نوشته شده توسط : ساحل

طراحی سایت در کرج
طراحی سایت در کرج
طراحی سایت در کرج: کار و جنبش مفصل تیم طراحی سایت چیارا در سر الی سر ایران و درخواست زیاد زیاد هموطنان عزیزمان در شهر کرج باعث شد که چیارا خدمات طراحی سایت خویش را در کرج تاسیس کند. طراحی سایت ارزان در کرج با بهترین کیفیت را می توانید از تیم طراحی سایت چیارا تقاضا کنید. اگر به پیگیری یک کمپانی طراحی سایت در کرج هستید که طراحی تارنما خویش را به آن بسپارید و یا خدمات سئو کرج را به آنها بسپارید می توانید به تیم ما اعتماد کنید.

 

طراحی سایت در کرج پسندیده چه کسب و کارهایی می باشد؟
یکی از سوال هایی که اکثر مشتریان ما می پرسند این سوژه است که آیا کسب و کارشان به یک وب سایت نیازمند است؟ آیا با داشتن یک سایت حرفه ای می توانند پیشرفت کنند؟

نکته زیاد مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که شما در دنیای فیزیکی هر کسب و کاری داشته باشید فرقی نمیکند، باید یک مکان را اجاره کنید، کلی خرج های اضافی پرداخت کنید و کلی تبلیغات مختلف الی دیده شوید.

اما با یک طراحی سایت در کرج کار شما راحت خواهد شد. وقتی به فکر یک طراحی سایت در کرج می افتید قطعا اهداف ابهت در سر دارید. ولی بد نیست به زاویه از خدمات طراحی سایت در کرج چیارا اشاره ای بکنیم:

طراحی سایت فروشگاهی در کرج
طراحی سایت شرکتی در کرج
طراحی سایت پزشکی در کرج
طراحی سایت خدماتی در کرج
طراحی سایت حقوقی در کرج
و…
تمامی موارد بالا بخشی از خدماتی تیم چیارا در دامنه طراحی سایت در کرج می باشد و شما هر کسب و کاری داشته باشید بی گمان برای اغلب و بهتر دیده شدن بیچارگی به یک طراحی سایت تخصصی برای سوداگری خویش دارید.

 

طراحی سایت در کرج 02

دلیل تقاضا طراحی سایت در کرج چیست؟
با ترقی قابل توجه اینترنت و سایت های اینترنتی و در ضمن پیشرفت روز افزون موتورهای جستجوگر، احتیاج به طراحی یک تارنما حرفه ای بیش از پیش برای انواع سوداگری ها پرماسیدن می شود.

دلیل اینکه ما به شما رهنمود یک طراحی سایت در کرج را می دهیم این سوژه است که احد از بهترین طریق های ترقی و همچنین سبقت دریافت از رقبای خود می باشد.

با گزینش یک کمپانی طراحی سایت در کرج که تمرکز بسیاری بر روی طراحی گونه ها سایت های تخصصی دارد، شما گام نخست موفقیت را برداشته اید.

 

امکانات تیم ما که در طراحی سایت در کرج پیاده سازی میکند
در این بازار شلوغ طراحی سایت در کرج و تکاپو گسترده کمپانی های مختلف طراحی، پیدا کردن یک کمپانی طراحی سایت که بتواند نیازهای شما را از داشتن یک وب سایت برطرف کند اندکی مشکل می باشد.

گروه طراحی سایت چیارا قصد دارد با به کارگیری بهترین و پر نبوغ ترین طراحان زیبا ترین و همجهت ترین سایت ها را برای شما به ارمغان آورد.

اما ویژگی ها و امکاناتی ما در طراحی سایت در کرج چه می باشد و اگر بخواهیم از رقبای خویش پیشی بگیریم باید چه بنیادی را رعایت کنیم؟

طراحی واکنش گرا و ریسپانسیو
به دلیل راحتی و آسانی در وب گردی با تلفن های همراه اکثر کاربران اینترنتی وب گردی های خویش را با موبایل اتمام می دهند. به همین دلیل شما باید برای بهتر دیده شدن یک سایت کاملا ریسپانسیو داشته باشید.

سایتی که در تلفن به اتفاق به دلیل حقیر تر بودن صفحه نمایش، مشکلی نداشته باشد و همگی صفحات به احسان نمایش دیتا شود. یکتا از خدماتی که ما در طراحی سایت در کرج اتمام می دهیم ساخت سایت های ریسپانسیو می باشد.

بهینه سازی چیره دست سایت شما برای موتور های جستجو گر
مهم ترین دسته یک طراحی سایت در کرج ، بهینه سازی سایت شما برای موتور های جستجو گر (سئو) می باشد. اگر به فکر این هستید که بین رقبای خود جایی داشته باشید و وانگهی در صدر صفحات گوگل پیمان بگیرد، باید از همان نخست به اندیشه بهینه سازی وب سایت خود باشید.

گوگل یکتا از بزرگتری و قوی ترین موتورهای جستجو جهان می باشد.

به همین علت اکثر کاربران اینترنتی جستجو های خود را در این موتور جستجوگر سپریدن میدهند و شما برای دیده شدن نیازمند این هستید که با رعایت یک سری اصول خویش را به صفحات نخست برسانید.

ما شما را الی پسینیان لحظه رسیدن به این منظور مدد میدهیم.

همسو بودن با شعار و کسب و کار شما
یکی از مهمترین تقسیم های که گروه طراحی سایت چیارا حساسیت خاصی بر روی آن دارد همسو بودن سایت طراحی شده با سوداگری مربوطه می باشد.

اگر شما برای سوداگری خویش یک طراحی سایت ساده ای داشته باشید بی گمان موفقیت چندانی را کسب نخواهید کرد. اما اگر به راستی به فکر سرمایه گذاری بر روی سایت خود هستید بس است به ما اعتماد کنید.

در این دسته به مواردی اشاره میکنیم که ما آنها را در طراحی سایت در کرج زیاد دقت می نماییم و وب سایت های شما را بر این اساس طراحی میکنیم:

طراحی سایت در کرج با به کارگیری رنگ های خاص
فرقی نمیکند شما صاحب چه بیزینسی باشید. فروشگاه داشته باشید، شرکت باشید و یا خدمات ارائه دهید. داشتن یک یا چند رنگ سازمانی خاص باعث بهتر دیده شدن شما می شود.

طراحان حرفه ای چیارا شما را مدد می دهند که بتوانید رنگ سازمانی خویش را پیدا کنید و سایت خود را بر آن اساس طراحی کنید.

 

طراحی سایت در کرج04

طراحی سایت در کرج با به کارگیری بهترین و با کیفیت ترین عکس ها
شاید برای شما هم قبل آمده باشد وارد یک سایت بشوید و اینقدر غرق در عکس هایی که استفاده شده شوید که فراموش کنید به چه هدفی وارد این سایت شدید. احد از مهمترین دسته های طراحی سایت، برگزیدن عکس های با کیفیت و وانگهی همسو با سوداگری شما می باشد.

اصلا نیازی نیست نگران این جستار باشید ما کنار شما هستیم الی بهترین ها را برای سایت شما انتخاب کنیم.

طراحی سایت در کرج با استفاده از فونت های جذاب
شاید یکتا از مواردی که بسیاری از کمپانی های طراحی سایت رعایت نمیکنند، استفاده از فونت مناسب می باشد. فونت پسندیده به انفرادی بر روی جلب کاربر تاثیر بسیاری دارد، چرا که وقتی شما بتوانید برای تارنما خویش از یک فونت قشنگ و خوانا بهره‌گیری کنید قطعا چشمان کاربران شما اذیت نمی شود و مایه می شود کاربران شما وقت بیشتری بگذارند لغایت به گشت و گذار در سایت شما بپردازند.

