذخیره شده‌های شما نیز خارج شود.

منبع:jamejamonline.ir 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

برای رسیدگی مزایای ویپ نسبت به سانترال در قدم اول بهتر است بدانیم که ویپ چیست؟ ویپ یک سیستم پیشرفته از ارتباطات شبکه ای می باشد. فناوری شبکه ی ویپ به صورتی است که از شبکه های کامپیوتری استفاده می کند. ویپ ها برخلاف سانترال ها به سیم کشی دربایستن ندارند که این موضوع یکتا از مزایای ویپ به شمار می رود. به طور کلی کارکرد هر دو یکسان است اما مزایایی که بین سانترال و ویپ وجود دارد در این تقسیم بررسی می شود.

در صورتی که هدف خرید سانترال و یا ویپ را دارید توصیه می کنیم الی انتهای این نوشتار به اتفاق ما باشید. هشدار از مزایای ویپ و تفاوت های آن با سانترال پاناسونیک به شما کمک می کند الی برای برگزیدن وسط هر کدام از این دستگاه ها مشکلی برای گزینش آن ها نداشته و بهترین محصول را برای خویش برگزیدن کنید. مرکز مشکل انگیزه ها ایران کلیه ی سرویس های این مجموعه را پشتیبانی و تضمین می کند.

مزایای ویپ
مزایای ویپ
عدم محدودیت در گزینش تلفن گوش تلفن
یکی از برتری های ویپ نسبت به سانترال عدم نیاز آن به خرید گوشی تلفن منحصر به فرد می باشد. تلفن های پاناسونیک دستگاه های خاصی هستند که حتما لازم است از سیسنم سانترال حمایت کند. در تلفن های ویپ فقط لازم است که دستگاه از پروتکل sip پشتیبانی نماید.

جا به جایی آسان درونی ها
در سیستم سانترال امکان جا به جایی کارمند مرتبط با تلفن به راحتی شدنی نیست. زیرا با جا به جایی شخص به جای سایر لازم است شماره ی درونی مجددا در دستگاه وارد شود در حالی که سیستم ویپ این چنین نبوده و فقط با جا به جایی تلفن و انتقال آن به مکانی جدید امکان برقراری بستگی با فراهم شده و به تنظیمات دیگری بیچارگی نیست.

کاهش خرج ی تلفن
یکی از مزایای تلفن های تحت شبکه امکان برقراری تلفن های بین المللی است که اگر از طریق تلفن های ویپ سپریدن شود زیاد ارزان قیمت می باشد. در صورتی که یک سازمان یکی از شعبه های خویش را در داخل و بیرون کشور داشته باشد نیز می تواند میانی پرسنل خود بستگی کاملا رایگانی را ایجاد کند. این در حالی است که سیستم تلفن سانترال از این امکان بی بهره بوده و نرخ مکالمات در آن متناسب با هزینه های مخابراتی حساب می شود. این هزینه ها زیاد سنگین می باشد.

تفاوت VOIP نسبت به سانترال

افزایش نامحدود ظرفیت
قابلیت افزایش نامحدود ظرفیت در دستگاه های سانترال به راحتی فراهم نمی شود زیرا به ماژول های گران بها نیاز داشته و لازم است برای کاربرد ی بیش از بی گمان تعریف شده برای دستگاه و افزایش شماره های درونی ماژول تعبيه کنید. در سیستم ویپ نیازی به خریداری ماژول نبوده و به راحتی می توانید از طریق تغییرات نرم افزاری عدد های داخلی ویپ را افزایش دهید.

قیمت
به جهت قیمت دستگاه های سانترال و ویپ تفاوت های چشمگیری نداشته و به همین دلیل برتری محسوب نمی شود. ولی به طور کلی ویپ ها نسبت به سانترال ها کارایی اکثریت دارند.

کابل کشی شبکه
یکی از مزایای سیستم تلفنی VOIP قابلیت اتصال این دستگاه به شبکه می باشد. این اتصال بدون صرف هزینه های اضافه برای سیم کشی اتمام شده و یکی از مزایای ویپ نسبت به سانترال می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

چگونه امنیت مودم ها را افزایش دهیم, افزایش امنیت مودم

امنیت مودم بی سیم

 

در دنیای امروز اینترنت یک عنصر بسیار مهم است که با داشتن آن می‌توان به تمام اطلاعات دنیای مجازی دسترسی داشت. مودم وسیله‌ای است که اینترنت را به دستگاه‌های ما ارسال می‌کند. مودم در واقع یک فرستنده و دستگاهی که ما با آن به اینترنت متصل می‌شویم یک گیرنده است.

 

مودم مهم‌ترین وسیله برای اتصال ما به اینترنت است و بسیار مهم است که ما بتوانیم امنیت آن را بالا ببریم تا کسی نتواند از آن بدون اجازه ما استفاده کند. برای جلوگیری از هک شدن مودم توسط افراد دیگر مراحل زیر را انجام دهید. البته قبل از آن باید آزمایش کنید آیا همین  حالا کسی از اینترنت شما استفاده می‌کند یا خیر.

 

بررسی وضعیت مودم

سرعت اینترنت

اگر سرعت اینترنت شما نسبت به گذشته کند شده است ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد مانند مشکلات سرور یا تعویض مکان مودم . اما ممکن است دلیل اصلی آن این باشد که فرد یا افرادی بدون اجازه به اینترنت شما دسترسی دارند و در حال استفاده از آن هستند.

 

لیست دستگاه‌ها متصل به مودم

هر مودم اینترنت دارای قسمتی است که از آن می‌توانید بررسی کنید چه کسی در حال استفاده از مودم است. هر دستگاه یک شماره به نام IP دارد. اگر در آن لیست IP ناآشنا دیدید حتما شماره دستگاه فردی است که بدون اطلاع شما در حال استفاده کردن از اینترنت است.

 

روش‌های بالا بردن امنیت مودم اینترنت

استفاده از رمز عبور قوی

داشتن رمزعبور قوی یکی از عواملی است که می‌تواند از ورود افراد دیگر به مودم اینترنت شما جلوگیری کند. شما باید رمزی بسازید که بسیار قوی باشد. 

 

تغییر اطلاعات ورود به روتر

رمزعبور و نام‌کاربری بسیاری از روترها به‌طور پیش‌فرض Admin است. این امر باعث می‌شود به راحتی بتوان وارد قسمت دسترسی به تنظیمات مودم شد و آن را هک کرد. با تغییر دادن این اطلاعات مودم خود را ایمن‌تر می‌کنید.

 

جهت تغییر رمزعبور Admin در روتر، مراحل زیر را انجام دهید.

در ابتدا می‌بایست به مودم خود وصل شوید، برای این‌کار عبارت زیر را در مرورگر خود تایپ کنید:

"http://192.168.1.1" یا "http://192.168.0.1"

پس از وارد کردن آدرس فوق کادری جهت وارد نمودن Username و Password باز می شود که شما می بایست اطلاعات ذیل را وارد نمائید.

"Username: admin"

"Password: admin"

اگر با کلمه admin وارد نشد خالی قرار دهید و در کارد رمزعبور چیزی ننویسید.

 

چگونه امنیت مودم ها را افزایش دهیم, افزایش امنیت مودم

رمزگذاری روی مودم وایرلس

 

پس از وارد شدن طبق تصویر راهنما می بایست روی گزینه"Management" کلیک کنید.

 

چگونه امنیت مودم ها را افزایش دهیم, افزایش امنیت مودم

 افزایش امنیت مودم

 

در سمت چپ خود از گزینه های موجود بر روی "Access Controls" و سپس "User Management" کلیک نمائید.

 

چگونه امنیت مودم ها را افزایش دهیم, افزایش امنیت مودم

چگونه امنیت مودم ها را افزایش دهیم

 

حال می بایست طبق تصویر کادرهای مشخص شده را پر کنید.

 

چگونه امنیت مودم ها را افزایش دهیم, افزایش امنیت مودم

بالا بردن امنیت مودم اینترنت

 

"New Username": در این قسمت می توانید به جای نام‌کاربری admin نام کاربری دیگری انتخاب نمائید.

"Current Password": رمزعبور قبلی که با آن وارد شده اید را وارد نمائید.

"New Password": حال رمزعبور جدیدی که مدنظر دارید را در این قسمت قرار دهید.

"Confirm Password": جهت تائید کلمه عبور، مجدد کلمه عبور جدید را در این قسمت تکرار نمائید.

در انتها جهت اعمال تغییرات بر روی گزینه "Apply"کلیک نمائید.

 

مخفی کردن SSID روتر

برای ورود به صفحه تنظیمات مودم، مرورگر را رو باز کنید و آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را تایپ کنید. سپس نام کاربری و رمزعبور خود را وارد نمایید . معمولا نام کاربری و رمز عبور پیش فرض مودم ها admin هست ( هم نام و هم رمز ) .

به قسمت تنظیمات وای فای یا WiFi settings یا Wireless settings بروید.

 

در بسیاری از مودم‌ها مانند دی لینک می توانید گزینه Hide access point یا Hide SSID و یا Broadcast SSID را در صفحه تنظیمات وای فای ببینید و اگر نبود در قسمت Security زیر مجموعه WiFi settings هست.

Hide &nbsp به معنی مخفی کردن است پس اگر Hide SSID یا Hide access point را انتخاب کنید SSID یا همان نام وای فای شما نمایش داده نمی‌شود.

 

اما Broadcast معنی متفاوتی دارد ! Broadcast یعنی « انتشار » و جمله broadcast SSID یعنی نمایش SSID . مراقب گزینه انتخابی باشید.

 

چگونه امنیت مودم ها را افزایش دهیم, افزایش امنیت مودم

 

اتصال به شبکه وای فای با SSID مخفی شده

برای اتصال به شبکه های مخفی شده باید نام وای فای یا SSID و رمز رو به صورت دستی وارد کنید . درصورت ورود با رایانه از قسمت اتصال وای فای Other networks یا Hidden networks را انتخاب کنید و بعد SSID و رمز رو به صورت دستی وارد کنید. و اگر از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید در قسمت تنظیمات وای فای به انتهای صفحه تنظیمات رفته و روی گزینه Add a network کلیک کنید و در آن‌جا تنظیمات رو به صورت دستی وارد کنید.

 

استفاده از نرم‌افزارهای نظارت بر مودم اینترنت

نرم‌افزارهایی وجود دارند که با نصب کردن آن‌ها شما می‌توانید بر دستگاه‌های متصل شده به مودم خود نظارت داشته باشید. همین‌طور اگر کسی به مودم شما متصل شود این برنامه ها به شما اخطار می‌دهند. در ادامه دو نرم‌افزار را نام می‌بریم:

 

Who Is On My Wi Fi

این نرم افزار به شما در تشخیص مزاحمان شبکه های WiFi کمک می‌کند، به این ترتیب که این نرم افزار تمامی کامپیوترها و موبایل‌های متصل به مودم شما را نشان می‌دهد، و هر زمان که متوجه دستگاهی شود که آن را به رسمیت نشناسد، شما را از وجود آن مطلع خواهد کرد.