 

هزینه طراحی سایت درکرج
برای اینکه بتوانیم به بها ریزبین یک طراحی سایت در کرج برسیم باید فاکتورهای زیادی را اعلام کنید.

قیمت های طراحی سایت در کرج تیم طراحی سایت چیارا نسب به ما بقی کمپانی های طراحی سایت مناسب تر بوده اما فاکتورهایی مثل: گونه تارنما ، گونه طراحی که اختصاصی باشد و یا با به کارگیری قالب های آماده باشد، مدت سررسید طراحی و موارد جانبی بسیاری تاثیر گذار است. برای گرفتن قیمت ریزبین طراحی سایت در کرج چیارا همین الان با ما تماس بگیرید.

 

تماس با چیارا 09354492331

 

قبل از آغاز به طراحی سایت در کرج باید چه اقداماتی را انجام داد؟

خرید دامنه اینترنتی قبل از طراحی سایت در کرج
دامنه اینترنتی نامی است که با وارد کردن آن در مرورگر ها، سایت شما نمایش داده می شود. معمولاً شرکت هایی که فروش هاست دارند، تمامی پهنه اینترنتی نیز برای شما ثبت می کنند.

دامنه اینترنتی را می توان بصورت یکساله، سه ساله و یا پنج ساله خریداری کرد. به دلیل اینکه نام حوزه اعتبار کمپانی شما می باشد دو نکته زیاد دارای اهمیت خواهد شد: نکته اول نام پسندیده گزینش کردن.انتخاب نام گستره مناسب از یک طراحی سایت در کرج مهم تر و با ارزش تر است، بعد در گزینش اسم گستره دقت کنید.

نکته دوم از شرکت های حائز پروانه فروش دامنه خریدارید کنید.تجربه اثر داده که افرادی که از تارنما های غیر معتبر پهنه خود را خریداری میکنند پس از مدتی به دشواری ها جدی بر میخورند.

انتخاب هاست و یا فضای میزبانی وب نیاز هر وب سایت می باشد.
هاست یا فضای میزبانی وب، به فضایی گفته می شود که بر روی سرویس دهنده اینترنتی قرار میگیرد که پس از طراحی سایت در کرج، صفحات خویش را به کاربران نمایش میدهد.

فضای یک هاست ارتباط به نیاز شما دارد و کمترین فضای موجود برای یک هاست 10 مگابایت میباشد.

نکته بسیار مهمی که در طراحی سایت در کرج باید به آن توجه کرد این است که شما تا هاستی خریداری نکنید به هیچ عنوان تارنما شما نمایش داده نمیشود.

کیفیت و امکاناتی که شرکت های هاست ارائه میدهند زیاد متفاوت است و شما باید برای برگزیدن کمپانی هاست دلخواه خود حساسیت به هزینه دهید. ما شمارا یاری میکنیم تا بهترین و با کیفیت ترین هاست را خریداری کنید.

طراحی سایت در کرج03

مهمترین دسته یک طراحی سایت در کرج چه می باشد؟
مهم ترین دسته بعد از طراحی وب سایت شما بهینه سازی آن می باشد.

اگر به راستی اهداف طولانی مدتی دارید و تارنما خویش را به این علت طراحی کرده اید که بتوانید با آن کسب در آمد خود را چند برابر کنید، بعد همین الان به اندیشه بهینه سازی آن برای موتور های جستجو گر باشید.

گروه طراحی سایت چیارا با به شغل گیری از قویترین و حرفه ای ترین اکیپ در بهینه سازی (سئو) شما را مدد میکند لغایت هر چه سریع تر جزو لینک های اولیه گوگل قرار بگیرید و با هر جستجو که کاربران مناسب با سوداگری شما باشد می کنند، به راحتی سایت شما در دسترس قرار بگیرد و با این روش مشتریان بسیاری را به خود جذب کنید.

 

چرا میتوان چیارا را به عنوان تیم طراحی سایت در کرج خویش انتخاب کرد؟
شرکت های معتبر طراحی سایت در ایران خصوصیات خاص و متفاوتی دارند. به همین زمانی که به اندیشه ساخت و یا طراحی تارنما خود می افتید به راحتی می توانید به آنها اعتماد کنید و طراحی تارنما خود را به آنها بسپارید. اما خصوصیات یک طراحی وب سایت در کرج چیست؟

در پیوستگی به تعدادی از خصوصیات طراحی سایت در کرج که توسط تیم طراحی سایت چیارا اشاره می کنیم. خصوصیاتی که مایه می شود متمایز تر از ما بقی همکاران ما در پهنه طراحی سایت باشد.

به روز بودن و خلق تارنما های خلاقانه
ازدحام بیش از مرز سایت های گوناگون مایه شده که برای بهتر دیده شدن یک وب سایت متفاوت داشت. وب سایتی که از لحاظ ظاهری و طراحی حرفی برای گفتن داشته باشد. کمپانی طراحی سایت چیارا با به کارگیری به روز ترین دانش طراحی سایت شما را یاری می دهد الی با یک طراحی جذاب و به روز بهتر و متفاوت تر از رقبایتان دیده شود.

واکنش گرا بودن سایت های طراحی شده
یکی از خصوصیاتی که تیم طراحی سایت در کرج چیارا به طور کامل آن را رعایت می کند، ریسپانسیو بودن و یا واکنشگرا بودن سایت طراحی شده است. این ایام به علت بهره‌گیری اکثر کاربران اینترنتی از گوشی های همراه، نیاز به یک وب سایت که در صفحه نمایش های حقیر نمایش قابل قبولی هم داشته باشد به شدت احساس می شود. ما با در عقیده دریافت این سوژه تمامی سایت هایی طراحی شده خویش را به صورت ریسپانسیو طراحی می کنیم.

قیمت های مناسب در طراحی سایت
یکی از خوصیات آشکار تیمطراحی سایت چیارا، مناسب بودن بها های پایان یافته یک طراحی سایت می باشد، که این سوژه مایه شده است افرادی بسیاری خدمات طراحی خود را به ما بسپارند. برگزیدن یک تیم طراحی سایت که از لحاظ قیمت، هزینه هایی پایین را اعلام کند به شما کمک می کند تا بتوانید خرج های خویش را در بخش های گوناگون سوداگری خویش انجام دهید.

امنیت بالا وب سایت های طراحی شده
یکی دیگر از خصوصیات شرکت طراحی سایت چیارا، امنیت بالا سایت های طراحی شده می باشد. اگر وب سایت شما از لحاظ امنیتی کیفیت فوقانی نداشته باشد به راحتی قابل هک شدن می باشد و این رویداد مایه اضمحلال کامل سایت می شود. ما با طراحی سایت امن، این اطمینان را به شما می دهیم الی دائم دست یافتنی باشید.

پشتیبانی دائمی و بازرسی بر روی وب سایت طراحی شده
یکی از دغدغه های مشتریان ما پشتیبانی سایت خود بعد از طراحی می باشد.

پشتیبانی یک سایت از طراحی آن بسیار حائز اهمیت تر می باشد. چرا که اگر شما یک شرکت طراحی سایت را گزینش کنید که حمایت قوی نداشته باشد، بی گمان با کوچکترین خرده در سرویس ها و یا دشواری ها طراحی سایت سایر شما نمی توانید پیشرفت همیشگی داشته باشید.