 

WiFi Network Monitor

هدف اصلی این نرم‌افزار مانیتورینگ و اجرای یک عملیات برای شناسایی دستگاه های متصل به شبکه WiFi شما است. این نرم افزار می تواند محدوده آدرس IP مشخص شده توسط شما را اسکن کند تا بتواند تمام میزبان‌های‌ متصل به شبکه بی سیم را شناسایی کند.

با انجام روش‌های بالا امنیت مودم خود را بالا ببرید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/security-internet2-modem.html



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

مشکل نصب مرورگر در ویندوز 10, مرورگر اِج

نصب مرورگر در ویندوز 10

 

چرا می‌خواهید کروم یا فایرفاکس نصب کنید؟ ما خودمان مرورگر اِج داریم که خیلی بهتر و امن‌تر است! این پیام یکی از پیشنهادات ناجوانمردانه‌ای است که مایکروسافت در به‌روزرسانی اخیر ویندوز 10 (به‌روزرسانی اکتبر 2018) قرار است به این سیستم‌عامل محبوب اضافه کند. 

 

هنگامی که قصد دارید مرورگرهایی همچون کروم یا فایرفاکس را پس از دانلود روی رایانه نصب کنید، هشداری برای شما نمایش داده می‌شود و به شما اعلام می‌کند مرورگر اج در ویندوز که خیلی بهتر از دیگر مرورگرهاست، نصب است.

گزینه اجرای مرورگر اج نیز به‌شکل بزرگ در مقابل چشمان شما ظاهر می‌شود و در صورتی‌که همچنان اصرار داشته باشید تا مرورگر دلخواهتان را نصب کنید باید عواقب آن را بپذیرید!

 

این هشدار بتازگی به پیشنهادات ناجوانمردانه مایکروسافتی لقب گرفته، چراکه مایکروسافت پیشنهادات خود را در قالب پیام‌های هشدار و خطرناک به کاربر نمایش می‌دهد و به‌این‌ترتیب بسیاری از کاربران مبتدی ممکن است فریب بخورند و از نصب برنامه دلخواه خود صرف‌نظر کنند. همچنین کاربران حرفه‌ای‌تر نیز اعتماد به مایکروسافت را از دست داده‌اند و به دیگر هشدارها نیز توجهی نمی‌کنند.

 

مشکل نصب مرورگر در ویندوز 10, مرورگر اِج

حل مشکل نصب مرورگر در ویندوز 10

 

پیش‌بینی می‌شود قابلیت App Recommendations در آینده‌ای نه‌چندان دور هنگام نصب برنامه‌هایی همچون LibreOffice یا OpenOffice نیز سرویس پولی Office 365 را پیشنهاد کند یا به‌جای دراپ‌باکس، کاربران را به استفاده از وان‌درایو ترغیب کند یا حتی به کاربر بگوید Evernote اصلا خوب نیست فقط از OneNote استفاده کنید!

 

چنانچه می‌خواهید از همان ابتدای به‌روزرسانی به آخرین نسخه، این پیشنهادات سودمندانه برای مایکروسافت را غیرفعال کنید و برای همیشه از دست آنها خلاص شوید می‌توانید از این ترفند کمک بگیرید:

 

به منوی استارت مراجعه کرده و با کلیک روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ‌دنده است به بخش تنظیمات ویندوز وارد شوید.

 

از میان گزینه‌های موجود روی گزینه Apps فشار دهید.

 

بخش Apps & Features را انتخاب کرده و از سمت راست بخش Installing Apps را مشاهده و روی منوی موجود که شامل گزینه Show me app recommendations است، کلیک کنید.

با کلیک روی گزینه Turn off app recommendations پیشنهادهای ناجوانمردانه مایکروسافت غیرفعال می‌شود و می‌توانید همچون گذشته از سیستم‌عامل استفاده کنید و چنانچه هشدار یا خطایی برایتان نمایش داده شد نیز آن را جدی بگیرید، چراکه پیشنهادات مایکروسافتی غیرفعال هستند!

 

منبع:

زhttps://www.beytoote.com/computer/sundries-web/installing-windows10-browsers.html



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اصولا مجازی سازی یا (Virtualization) فرایندی است که در ان یک یا چند مثال مجازی از یک سیستم کامپیوتری در یک لایه انتزاعی از دشوار انگیزه ها اجرا میشوند.به طورمعمول در مجازی سازی یک سیستم عامل کامپیوتری میتواند به سیستم عامل های متفاوت دسترسی داشته باشد.برنامه های اجراشده در سیستم مجازی سازی به عقیده میرسند که انها در دستگاه اختصاصی خود هستند.درسیستم عامل های مهمان کتابخانه ها و برنامه ها به صورت منحصر به فرد اجرا میشوند.

 

دلایل زیادی هستی دارد که چرا سازمان ها وشرکت ها مجازی سازی را در محاسبات خود بهره‌گیری میکنند.

رایج ترین کاربردی که میتوان در حوضه مجازی سازی زد, برای کامپیوترهای رومیزی

است. این است که میتوان برنامه های کاربردی باره احتیاج یک سیستم عامل را بدون نیاز به سویچ کردن یا ر اه اندازی مجدد به یک رایانه سایر را ه اندازی کرد.

مزیت دیگری که در مجازی سازی سرور شما هستی دارد برای مدیران سرور ها توانایی اجرای سیتم عامل های گوناگون را دارا است.اما مزیت بزرگتری که مجازی سازی به شما ارائه میدهد این است که یک سیستم کبیر را به چند تقسیم کوچک دسته میکندکه میتوانداز طریق چندین کاربر مختلف به طریق بسیار کارامد تری با برنامه هایی با بیچارگی های گوناگون باره کاربرد قرارگیرد.

مجازی سازی تکنولوژی است که به شما امکان می دهد محیط های مانند سازی شده چندگانه یا منابع اختصاصی از یک سیستم دشوار افزاری فیزیکی را برپایی کنید. نرم انگیزه ها ی به نام یک hypervisor به طور مستقیم به آن مشکل افزار متصل می شود و به شما اجازه می دهد الی ۱ سیستم را به محیط های جداگانه، متمایز و امن شناخته شده به عنوان ماشین های مجازی (VMs) بخش کنید. این VM ها در مجازی سازی به وسیله Hypervisor برای متمایز کردن منابع دستگاه از مشکل افزار و به طور پسندیده توزیع می شوند.

 

کاربرد هایپروایزر چیست

همچنین مجازی سازی دستور میدهد زمانی که چندین برنامه در یک ماشین مجازی درحالت اجرا هستند, بتوان در یک هاست سایر به ان ماشین مجازی ها دسترسی پیدا کرد.

در حالت ایده آل،در مجازی سازی سرور, تمام VM های مربوطه از راه یک کنسول مدیریت مجازی بر پایه وب مدیریت می شوند، که همه چیز را سرعت می بخشد. مجازی سازی به شما پروانه می دهد الی میزان تاب پردازش، ذخیره سازی و حافظه را برای VM ها تعیین کنید و فضای آن ها بهتر از قیل محافظت میشود .زیرا VM ها از سخت انگیزه ها پشتیبانی می کنند و یکدیگر را متمایز می کنند.

Hypervisior در مجازی سازی چیست
دوستان عزیز نکته ای که اینجا جاداره بهش اشاره کنم اینه که شما برای اینکه بتوانید به دنیای مجازی سازی سرور ها و رایانش ابری ورود کنید باید با چندی از ذیل ساخت های

نرم افزاری مجازی سازی پیوسته مثل Microsoft Hyper-V یا VMware vSphere و یا Citrix Xen Server اشنایی کامل داشته باشید. پروا داشته باشید که پیشه کردن با این افزار ها در پیرامون مجازی سازی شده زیاد شیرین و لذت بخش است به انگیزه اینکه قابلیت ها و کاربردهایی را به شما ارائه میدهند که بسار موثر خواهد بود.

مجازی سازی به شما این امکان رو میدهد تا از منابع مشکل افزاری نهایت استفاده رو ببرید، در صرف هزینه صرفه جویی کنید و امنیت و پایداری را برای زیرساخت شبکه به همراه دارد.

virtualization
virtualization

هایپرویزور چیست
Hypervisor یک برنامه برای ایجاد و استفاده از ماشین های مجازی است که به دو تقسیم تقسیم می‌شوند:

Hypervisor هایپروایزر مستقل گونه ۱
Hypervisor یا هایپروایزر وابسته نوع ۲
در قدم نخست شما برای اینکه یک رایانش ابر و محیط مجازی سازی شده داشته باشید, باید بتوانید به پیرامون های مجازی سازی شده خویش دستری داشته باشید.Hypervisore این امکان را به شما میدهد که بتوانید ماشین های مجازی خویش را کنترل کنید.

یعنی می تاب در مجازی سازی با داشتن یک دشوار اسباب میزبانی چندین نوع سیستم عامل را به طور همهنگام داشت.در اصل در مجازی سازی به چندین سیستم عامل این اجازه را میدهد تابتوانند در کنارهم به چهره کاملا به صرفه ازیک دشوار اسباب یگانه در محیط مجازی سازی کاربرد کنند.

 

 

درنوع اول به تور سر راست با نصب روی یک server و مشکل افزار,اجازه نصب واجرای چند سیستم عامل مجازی دیگر را میدهد.

چند مثال از این نوع یک میتوان به VMware ESXi و Citrix XenServer اشاره کرد.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

رجیستری ویندوز, ترفندهای اینترنتی

در ترفندهای رجیستری مطرح می‌شود معمولاً آدرس یک کلید رجیستری وجود دارد که کاربر بایستی ابتدا ویرایش‌گر رجیستری ویندوز را فراخوانی کرده و سپس وارد این مسیر شود. این کار همواره مقداری وقت‌گیر است. قصد داریم ترفندی را مطرح کنیم که در صورت استفاده از مرورگر فایرفاکس، از این پس می‌توانید تنها با دو کلیک وارد کلید رجیستری درج شده در صفحه‌ی وب شوید.

بدین منظور:
نیازمند یک افزونه به نام Open RegEdit Key هستیم. برای نصب این افزونه ابتدا به لینک زیر مراجعه کنید:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/open-regedit-key

سپس بر روی دکمه‌ی Add to Firefox کلیک کنید.
با نمایش پنجره‌ی Software Installation بر روی Install کلیک کنید.
افزونه بر روی فایرفاکس نصب خواهد شد (نیازی به راه‌اندازی مجدد مرورگر نیز نیست).
اکنون کافی است یک مسیر کلید رجیستری موجود در صفحه‌ی وب را به حالت انتخاب درآورده و راست کلیک کرده و Open in RegEdit را انتخاب کنید.
خواهید دید که بلافاصله کلید درج شده در ویرایش‌گر رجیستری ویندوز باز خواهد شد.
برای آزمایش این موضوع می‌توانید از این کلید استفاده کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

منبع:tarfandstan.com

 