ما با بازبینی همیشگی و خدمات پشتیبانی خویش به شما کمک میکنیم الی همش در صدر بهترین ها باشید.

 

توضیحات کوتاه از گونه ها طراحی سایت در کرج که بدست ما اتمام می شود:
طراحی سایت فروشگاهی در کرج:
همه ما این روزها به انگیزه عوض شدن سبک حیات های روزمره مان، به خدمات آنلاین رو آورده ایم و ترجیح می دهیم زمانی که باید در شدامد و شلوغی و رانندگی بگذرانیم را در کنار خانواده باشیم و تقاضا های خرید خویش را به صورت آنلاین سفارش دهیم.

ممکن است شما یک فروشنده باشید، ایا می دانید با داشتن یک فروشگاه اینترنتی علاوه بر مشتری هایی که به مغازه شما می آیند، میتوانید مشتری های آنلاین خود را هم داشته باشید؟ یا اصلا ممکن است شما خرج کرایه یک مغازه را نداشته باشید!

اما بتوانید اجناس روزمره مردم را تهیه کنید، چقدر خوب می شود که شما به جای داشتن یک سوپر مارکت و اجبار به پرداخت اجاره ماهانه، به اندیشه سایت فروشگاه آنلاین باشید تا از این طریق در روند خرید محصولات مختلف آسانی برپایی کنید.

طراحی سایت فروشگاهی می تواند در بسیاری از هزینه های شما صرفه جویی برپایی کند.

طراحی سایت حقوقی درکرج:
شاید شما هم یک وکیل و یا یک بنیاد-نهاد-سازمان حقوقی معتبر بوده طراحی وب سایت در شهر کرج که به پیگیری خدمات طراحی سایت چیره دست می گردید، ما با ارئه خدمات مربوط به طراحی سایت وکلا، طراحی سایت دفتر وکالت و در ضمن طراحی سایت برای وکلا، برای شما وکیل عزیز سایتی را طراحی می کنیم که از شهر های گوناگون بدون پرداخت خرج اجاره و ایاب و ذهاب به شهر های دیگر، بیننده های بسیاری را جذب کرده و بتوانید شهرت و کار خویش را اشاعه دهید.

طراحی سایت پزشکی در کرج:
از دیگر خدمات تیم طراحی سایت چیارا، طراحی سایت پزشکی و پزشکان است، این ایام برای جدب مشتری های بیشتر و ایجاد شهرت بیشتر یک سایت می تواند کمک شایانی به شما کرده باشد.

حتی می توانید نوبت دهی و رزرو های خویش را مدیریت کرده و دیگر از سرویس های نوبت دهی کهن اجتناب کنید الی در محیطی ارام و با تمرکز بالا به طبابت بپردازید.

درخواست های طراحی سایت طبیب با توجه به نوع تخصص آن پزشک انجام شده و در سررسید مناسب به شما تحویل داده می شود.

طراحی سایت شرکتی درکرج:
علاوه بر تمامی خدماتی که بدست تیم طراحی تارنما چیارا از دسته طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی سایت دفتر وکالت، طراحی سایت طبیب و… ارائه می شود، برای مدیران گوناگون کمپانی ها این مژده را داریم که با پروا به گونه شرکت شما، انواع طراحی سایت شرکتی نیز سپریدن می شود.

شما مدیر عزیز با چیارا نگران تعرفه طراحی سایت شرکتی خویش نباشید و با یک تماس ما را جریان خدمات سایت شرکتی خویش بگذارید.

 

طراحی سایت در کرج 01

روش های پیاده سازی طراحی سایت در کرج
خدمات طراحی سایت در شیراز چیارا به روش های مختلفی اتمام می شود، ولی ما در اینجا به دو روش که بیشترین درخواست را دارد اشاره می کنیم.

طراحی سایت به چهره تخصصی
این گونه طراحی ویژه افرادی است که بیشتر به کسب و کار خویش اهمیت می دهند و هزینه های احتمالی برای یک طراحی سایت را مهم نمی دانند.

خدمات طراحی سایت درکرج چیار که به چهره تخصصی انجام می شود به این شکل می باشد که نسبت به سوداگری شما طرح هایی انتخاب می شود و پیشنهاد دیتا می شود.

تمامی طرح ها به چهره تخصصی می باشد و احتمالاً بر روی هیچ وب سایتی طرح های ارائه شده هستی نداشته باشد. با گزینش طراحی سایت تخصصی ارزش سوداگری خود را دوچندان کنید.

طراحی سایت با استفاده از قالب های آماده:
در این گونه طراحی سایر نیازی به وقت بسیار و یا خرج های اضافی نمی باشد.

شما با انتخای این گونه طراحی سایت در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه وب سایت خود را راه اندازی کنید.

ما به شما چندی قالب آماده و از پیش ساخته شما پرتو می دهیم و بعد از تایید از سمت شما اقدام به ساخت و طراحی آن میکنیم.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

یک پژوهشگر فلسفه علم معتقد است مشکله علم و دین یا علم دینی از آنجا ناشی می‌شود که علم نسبت وثیقی با فرهنگ دارد، علم موجود، پرورده مقتضیات و فرهنگ جامعه غربی است و نمی‌توان آن را دینی کرد.

 

خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه_سید حسین امامی: غلامحسین مقدم حیدری، پژوهشگر حوزه فلسفه علم و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سوالات مبنایی مهمی در مورد علم دینی مطرح می‌کند تا ذهن جوانان و دانشجویان و علاقه مندانی که در این زمینه در حال فعالیت و تحقیق هستند را بیشتر به تکاپو وارد کند و در مورد ماهیت این موضوع به کاوش وادارد. در گفتگوی پیش رو وی از این دغدغه‌ها و علل رویکرد خود می‌گوید؛

*آقای دکتر! شما در اولین کنگره ملی علوم انسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی که در سال ۱۳۸۵ برگزار شد، مقاله‌ای با عنوان «مشکله علم و دین از کجا نشأت می‌گیرد؟»، ارائه دادید. همچنین در دی ماه ۹۳ در پژوهشکده روایت، سخنرانی‌ای با موضوع «مشکله علم و دین و علم دینی از کجا ناشی می‌شود؟»، ارائه کردید. در ابتدای این گفت‌وگو لازم است ابتدا در مورد این موضوع قدری توضیح دهید.

بحث سخنرانی پژوهشکده روایت، در مورد بررسی مشکله علم و دین و مطرح شدن موضوع علم دینی بود. موضوع این است که مسأله درست، مطرح شده یا نه. اکثر کسانی که در این زمینه بحث می‌کنند سعی دارند تا به ارائه نظر یا راه حلی بپردازند، اما من به دنبال راه حل نیستم و می‌خواهم ببینم گذاشتن علم و دین کنار هم یا ساختن واژه علم دینی درست است یا نه و اصلاً این عبارت یعنی چه؟ چرا مشکلی به نام علم و دین یا علم دینی رخ داده است؟

از زمانی که با غرب مواجه شده‌ایم چهار واکنش نسبت به علم و تکنولوژی غربی داشته‌ایم؛ ابتدا تعامل‌مان تکنولوژیک بوده است، یعنی تکنولوژی آنها نه تنها از ابتدا بلکه هنوز هم برای ما جذاب بوده و هست. از این رو علم به تبع تکنولوژی وارد جامعه ما شده است و یک سری از اندیشمندان و روشنفکران ما گفتند دین را کنار بگذاریم؛ تکنولوژی غربی و علم غربی ما را کفایت می‌کند. یک عده هم تعامل بین این دو را مطرح کردند که تعامل هم به دو شکل مطرح شد. یک‌سری مثل مدارس مذهبی ایران بودند، مدارس مذهبی که الان در کشور هست به ویژه تهران با این رویکرد کار می‌کنند. یک سری از دانش‌آموزها را می‌گیرند و تعلیم می‌دهند تا مهندس و دکتر شوند و از طرف دیگر این دانش آموزان باید دیندار هم باشند.