 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

افزونه مرورگر فایرفاکس, ترفند اینترنتی

گاهی به دلایلی مایلیم در روز یا ساعتی به‌خصوص یک صفحه‌ی اینترنتی را باز کنیم. مثلاً در روز تولد یکی از نزدیکان مایلیم در تاریخ مشخصی سایتی که برای ارسال کارت تبریک است به طور خودکار باز شود تا بتوانیم برای او کارت تبریکی ارسال کنیم. و یا مایلیم که هفته‌ای یک‌بار در مثلاً روزهای شنبه و در ساعتی خاص، سایت بانک‌مان به‌طور خودکار باز شود تا به عملیات انجام شده روی حساب بانکی‌مان رسیدگی کنیم. طبیعتاً این موضوعات نیاز به یادآوری دارند، به خصوص اگر حافظه‌ی ضعیفی داشته باشیم. برای این کار نیازی نیست از نرم‌افزارهای یادآور استفاده کنید، بلکه در صورتی که از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید می‌توانید با استفاده از یک افزونه کاری کنید که سایت‌های مورد نظر طبق زمان‌بندی مشخصی باز شوند.

بدین منظور:
نیازمند یک افزونه به نام TabAlarm هستیم. برای نصب این افزونه ابتدا به لینک زیر مراجعه کنید:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/tabalarm-reloaded

سپس بر روی دکمه‌ی Add to Firefox کلیک کنید.
با نمایش پنجره‌ی Software Installation بر روی Install کلیک کنید.
افزونه بر روی فایرفاکس نصب خواهد شد.
نیاز است که یک‌بار مرورگر را بسته و مجدد باز کنید.
سپس کلید Alt را فشار دهید تا نوار منو نمایان شود.
اکنون از منوی Tools بر روی TabAlarm کلیک کنید.
با باز شدن پنجره‌ی TabAlarm Options ابتدادر قسمت URL آدرس صفحه‌ی اینترنتی مد نظر خود را وارد کنید.
سپس در قسمت Date تاریخ باز شدن صفحه و در قسمت Time ساعت این کار را مشخص کنید.
همچنین در قسمت Repeat نیز میزان تکرار این عملیات را بر اساس یک‌بار، هر روز و یا هر هفته تنظیم نمایید.
در پایان بر روی دکمه‌ی Add و نهایتاً OK کلیک کنید.
صفحه‌ی اینترنتی در تاریخ وارد شده و بر مبنای میزان تکرار از این پس در یک تب جدید باز خواهد شد.
منبع:tarfandestan.com

 

 


:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



مصرف اینترنت تلگرام, شبکه اجتماعی

 مصرف اینترنت تلگرام

 

یکی از مشکلات فراگیر کاربران تلگرام حجم زیاد مصرفی این شبکه اجتماعی است،راهکاری برای کاهش حجم اینترنت مصرفی تلگرام ارائه کرده ایم.

یکی از راهکار هایی که می توانیم برای کاهش مصرف اینترنت حجمی خود به کار ببریم غیر فعال کردن گزینه Autoplay Gifs است.

 

این گزینه باعث می شود فایل هایی که به صورت گیف برای شما ارسال شده اند به صورت خودکار دانلود شوند، در حالی که ممکن است شما تمایلی برای دیدن آن گیف نداشته باشید.دانلود خودکار این فایل ها باعث تلف شدن حجم اینترنت می شود.

 

یکی دیگر از راهکار هایی که می توانیم برای کاهش مصرف اینترنت به کار ببندیم و به نوعی جامع تر از موضوع بالا است، تغییرات در بخش Automatic media download  نرم افزار تلگرام است.در این بخش شما می توانید به تنظیمات دانلود اتوماتیک فایل ها دسترسی داشته باشید. 

 

مصرف اینترنت تلگرام, شبکه اجتماعی

 راههای کاهش مصرف اینترنت تلگرام

 

در عکس بالا شما می توانید از این دو گزینه برای مدیریت دانلود ها استفاده کنید.برای مدیریت دانلود ها "هنگامی که از داده تلفن همراه استفاده می کنید"،گزینه اول را انتخاب کنید و از گزینه دوم برای مدیریت دانلود ها در زمان استفاده از وای فای بهره ببرید.

 

پس از کلیک بر روی هر یک از گزینه ها صفحه ای مشابه صفحه پایین باز می شود.این صفحه مربوط به دانلود های خودکار فایل ها با داده تلفن همراه و وای فای است.

 

مصرف اینترنت تلگرام, شبکه اجتماعی

طریقه کاهش مصرف اینترنت تلگرام

 

برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید فقط فایل هایی که مایل به دانلود خودکار آن ها هستید را تیک بزنید.به عنوان مثال می توانید مشخص کنید زمانی که از داده ی تلفن همراه استفاده می کنید،فقط عکس ها به طور خودکار برای شما دانلود شوند یا فیلم ها را هرگز تیک نزنید تا به طور خودکار دانلود نشوند.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/reduce-internet2-telegram.html



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



مصرف اینترنت تلگرام, شبکه اجتماعی

 مصرف اینترنت تلگرام

 

یکی از مشکلات فراگیر کاربران تلگرام حجم زیاد مصرفی این شبکه اجتماعی است،راهکاری برای کاهش حجم اینترنت مصرفی تلگرام ارائه کرده ایم.

یکی از راهکار هایی که می توانیم برای کاهش مصرف اینترنت حجمی خود به کار ببریم غیر فعال کردن گزینه Autoplay Gifs است.

 

این گزینه باعث می شود فایل هایی که به صورت گیف برای شما ارسال شده اند به صورت خودکار دانلود شوند، در حالی که ممکن است شما تمایلی برای دیدن آن گیف نداشته باشید.دانلود خودکار این فایل ها باعث تلف شدن حجم اینترنت می شود.

 

یکی دیگر از راهکار هایی که می توانیم برای کاهش مصرف اینترنت به کار ببندیم و به نوعی جامع تر از موضوع بالا است، تغییرات در بخش Automatic media download  نرم افزار تلگرام است.در این بخش شما می توانید به تنظیمات دانلود اتوماتیک فایل ها دسترسی داشته باشید. 

 

مصرف اینترنت تلگرام, شبکه اجتماعی

 راههای کاهش مصرف اینترنت تلگرام

 

در عکس بالا شما می توانید از این دو گزینه برای مدیریت دانلود ها استفاده کنید.برای مدیریت دانلود ها "هنگامی که از داده تلفن همراه استفاده می کنید"،گزینه اول را انتخاب کنید و از گزینه دوم برای مدیریت دانلود ها در زمان استفاده از وای فای بهره ببرید.

 

پس از کلیک بر روی هر یک از گزینه ها صفحه ای مشابه صفحه پایین باز می شود.این صفحه مربوط به دانلود های خودکار فایل ها با داده تلفن همراه و وای فای است.

 

مصرف اینترنت تلگرام, شبکه اجتماعی

طریقه کاهش مصرف اینترنت تلگرام

 

برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید فقط فایل هایی که مایل به دانلود خودکار آن ها هستید را تیک بزنید.به عنوان مثال می توانید مشخص کنید زمانی که از داده ی تلفن همراه استفاده می کنید،فقط عکس ها به طور خودکار برای شما دانلود شوند یا فیلم ها را هرگز تیک نزنید تا به طور خودکار دانلود نشوند.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/reduce-internet2-telegram.html



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 نقشه های آفلاین گوگل مپ اندرودی, نقشه های آفلاین گوگل مپ

دانلود نقشه های آفلاین گوگل مپ اندروید

 

همان‌طور که می‌دانید اپلیکیشن Maps گوگل یکی از بهترین و به‌روزترین نقشه‌ها از شهرهای مختلف را در دستگاه‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از مشکلاتی که باعث شده بود کاربران ‌دنبال اپلیکیشن‌های دیگر باشند پشتیبانی نکردن این اپلیکیشن از نقشه‌های آفلاین برای شهرهای ایران بود.

 

خوشبختانه این قابلیت در نسخه جدید اپلیکیشن Maps در اختیار کاربران قرار گرفته و اکنون می‌توانید با روشی بسیار ساده، نقشه‌های دلخواهتان را به نسخه آفلاین تبدیل کرده و بدون نیاز به اینترنت نیز از اپلیکیشن نقشه گوگل روی دستگاه هوشمند خود استفاده کنید. برای فعال‌سازی این قابلیت و دانلود نقشه‌های آفلاین می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

 

ابتدا اپلیکیشن Maps را روی دستگاه هوشمند خود به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

 

اپلیکیشن Maps را اجرا کرده و از بالا- سمت چپ روی آیکون همبرگری منوی اصلی فشار دهید.

 

گزینه Offline Maps را فشار دهید.

در صفحه به‌نمایش درآمده روی گزینه Select Your Own Map فشار داده و در صفحه جدید نقشه را به موقعیت دلخواه خود حرکت دهید.

 

در صورت نیاز با استفاده از دو انگشت خود عملیات بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی نقشه را انجام داده و محدوده دلخواه از شهر یا منطقه موردنظرتان را در ناحیه مشخص شده قرار دهید.

پس از انتخاب محدوده موردنظر، حجم نقشه آن محدوده برای شما نمایش داده می‌شود و با انتخاب گزینه Download عملیات دانلود نسخه آفلاین نقشه آغاز می‌شود.

 

پس از اتمام دانلود نسخه آفلاین نقشه، در صورتی‌که در محدوده مربوطه نیازمند استفاده از نقشه باشید، می‌توانید بی‌نیاز از ارتباط اینترنتی به همه جزئیات دسترسی داشته باشید.

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/google-offline1-maps.html



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

هر روز بیش از یک میلیون و دویست هزار جستجوی فارسی در گوگل اتمام می شود. اکثر جستجوهای فارسی زبانان در اینترنت از طریق موتور جستجوی گوگل سپریدن می شود. بهره شما از این جستجوها چه قدر است؟

مطمئنا کسب و کارهایی که بتوانند با واژه ها کلیدی و مناسب در صدر گوگل قرار بگیرند، مخاطبان اکثریت جذب می کنند و بیننده اغلب یعنی درآمد و مشتری بیشتر.

اما سوال اینجاست که اگر ما مدیر یک سوداگری باشیم :

چگونه واژه ها کلیدی سوداگری خود را بیابیم؟
در اکثر موارد شیوه گزینش کلمات کلیدی بر پای بست، نام خدمات یا نام محصولات سپریدن می شود.

فرض کنید کسب و کاری در ساخت مبل و فروش آن است. مطمئنا کلمات کلیدی فروش مبل ، فروشگاه مبل، مبل راحتی و … کلمات مناسبی برای این سوداگری بشمار می آیند.

 

کلمات کلیدی کسب و کار

خب آیا این کلمات در شروع کار یک بیزینس در اینترنت، کلمات مناسبی است؟
باید بگویم خیر!!

انتخاب واژه ها سخت و پر چشم وهمچشمی در ابتدای گذرگاه یک سوداگری ، چه برای سئو ، چه برای تبلیغات کلیکی گوگلی پرهزینه و زیاد زمانبر (دیربازده) است.