یک تعامل دیگر هم این است که به نام آموزه‌های دینی یک سری تبیین‌های علمی از احکام دینی ارائه می‌کنند، مثل کاری که مرحوم مهندس بازرگان انجام داد در مورد آنتروپولوژی و آخرت یا کارهایی که مطبوعات و صدا و سیما در ماه رمضان انجام می‌دهند، یعنی با استفاده از نظریه‌های علمی و پزشکی می‌گویند روزه خوب است، چون کار گوارش را آسان می‌کند، ذخیره چربی و قند بدن می سوزد و …. یک وضعیت دیگر هم وجود دارد که کاملاً علم و تکنولوژی را نهی و طرد می‌کنند. این نگاه هم در زمان گذشته وجود داشته هم در مشروطه وجود داشته و الان هم پیروانی دارد اگر چه در اقلیت هستند و چندان بارز نیستند. (برای نمونه به آرای میرزاصادق مجتهد تبریزی مراجعه کنید.)

سه واکنش اول یک فرض دارند و آن این است که علم مستحکم و متقن است و باید دین را منطبق با علم کنیم و همه به این فرض معتقدند. واکنش اول می‌گوید دین را باید کنار بگذاریم و دو دسته دیگر هم که به دنبال تعامل هستند، معتقدند که علم را نمی‌شود نفی کرد (منظور از علم در اینجا ساینس است مثل شیمی فیزیک و نجوم و …) و تنها چاره آن است که آموزه‌های دینی با علم منطبق شوند.

در آن سخنرانی سوال من این بود که چرا علم استحکام دارد و یقینی است، یا اصولاً چنین چیزی هست یا نه؟ مثلاً نظریه داروین با قرآن سازگاری ندارد، اما برخی برای اینکه قرآن را با این نظریه همخوانی و سازگار کنند، یک آیه در مورد خلقت انسان پیدا می‌کنند و آن را این‌قدر بالا و پایین می‌کنند تا تدریجی بودن را از آن در بیاورند. کلی بند بازی می‌کنند تا آن را به نظریه داروین ربط دهند. حال این سوال را مطرح می‌کنم آیا نظریه داروین این قدر متقن و مستحکم است؟ آیا این نظریه یقینی است؟ اگر نظریه‌های علمی یقینی اند، این ویژگی از کجا می‌آید؟

اگر یقینی بودن آنها از مشاهدات ناشی می‌شود، نظریه‌های مختلفی هست که مشاهدات را زیر سوال می‌برد. اگر «روش»، عامل یقینی بودن است، باید مشخص کنیم آیا روش استقراء است یا روش ابطال است؟ بحث در این روش‌ها هم تماماً پر از مناقشه است. پس یقینی بودن این موضوع بسیار مناقشه برانگیز است که نمی‌توان در مورد آن به راحتی و قطعیت حرف زد.

به نظر می‌رسد علم، یکی از انواع فعالیت‌های بشری است که مانند دیگر فعالیت‌ها تابع مقتضیات زندگی آنهاست، یعنی بنا به مقتضیات زندگی، آدم‌ها نظریات علم ی را داده‌اند که با آن زندگی‌شان بچرخد.

علم، یکی از انواع فعالیت‌های بشری است که مانند دیگر فعالیت‌ها تابع مقتضیات زندگی آنهاست، یعنی بنا به مقتضیات زندگی، آدم‌ها نظریات علم ی را داده‌اند که با آن زندگی‌شان بچرخد

این علمی که ما داریم، علم فرهنگ غربی است، یعنی این علم در جریان زندگی جوامع غربی و در بطن مقتضیات آن به وجود آمده و پرورده شده است. منظورم از به کار بردن واژه «غربی» خوب بودن یا بد بودن آن فرهنگ نیست، بلکه فرهنگ جوامعی است که در غرب رشد کرده است. آثار فیلسوفان علم نشان می‌دهد علم (science) مملو از مبانی اجتماعی و فکری غربی است، حتی ریاضیات. در کتاب جامعه شناسی اثبات ریاضی این موضوع را درباره ریاضیات نشان داده‌ام.

تصوری که در مورد این علم در جامعه داریم این است که گویا علم درخت تنومندی است که در نیویورک سر به فلک کشیده، اما نیویورک شهر بدی است دیسکو دارد، مشروب فروشی دارد و زنانش بی حجاب اند. حالا اگر این دیسکو و مشروب فروشی‌ها را ببندیم و زنان‌شان تکه‌ای پارچه روی سرشان بیاندازند و دامنشان بلندتر شود، این علم خوب می‌شود یا اگر این درخت را بکنیم و تکان دهیم و به ایران بیاوریم و در جامعه‌ای بکاریم که مسجد داریم و مردم نماز می‌خوانند و زنان آن با حجاب هستند، این علم خوب می‌شود؟ در صورتی که این در بستر جامعه غربی و مطابق مقتضیات آن رشد کرده و پرورده شده است.

موضع من این نیست که علم، علم است و همه جای عالم یک علم داریم. موضع من این است که این علم پرورده مقتضیات جامعه غربی است و در فرهنگ تحولات غربی از قرن ۱۶ و ۱۷ به بعد این علم جدید به وجود آمده است. حالا این علم را وارد کشور خودمان می‌کنیم تا چه چیز آن را دینی کنیم؟ آنچه که تا کنون گفتم در مورد علوم طبیعی بود، علوم انسانی که به مراتب بسیار مناقشه آمیزتر است. علوم انسانی و اجتماعی کاملاً متعلق به فرهنگ غربی و مملو از مقومات آن فرهنگ است. این علوم را چطور می‌خواهیم دینی کنیم؟ چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟

این علمی که ما داریم، علم فرهنگ غربی است، یعنی این علم در جریان زندگی جوامع غربی و در بطن مقتضیات آن به وجود آمده و پرورده شده است، آثار فیلسوفان علم نشان می‌دهد علم (science) مملو از مبانی اجتماعی و فکری غربی است، حتی ریاضیات. در کتاب جامعه شناسی اثبات ریاضی این موضوع را درباره ریاضیات نشان داده‌ام

من معتقدم این مسائلی که در رابطه با «علم و دین» و یا «علم دینی» مطرح می‌شود، به اشتباه طرح شده‌اند. اگر کمی به علم شناسی بپردازیم و مکاتب گوناگون آن را واکاوی کنیم، خواهیم دید که تصور رایج ما از علم درست نیست و این موضوع حداقل مناقشه آمیزتر از آن است که بتوان به راحتی درباره آن نظر داد.

نظریه‌های مختلفی هست که مشاهدات را زیر سوال می‌برد. اگر «روش»، عامل یقینی بودن است، باید مشخص کنیم آیا روش استقراء است یا روش ابطال است؟ بحث در این روش‌ها هم تماماً پر از مناقشه است. پس یقینی بودن این موضوع بسیار مناقشه برانگیز است که نمی‌توان در مورد آن به راحتی و قطعیت حرف زد.

*نظر نهایی شما در این ارتباط چیست؟ به نظر شما باید چه کار کنیم؟

من اصلاً نظر نهایی ندارم و نمی‌خواهم راه حل ارائه دهم. فقط می گویم درباره این فعالیتی _ساختن علم دینی_ که حجم زیادی از دانشجویان گرفتارش شده‌اند، باید بیشتر تأمل کرد. دانشجویان با استعدادی گرفتار این معضله شده‌اند و می‌شوند و تعداد زیادی کتاب چاپ شده و حجم زیادی بودجه صرف گشته است. بدون اینکه از خود بپرسیم چه چیزی را می‌خواهیم دینی کنیم؟ به چه خاطری این کارها را انجام می‌دهیم؟ مشکل چیست؟

مشکل این است که ما در انفعال در برابر غربیم. آنها تکنولوژی‌هایی دارند که مانند چماق آن را بر سر ما می‌زنند. ما هم دست و پا می زنیم تا چیزی مقابل آنها درست کنیم. ساده‌ترین راه آن است که همان تکنولوژی‌ها را بیاوریم و استفاده کنیم. بعد از مدتی می‌بینیم به کارگیری این تکنولوژی‌ها مشکلات فرهنگی برایمان درست کرده است و می‌گوئیم بیاییم زهر این تکنولوژی‌ها را بگیریم. آن وقت به فکر ساختن علم دینی می‌افتیم.

تکنولوژی فقط مجموعه‌ای از ابزارها نیست، همین که وارد می‌شود با خودش فرهنگی را می‌آورد. تکنولوژی مملو از فرهنگ است و وقتی که می‌آید تمام مناسبات فرهنگی ما را به هم می‌ریزد، حتی اگر در تلویزیون صبح تا شب قرآن پخش کنند و اصلاً هیچ فیلم مستهجن پخش نکنند تلویزیون، فرهنگ خاصی دارد. حداقلش این است که ما را از پرداختن به خودمان وامی گذارد. تلویزیون خودش فرهنگ دارد و ربطی به این ندارد که در آنچه چیزی پخش می‌شود. حجم عظیم تلاش انسانی و پولی که صرف می‌شود می‌خواهد چه چیزی را درست کند؟ اصلاً می‌دانند چه می‌خواهند درست کنند؟

این علم پرورده مقتضیات جامعه غربی است و در فرهنگ تحولات غربی از قرن ۱۶ و ۱۷ به بعد این علم جدید به وجود آمده است. حالا این علم را وارد کشور خودمان می‌کنیم تا چه چیز آن را دینی کنیم؟ آنچه که تا کنون گفتم در مورد علوم طبیعی بود، علوم انسانی که به مراتب بسیار مناقشه آمیزتر است. علوم انسانی و اجتماعی کاملاً متعلق به فرهنگ غربی و مملو از مقومات آن فرهنگ است. این علوم را چطور می‌خواهیم دینی کنیم؟

بیایید کتاب‌های این زمینه را بررسی کنیم. در فصل اول نظریات فلسفه علم از کوآین، پوپر و کوهن را بیان می‌کنند. یک فصل هم درباره دین می‌نویسند و آخر هم با سنجاق قفلی و سوزن می‌خواهند اینها را به هم بچسبانند. در حالی که تأمل ژرف در مکاتب فلسفه علم، تاریخ علم و جامعه شناسی آن نشان می‌دهد که به راحتی نمی‌توان تعریف مصرحی از علم ارائه کرد و این موضوع بسیار مناقشه آمیز است.

*کسانی که بحث علم ی دینی می‌کنند یا از علوم انسانی اسلامی حرف می‌زنند یک پیش فرضشان این است که علوم تجربی که علم است، مثلاً فیزیک غربی و شرقی نداریم فیزیک، فیزیک است. به فکر تغییر علوم انسانی هستند. برای اولین بار است که شنیدم علوم تجربی غرب با ما باید فرق کند یا علوم تجربی آنها هم متأثر از فرهنگشان است! عده‌ای دیگر می‌گویند که علم به ما هو علم، غربی و شرقی و اسلامی و یهودی ندارد. در تولید علوم غربی، اسلام سهیم بوده است.

تقسیم بندی علم موجود را مانند تور روی دوره اسلامی می‌اندازیم و نظریه پردازان اسلامی هر کدام، کج دار و مریض و به زور در حلقه‌ای از این تور قرار می‌گیرند. در حالی که نوع نگاه در دوره اسلامی و دوران مدرن به عالم فرق می‌کند. نگاه ما به عالم نگاه آیه‌ای و نشانه‌ای به عالم است.

هر چیزی را که در عالم می‌بینیم، یک نشانه می‌بینیم یعنی خودش را نمی‌بینیم، بلکه به عنوان یک علامت و نشانه از سوی خدا می‌بینیم. شما وقتی علامت جهت را در ساختمانی می‌بینید که محل برگزاری سمیناری را نشان می‌دهد، آیا می‌ایستید و اندازه و طولش را می‌سنجید یا ضریب زاویه اش را محاسبه می‌کنید و معادله بُردار آن را می‌نویسید؟ شما فلش جهت دار بر روی دیوار را بُردار نمی‌بینید، بلکه نشانه‌ای می‌بینید که محل برگزاری سمینار را نشان می‌دهد، اما در تفکر مدرن غربی آن فلش جهت دار را نمایانگر چیزی نمی‌بینید، بلکه بر روی آن متوقف می‌شوید و متمرکز می‌گردید، آن را برداری می‌بینید که باید مختصات آن را تعیین کرد و معادله اش را نوشت.

نگاه مکانیکی در غرب که علم از آن تولید شده است این گونه است. این دو نگاه به عالم با هم متفاوت هستند، گرچه تقاطع‌هایی هم دارند. اینها دو منحنی مختلف با معادله‌های مختلف و شیب‌های مختلف هستند و جاهایی هم اشتراکاتی دارند. شما با در نظر گرفتن آن نقاط مشترک می‌گوئید علم غربی ادامه علم دوره اسلامی است. در حالی که هر یک از آن نقاط مشترک در شبکه معنایی مختص خودش داری معنا و مفهوم است.

در مورد علوم انسانی هم باید گفت از قرن هجدهم به بعد یعنی از زمانی که انسان خود، موضوع شناسایی برای خودش به عنوان فاعل شناسایی شد، این علوم ساخته شدند. در اینجا هم مناقشات فراوانی هست؛ برخی همچون فوکو معتقدند که این وضعیت بدان سبب به وجود آمد که انسان می‌خواست انسان‌های دیگر را به انقیاد خود درآورد. به عبارت دیگر معرفت انسانی به عنوان یکی از عناصر مهم ماشین سوژه-منقادساز به وجود آمد، اما در نگرش دینی انسان تنها باید بندگی خدا را انجام دهد نه انسان‌های دیگر را، از همین رو علوم انسانی به معنای جدید در دوره اسلامی به وجود نیامد. بگذریم از اینکه الان می‌خواهیم به زور از مقدمه ابن خلدون، جامعه شناسی و یا از علم النفس، روانشناسی در بیاوریم!

*چرا داریم آقای دکتر! آن چیزی که شما گفتید همان خودشناسی نیست؟

در نگاه دینی ما خودشناسی به معنای «دغدغه خود را داشتن» است. خودشناسی به این معنا نیست که ما آدم‌ها را مثل فروید یا روانشناسان مورد بررسی و رصد قرار دهیم و ببینیم درونشان چه می‌گذرد. شما باید هر لحظه دغدغه خود را داشته باشی تا گناه نکنی و تقوا داشته باشی، نه اینکه مثل روانشناس، انسان را مطالعه کنی. آیا اساساً در نگاه دینی انسان به مثابه فاعل شناساست؟ آیا در قرآن، انسان به عنوان فردی است که باید برود همه چیز را بشناسد؟

*بله همین گونه است. ما آیه‌ای داریم که می‌گوید به خلقت شتر نگاه کنید.