خب راه حل چیست؟
راه حل و راهبرد صحیح برای گزینش واژه ها کلیدی:

به جای انتخاب یک یا دو واژه کلیدی قدرتمند پر چشم وهمچشمی از کلمات کلیدی کم چشم وهمچشمی ولی به تعداد بیشتر استفاده کنیم.

در اینترنت یک محصول یا خدمت به شکل های متنوع و با عبارات جدا جستجو می شوند.

شما در ابتدای مسیر می توانید از ۵ عبارت دیگر که مرتبط با کار شما هستند و جستجوی ناچیز چشم وهمچشمی تری دارند بهره‌گیری کنید.

انتخاب کلمات کلیدی مختصر رقابت در ابتدای راه تبلیغات و سئو چه مزیت هایی دارد:
بازده کار تبلیغ یا سئو را بالا می برد.
گاهی میزان بازدید یک سایت از ۵ عبارت مختصر جستجو، اغلب از یک کلمه پر جستجو می شود.
در خرج های تبلیغاتی و سئو بسیار صرفه جویی می شود.
پس از سپریدن سئو و تبلیغات ۵ عبارت ناچیز جستجو، می توانید با بازدهی بالاتری سراغ واژه ها اصلی تر و پررقابت بروید.
در این گذرگاه شرکت شایگان با کارشناسان مجرب سئو و تبلیغات در خدمت شماست.

همین حالا سایت خویش را به مجانی در دسته آنالیز سئو ثبت کنید تا کارشناسان ما بهترین واژه ها کلیدی را برای بیزینس و برند شما برگزیدن کنند.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



چگونگی نحوه استفاده از برنامه Mail در ویندوز 10, آموزش استفاده از اپلیکیشن Mail در ویندوز 10

 

دلایل متعددی وجود دارد که چرا شما ممکن است بخواهید از یک برنامه دسکتاپ برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده کنید - درست همانطور که در گوشی شما انجام می شود - و باید کمی تعجب برانگیز باشد که ویندوز 10 شامل مشتری ایمیل خود است.

 

به صورت ساده ایمیل را فراخوانی می کند، این برنامه می تواند هر یک از سرویس های بزرگ وب پست مانند یاهو، آیکلاد و جیمیل را اداره کند و شما می توانید از آن برای کار با یک آدرس ایمیل یا چندین آدرس استفاده کنید. در حقیقت، این یکی از دلایلی است که از یک برنامه برای پست الکترونیک استفاده می کند. دسترسی آسان به تمام ایمیل های شما در یک مکان بسیار ساده است و نیازی به رفتن به ایمیل های بین حساب ها نیست.

 

چگونگی نحوه استفاده از برنامه Mail در ویندوز 10, آموزش استفاده از اپلیکیشن Mail در ویندوز 10

 

1. راه اندازی یک حساب ایمیل

اولین بار که Mail را راه اندازی می کنید، از شما خواسته می شود تا یک یا چند حساب ایمیل را اضافه کنید. برای شروع کار Add Account را کلیک کنید. در مورد حساب های پست الکترونیکی وب، همه چیز بسیار ساده است. سرویس مورد استفاده خود را انتخاب کنید و آدرس ایمیل و گذرواژه خود را هنگام ارسال درخواست وارد کنید. از گزینه « Account option» برای اضافه کردن حسابهای POP و IMAP استفاده کنید و از شما خواسته می شود تا جزئیات سرور را وارد کنید.

 

چگونگی نحوه استفاده از برنامه Mail در ویندوز 10, آموزش استفاده از اپلیکیشن Mail در ویندوز 10

 

2. اضافه کردن حساب های بیشتر

این احتمال وجود دارد که شما بیش از یک حساب ایمیل داشته باشید. یکی از مزایای استفاده از برنامه ایمیل این است که شما می توانید به همه آنها در همان مکان دسترسی داشته باشید. اگر تصمیمی برای افزودن بیشتر در زمان بعد دارید، می توانید روی برچسب حساب کاربری سمت چپ ایمیل کلیک کنید و سپس قبل از وارد کردن جزئیات لازم بر روی Add account کلیک کنید.

 

چگونگی نحوه استفاده از برنامه Mail در ویندوز 10, آموزش استفاده از اپلیکیشن Mail در ویندوز 10

 

3. صندوق پستی خود را لینک دهید

به طور پیش فرض ایمیل ، ایمیل های مختلف را از حساب های مختلف جدا می کند - و شما می توانید بین صندوق های پستی خود با استفاده از منو در قسمت سمت چپ حرکت کنید. با این حال ممکن است ترجیح دهید همه چیز را در یک مکان ببینید. برای انجام این کار، روی لینک حساب ها به سمت چپ کلیک کنید و سپس ‘Link inboxes’ را به سمت راست بکشید. دو یا چند حساب ایمیل را انتخاب کنید، نام برای صندوق ورودی ترکیبی را وارد کنید و روی دکمه  "Save" کلیک کنید.

 

چگونگی نحوه استفاده از برنامه Mail در ویندوز 10, آموزش استفاده از اپلیکیشن Mail در ویندوز 10

 

4. تنظیمات همگام سازی صندوق پستی را تغییر دهید

روی Accounts کلیک کنید (سمت چپ)، سپس روی یک حساب کاربری در سمت راست کلیک کنید. همچنین با تغییر یک برچسب حساب، شما همچنین می توانید نحوه هماهنگ سازی ایمیل را تغییر دهید. روی «Change mailbox sync settings» کلیک کنید و از منوهای کشویی استفاده کنید. شما همچنین می توانید تقویم و مخاطبین خود را همگام کنید.