نه! نگاهی که قرآن می‌گوید یعنی به خلقت شتر نگاه کنید تا به یاد خدا بیافتید. نه اینکه شتر را به عنوان موضوع شناسایی مورد بررسی و جراحی قرار بدهید.

*منظورش این است که به کیفیت آفرینش شتر نگاه کنید.

نه! منظورش از کیفیت آفرینش این نیست که آن حیوان را کالبدشکافی کنید.

*منظورش این است که اجزای شتر را نسبت به طبیعت ببینید!

تا شما را به یاد خدا بیاندازد. مگر غیر از این است. شما در فیزیک و علوم دیگر نمی روید کار بررسی انجام دهید که به یاد خدا بیافتید. شما آن علم‌ها را بررسی می‌کنید که استفاده کنید. این نگاه آیه‌ای به عالم نیست.

معمولاً مطرح می‌شود که «ما مسلمانان عقب افتاده‌ایم و غربی‌ها جلو رفته اند» باید روی این موضوع تأمل کرد. از دل فرهنگ دینی نظریه داروین در نمی‌آید. کسی که مرتب با قرآن مأنوس است، همواره با خلقت انسان مواجه می‌شود و اصلاً به تطور تدریجی موجودات نمی‌تواند بیندیشد. اگر تمدن دوره اسلامی هزار سال دیگر هم ادامه می‌یافت تا نوع نگاه به انسان به عنوان اشرف مخلوقات عوض نمی‌شد، نظریه داروین نمی‌توانست ارائه شود.

درباره تکنولوژی‌های جدید هم باید به این موضوع توجه کرد که تکنولوژی‌های جدید نیاز شما را برطرف نمی‌کنند، بلکه نیاز جدیدی می‌سازند. مگر تلویزیون‌های قدیمی نیاز شما را رفع نمی‌کردند که ال سی دی را تولید و به بازار آوردند؟ اما اینقدر ال سی دی ساختند تا شما تلویزیون کرسی مانندتان را کنار گذاشتید و ال سی دی خریدید. موبایل تنها وسیله‌ای برای رفع نیاز به ارتباط نیست، بلکه خود نیازهای جدیدی تولید می‌کند و کار را بدان جا رسانده است که ما دیگر نمی‌توانیم بدون آن زندگی کنیم، در صورتی که تکنولوژی در گذشته – قرون وسطی غرب - این چنین نبود. به سبب نیازهایی که یک شهر داشت تکنولوژی اختراع می‌شد. مثلاً سیستم آبیاری یا آبرسانی اختراع شد و این سیستم تا قرن‌ها نیاز آن شهر را برطرف می‌کرد. تکنولوژی قدیم همچون تکنولوژی جدید «بی قرار» نبود.

*نگاهی در بین دین‌دارها هست که می‌گویند خداوند انسان را آفریده برای آبادی زمین و ما خلیفة الله هستیم.

خداوند مرتب می‌گوید شما را آفریده‌ام که به آخرتتان برسید، ولی شما ناچارید از دنیا بگذرید تا به آخرت برسید. آبادی که در قرآن بیان شده برای رسیدن به آبادی آخرت است، این آبادی دنیا به صرف خود نیست.

*یک نگاهی هست که می‌گوید یکی از اهداف خلقت آبادی زمین است و غربی‌ها با این تکنولوژی‌ها زمین را آباد می‌کنند و فضاشناسی می‌کنند. درست است که جهت ندارند، ولی ما می‌توانیم به آن جهت دهیم یا پس ما باید در همین مسیر حرکت کنیم، یعنی مسیر را همین می‌دانند.

مفاهیم «آباد کردن»، «رفاه» و … مفاهیمی پر مناقشه است که ساعت‌ها بحث را می‌طلبد، اما کسانی که اینگونه فکر می‌کنند همین گونه نیز عمل کنند تا همه ببینیم که این نوع آباد کردن چگونه می‌تواند ما را به یاد خدا بیندازد. یا حداقل نمونه‌ای از آن را ارائه کنند.

*حرف شما درست. شما دو شهر را ببینید که یکی تمیز است و پیشرفته و دیگری پر از فاضلاب و آشغال است. تفاوت این دو را ببینید، شهر اسلامی نمی‌تواند کثیف باشد؟

لازمه پاسخ به این پرسش این است که بگوییم شهر مدرن چگونه درست می‌شود؟ چه پیش فرض‌های فلسفی سبب به وجود آمدن شهرهایی همچون تهران و نیویورک شده است؟ آیا این پیش فرض‌ها با آموزه‌های دینی تطبیق دارند؟ خداوند مرتب می‌گوید شما را آفریده‌ام که به آخرت‌تان برسید، ولی شما ناچارید از دنیا بگذرید تا به آخرت برسید. آبادی که در قرآن بیان شده برای رسیدن به آبادی آخرت است این آبادی دنیا به صرف خود نیست.

*با این راهکارهایی که شما ارائه دادید می‌توانید یک مدینه فاضله معرفی کنید؟

من هیچ راهکاری ندادم تنها خواستم صورت برخی مسائل را تا حدی روشن کنم. همین! من فقط می‌خواهم بگویم مسأله علم دینی به نظرم اشتباه طرح می‌شود. من متخصص دین نیستم. من فقط بخش علم را می گویم و معتقدم پر از مناقشه است، پس چه چیز آن را می‌خواهید دینی کنید؟ در مورد دین هم به نگرش خاصی به نام «نگاه آیه ای» به عالم اشاره کردم تا نشان دهم در این حوزه نیز مناقشات فراوانی درباره نگرش دینی وجود دارد.

عده‌ای می‌گویند ما همه چیز غرب را می‌توانیم بگیریم و نماز و روزه را حفظ کنیم و دیسکو و مشروب فروشی نداشته باشیم و زنان و مردانمان هم باحجاب باشند و گوشواره در گوششان نکنند و در خانه‌هایمان هم سگ نداشته باشیم. افرادی هم هستند که دین دارند و سعی می‌کنند حتی با همجنس گرایی کنار بیایند. نگاه بسیار رادیکالی – همچون نظرات میرزا صادق آقا مجتهد تبریزی- هم است و می‌گوید ما شیعیان قائل به تأویل قرآن هستیم، آن هم باید از طریق معصوم باشد. این نگاه در برخی مخالفان مشروطه هم وجود داشته است. یک عده می‌گفتند مشروطه را بیاورید جامعه آباد می‌شود. عدلیه داشته باشیم فساد کم می‌شود قدرت شاه کاهش می‌یابد. عده‌ای هم که مخالف بودند و می‌گفتند باید امام معصوم حاضر باشد که این را اجرا کند و الان هم که امام غایب است نمی‌توان احکام دینی را اجرا کرد. اینها انواع و اقسام تعبیرها از دین ماست.

ببینید چقدر مناقشه در دو طرف بحث علم دینی وجود دارد؟! واقعاً دعوا بر سر چیست؟ به نظرم بیشتر نزاع‌ها به این دلیل است که ما به لحاظ سیاسی و نظامی و اقتصادی و … در حالت انفعال نسبت به غرب هستیم. می‌خواهیم از این حالت دربیاییم، اما حاضر به تأمل بر روی خود مسئله نیستیم، بلکه می‌خواهیم به سرعت راهکاری ارائه کنیم. بدین گونه شروع به دادن نظراتی می‌کنیم که خام هستند.

*یک عده می‌گویند که در بحث علم دینی دیگر صحبت از امکان یا امتناع نیست. صحبت سر امکان است و امتناعش منتفی شده و ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم و این را انجام می‌دهیم اما به زودی به این نتایج دسترسی نخواهیم داشت.

در همه کتاب‌هایی که در مورد علم دینی است نمونه‌ای از علم دینی ارائه داده نشده است و از امکان بحث می‌کنند. مثلاً در مورد جامعه شناسی اسلامی نظریه‌ای وجود ندارد. اینها همه در مورد امکان علم دینی حرف می‌زنند. بعد می‌گویند می‌خواهیم این را بسازیم. شما غرب را ببینید که علم را ساخته‌اند. آیا اینها علم را این گونه ساخته‌اند؟ مثلاً گفته‌اند اول فلسفه درست می‌کنیم و بعد می‌گوئیم امکان دارد در قرن ۱۵ علم مکانیکی به وجود آید. ابتدا در مورد امکان حرف زدند و بعد برای ساختنش رفتند. علم جدید بخشی از زندگی انسان‌های غربی از قرن ۱۵ و ۱۶ به بعد است، اما برای ما این گونه نیست. من نمی دانم این نگاه از کجا می‌آید که شما جمع می‌شوید بخشنامه می‌کنید و بعد می‌گوئید حالا ساختمان می‌گیریم و هر اتاق را به بخشی تخصیص می‌دهند، اتاق مفهوم سازی علم دینی، اتاق روش سازی علم دینی و.... مگر در غرب افرادی مثل گالیله و نیوتن و کپلر این گونه علم را ساختند؟

ما در کشورمان هفته‌ای بنام هفته پژوهش داریم اما در غرب هفته پژوهش ندارند چون پژوهش بخشی از زندگی غرب است. وقتی به هفته‌ای نامی می‌دهند یعنی آن موضوع جزئی از زندگی ما نیست و می‌خواهند به زور احیایش کنند

*منظور شما نگاه دستوری است؟ یعنی این نگاه دستوری را نقد می‌کنید؟

می‌خواهم بگویم نمی‌توان علم را به طور دستوری ساخت، بلکه در یک فرهنگ خودش به وجود می‌آید. عده‌ای جمع نمی‌شوند که علم را بسازند.

ما در کشورمان هفته‌ای به نام هفته پژوهش داریم، اما در غرب هفته پژوهش ندارند، چون پژوهش بخشی از زندگی غرب است. وقتی به هفته‌ای نامی می‌دهند یعنی آن موضوع جزئی از زندگی ما نیست و می‌خواهند به زور احیایش کنند. نظریه پردازی کرسی نمی‌خواهد. نظریه باید خودش بجوشد و به وجود آید. شما نمی‌توانید الان قصد کنید که بنشینید در این اتاق و نظریه ارائه دهید. من باید همه درس‌ها را خوانده باشم، اما اینکه اگر همه درس‌ها را خوانده باشم آیا می‌توانم نظریه جدید بدهم؟ اصلاً معلوم نیست. نظریه پردازی به تحولات امور اجتماعی، به استعداد و نکات روانشناختی و نیازهای جامعه ربط دارد.

*مباحثی مانند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و … را در ادامه همین بحث علوم انسانی اسلامی می‌دانید دیگر؟

پیشرفت یعنی چه؟! منظور از توسعه و پیشرفت و تمدن چیست؟ من این موضوع را نمی‌فهمم. آیا منظورشان این است که ما ساختمان بزرگ بسازیم؟ اگر منظور از تمدن ساختن اینهاست که در نیویورک همه این چیزها را دارند. معنی اش این است که ما هیچ مشکلی با نیویورک نداریم غیر از دیسکو، مشروب فروشی و ولنگاری. اگر این ولنگاری را محدود کنیم و مشروب فروشی و دیسکوهایشان را هم ببندیم ما آن شهر را می‌خواهیم. درست است؟ آیا منظورتان این است؟ اما اگر مفهوم پیشرفت این نیست پس بگویید چیست؟ کلی مناقشه سر مفهوم پیشرفت وجود دارد. آیا علم پیشرفت می‌کند؟ آیا پیشرفت به معنی سبد رفاهی است که سازمان ملل می‌گوید؟ این مسأله چه نسبتی با دین دارد؟ اگر دین برایتان مهم است، اول شما بگویید پیشرفت چیست؟ توسعه چیست؟ این مفاهیم یعنی چه؟

من چیزی نمی‌توانم بگویم. غرب یک بسته نیست که بگویم این است. اگر بخواهیم بگوییم چگونه اند معمولاً با برچسبی آن را مشخص می‌کنیم؛ یا مدحش می‌کنیم یا به آن ناسزا می‌گوئیم. این گونه نمی‌توان غرب را فهمید

*آقای دکتر! نگاه خوبی دارید اما خیلی سخت‌گیرانه است!

سخت‌گیرانه نیست. سر موضوعات جدی باید جدی فکر شود. بعضی چیزها خیلی جدی هستند. این همه پروژه‌های مالی و بزرگ در علم دینی و تکنولوژی اسلامی تعریف می‌کنند. امکانات مالی و منابع انسانی که همه روی این مسائل کار می‌کنند دنبال چه هستند؟ بعداً طوری نشود که ۲۰۰-۳۰۰ سال دیگر یک عده بیایند و بگویند اینکه شبیه همون وایتال بیولوژی نازیها بود، شبیه همان مارکسیستی کردن روس‌ها بود. ما به غرب هم نگاه درستی نداریم. حتی وقتی به غرب می‌رویم فقط به مظاهرشان نگاه می‌کنیم. مانند توریست‌ها برخورد می‌کنیم. فلسفه هایش را هم مانند توریست‌ها می‌خوانیم و فکر نمی‌کنیم که فلاسفه غربی چه گفته‌اند. در مورد دوره اسلامی خودمان هم فکر و تأمل نمی‌کنیم.

در مورد غرب هم زود قضاوت نکنید اول بخوانید. خیلی چیزها را باید خواند و شما می‌گوئید سختگیرانه است چون وقت می‌برد باید متن‌های انگلیسی جلویتان بگذارید و آنها را تک به تک بخوانید. نه برای نوشتن مقالات علمی پژوهشی بلکه برای فهم آنها تا نسبت خودتان را با دنیای امروز درک کنید.

شما می‌گوئید این جامعه را چه کار کنیم؟ جامعه این همه مشکل دارد. این ایرادها وجود دارد. این جامعه خیلی مشکل دارد. من نمی‌توانم در عمر کوتاهم آن را درست کنم و فکر نکنم شما هم بتوانید درست کنید، اما احیاناً اگر این گونه نگاه کنیم شاید ۲۰۰-۳۰۰ سال دیگر یک چیزهایی بهتر شود. نمی دانم چه کار باید کرد ولی به این راحتی نمی‌توان مشکلات جامعه را حل کرد. خیلی پیچیده است.