 

چگونگی نحوه استفاده از برنامه Mail در ویندوز 10, آموزش استفاده از اپلیکیشن Mail در ویندوز 10

 

5. نوار navigation را آشکار یا پنهان کنید

نوار ناوبری سمت چپ مفید است اگر شما حساب های متعدد ایمیل، و یا اگر شما دائما بین پوشه های ایمیل در حال پرش هستید. با این حال، با کلیک کردن روی آیکون سه خط به سمت چپ بالای پنجره برنامه، می توانید رابط را تعریف کنید. این صفحه را به سمت فضای بیشتری بر می گرداند. کلیک کردن بر روی آیکون دوباره آن را آشکار می کند.

 

چگونگی نحوه استفاده از برنامه Mail در ویندوز 10, آموزش استفاده از اپلیکیشن Mail در ویندوز 10

 

6. ارسال، دریافت و پاسخ به ایمیل

ارسال یک ایمیل جدید به همان اندازه ساده است ، با کلیک روی ‘New mail’ در قسمت چپ است. پاسخ به ایمیلهایی که دریافت میکنید نیز ساده است. همانطور که پست الکترونیکی جدید وارد می شود، روی صندوق پستی مرتبط کلیک کنید و پیامی را برای مشاهده در پنجره پیش نمایش در سمت راست پیام های خوانده نشده انتخاب کنید، پیام های خوانده نشده پررنگ هستند. در بالای پنجره پیش نمایش دکمه هایی برای پاسخ دادن به پیام ها، حذف آنها، علامت گذاری آنها و موارد دیگر هستند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/mail-windows10-app.html



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

نصب واتس اپ روی دسکتاب, نصب واتس آپ روی کامپیوتر

آموزش اجرای واتس آپ در کامپیوتر

 

WhatsApp یک ابزار ارتباطی عالی است، به شما این امکان را می دهد که به آسانی پیام ها و فایل ها را به صورت رایگان ارسال کنید . اما گاهی ساده تر تایپ کردن پیام های خود بر روی یک صفحه کلید است و یا می خواهید برای سهولت بیشتر از  نرم افزار دسکتاپ WhatsApp استفاده کنید.

هیچ تفاوتی بین واتس آپ موبایل و دسکتاپ وجود ندارد، ولی گاهی اوقات رایانه ها برای استفاده راحت تر است.

 

در اینجا چگونگی راه اندازی  وب سایت WhatsApp بر روی کامپیوتر یا تبلت است.

چگونگی راه اندازی وب سایت واتساپ در دسکتاپ:

همه چیزهایی که نیاز دارید رایانه شماست و گوشی شما با WhatsApp وارد سیستم شده است.

در ابتدا، به https://web.whatsapp.com/ سر بزنید ، با یک کد QR بزرگ روبرو خواهید شد که یک الگوی مربع سیاه و سفید است.

 

نصب واتس اپ روی دسکتاب, نصب واتس آپ روی کامپیوتر

نصب واتس اپ روی دسکتاب

 

اکنون WhatsApp را بر روی گوشی خود بارگذاری کنید، سپس دکمه  'menu' را که سه نقطه عمودی در سمت چپ بالای صفحه است فشار دهید و Web WhatsApp را انتخاب کنید.

 

شما با لیستی از ویندوزها وتبلت هایی که با آن وارد سیستم شده اید مواجه می شویدريال بنابراین اگر رایانه شما در حال حاضر با WhatsApp مرتبط شده باشد، در این لیست قرار می گیرد.

 

برای وارد شدن به یک دستگاه جدید، علامت سفید + در سمت راست بالای منو را فشار دهید، که دوربین شما را راه اندازی می کند - ممکن است مجوز WhatsApp را برای انجام این کار، اگر قبلا آن را انجام نداده اید، مطرح کند.

 

حالا دوربین گوشی را روبروی کد QR روی صفحه کامپیوتر خود بگیرید- اگر کار درست انجام شود، دوربین روی گوشی شما بسته خواهد شد و وب سایت WhatsApp بر روی کامپیوتر شما باز خواهد شد. اگر این کار نمی کند، سعی کنید مجددا امتحان کنید.

 

نحوه استفاده از وب سایت WhatsApp بر روی تبلت iPad یا Android

راه اندازی وب سایت WhatsApp در مرورگر شما در تبلت کمی دشوار است، زیرا مرورگرهای تبلت به شما اجازه استفاده از وب سایت WhatsApp را نمی دهند، بلکه از شما می خواهند که برنامه را دانلود کنید.

 

راه حل این کار این است که سایت دسکتاپ را در تبلت خود درخواست کنید که به جای آن صفحه را همانطور که در رایانه نشان داده می شود نشان می دهد.

 

  بیشتر بخوانید: ترفندهای واتساپ

 

نصب واتس اپ روی دسکتاب, نصب واتس آپ روی کامپیوتر

 فعال سازی سایت whatsapp در تبلت

 

برای انجام این کار در Safari در iPad، دکمه بازخوانی صفحه را به سمت راست نوار آدرس بالا فشار دهید و نگه دارید. بعد از چند لحظه یک درخواست دسکتاپ سایت نمایش داده می شود - این را فشار دهید و باید همان صفحه ای را که می خواهید در رایانه مشاهده کنید ببینید. این می تواند کمی عجیب و غریب باشد، بنابراین چند بار تلاش کنید اگر فورا کار نکند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/whatsapp-desktop2-trick.html



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()