در غرب فکر کردن و پژوهش کردن حالتی نهادینه دارد. جزئی از زندگیشان است. برای ما جزو زندگی‌مان نیست چون ما آن را وارد کرده‌ایم. پژوهش کردن جزو زندگی ما نیست. برای غربی‌ها جزو زندگی روزمره آنهاست. دانشگاه بخشی از زندگی غربی هاست. فکر کردن، کتاب نوشتن و مطالعه کردن بخشی از زندگی آنهاست، اما در زندگی ما این گونه نیست، البته علت دارد. علت‌های فرهنگی دارد و بسیار پیچیده است.

 

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

خوانسار- فرماندار خوانسار گفت: فاضلاب شهری خوانسار حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که سعی داریم با تأمین اعتبار تاپایان امسال بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مسلم زاده عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند، زمانی مسئولین می‌توانند از جامعه مطلع باشند که ارتباط و تعامل پایدار دوسویه باشد.

وی گفت: امروزه با پیشرفت تکنولوژی حوزه‌های خبری و رسانه‌های مختلف در حد بسیار وسیعی پیشرفت کردند و شبکه مجازی نیز ارتقای نگرش عموم جامعه را در برداشته است، امروزه در جامعه ما از سنین پایین تا پیشکسوتان در حوزه خبری موشکافانه به دنبال خبر هستند که از برکات امروز جامعه است.

فرماندار خوانسار بیان داشت: شهرستان خوانسار در یک مقایسه برای ارزش افزوده‌ای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منحصر به فردی دارد و حتی فرهنگ و رویکرد و مَنش خاصی که در حوزه‌های اجتماعی فرهنگی و اقتصادی خوانسار ریشه در آئین و رسوم کهن ایرانی است.

مسلم‌زاده گفت: شهرستان خوانسار دارای سه دهستان و ۱۸ روستا با شرایط خاص اقلیمی دارد که رنگ و رخ ویژه بر آن حادث شده است، در حوزه‌های اجتماعی علما و فرهیختگان و شاعران خوانسار نقش و جایگاه ویژه داشتند و در حوزه‌های اقتصادی نیز خوانسار به همین روش است.

وی تصریح کرد: خوانسار در حوزه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد و اقدامات خوب و پایداری را باید انجام دهیم، اقدامات روزمرگی از جمله پیگیری کار مردم در میز خدمت باید انجام شود.

جوامع و کشورهای توسعه یافته مبتنی بر برنامه‌ریزی است

فرماندار خوانسار گفت: امروزه جوامع و کشورهای توسعه یافته مبتنی بر برنامه‌ریزی است که روش‌های مختلفی نیز دارد، سرشماری نفوس و مسکن در کشورهای توسعه یافته هر دو سال یک بار انجام می‌شود و منحصر به شمارش تعداد افراد نیست بلکه بر اساس آیتم‌های مختلف از سواد تا بیکاری را احصا می‌کنند اما متأسفانه در کشور ما سرشماری نفوس و مسکن هر پنج سال یک بار که برگزار می‌شود و آمار آن پس از دو سال منتشر می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس آمایش سرزمین استان اصفهان در کشور ترسیم شده و برش‌های شهرستانی نیز آماده شده است، سند آمایشی خوانسار نیز بر اساس کارهای ماندگار و بنیادی در چند آیتم تهیه شده است که آیتم گردشگری در عرصه‌های مختلف از جمله آب و هوای مساعد و گیاهان دارویی و گردشگری سلامت غرب استان و گردشگری ورزشی از نمونه‌های آن است.

فرماندار خوانسار تصریح کرد: در صنعت گردشگری کشور و جامعه‌ای می‌تواند سهم مطلوبی به خود اختصاص دهد که زیرساخت‌های آنکه شامل هتل، حمل و نقل و جاده‌های دسترسی و المان‌ها و مبلمان شهری غیره است، فراهم باشد.

فاضلاب شهری خوانسار نیازمند اعتبار است

وی خاطرنشان کرد: از سال‌های گذشته جاده کمربندی و جاده دسترسی به تونل خوانسار– بوئین میاندشت و چند پروژه مهم برای شهرستان با زحمات مسئولین قبلی شهرستان انجام شده است که تا پایان دولت با پیگیری‌ها شاهد پیشرفت فیزیکی و بهره‌برداری از آن‌ها خواهیم بود.

مسلم زاده تصریح کرد: اکنون فاضلاب شهری خوانسار با حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در صورت تأمین اعتبار تا پایان امسال بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته باشد.

وی گفت: در حوزه صنعتی، احداث کارخانه مواد غذایی و دستیابی به صنایع های‌تک را در خوانسار با جدیت دنبال می‌کنیم چون زیبنده شهری که آب و هوای مطلوبی دارد نیست که مورد تهدید آلاینده‌های صنایع باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در طراحی سایت ارزان قیمت، باید به این نکته پروا داشت که بها پایین، علت بر عدم کیفیت وب سایت و یا کمبود خدمات آن نیست. کمپانی طراحی سایت با این نگرش، احد از محورهای اصلی خویش را بر روی طراحی سایت ارزان قیمت بنا نهاده است. در نگاه ما طراحی سایت با بها های ترازمند و ارزان قیمت می تواند برای واحدهای صنفی و بنگاه های حقیر و مختصر درآمد نیز مقرون به صرفه باشد و هر واحد بازرگانی می تواند با استفاده از چنین خدماتی یک شعبه از فعالیت خویش را در دنیای اینترنت مفتوح کند.

البته پیش از هر چیز توجه به این موضوع زیاد حائز اهمیت است که طراحی سایت به مثل تمام پیشه های دیگر در دنیای امروزین امروزین احتیاج به تخصص های چیره دست دارد. فکر کنم اگر پیش از هر چیز آغاز شاخصه های طراحی سایت حرفه ای و طراحی سایت شرکتی را بدانید با دید بهتری اقدام به طراحی سایت خویش خواهید کرد. خب بگذارید در خصوص امکانات و شیوه برپایی یک وبسایت حرفه ای و مقرون به صرفه با هم اغلب صحبت کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید آموخت
طراحی سايت ارزان بها
فواید طراحی وب سایت ارزان
امکانات و ویژگی های طراحی سایت ارزان
شرکت پیام آوا ارائه دهنده خدمات طراحی سايت ارزان
طراحی سايت ارزان بها
از آنجایی که کمپانی ها و فروشگاه ها جهت شناسایی محصولات و یا خدمات خود در پهنه اینترنت احتیاج به داشتن یک تارنما دارند لذا طراحی سایت ارزان برای تمام شرکت ها یک خدمات لازم و بایسته به حساب می آید. امروزه می بینیم که حتی اشخاص نیز گرایش دارند برای خویش یک وبسایت تخصصی و شخصی داشته باشند لغایت توانایی ها و فعالیت های خویش را به معرض نمایش سایرین بگذارند فلذا اشخاص برای چنین کاری پیش درآمد طراحی سایت ارزان بها را برگزیدن می کنند و بی گمان دوست ندارند برای داشتن یک سایت شخصی هزینه های گزافی پرداخت کنند. از سوی سایر این را هم می دانیم که مشاغل کوچک به انگیزه محدودیت های خدادادی آنها در کسب درآمد توانایی خرج کردن برای ساخت و طراحی سایت چیره دست و پیشرفته با هسته اختصاصی را ندارند و در نتیجه طبیعی است که به تعقیب خدمات طراحی سایت ارزان می گردند. بنابراین ماهیت بنیادین خدمات طراحی سایت ارزان بها بصورت پکیج ها یا بسته های حاضر ای ارایه می گردد تا بتواند اقشار ناچیز درآمد را نیز به سمت داشتن یک وبسایت تخصصی سوق دهد.

این موضوع فقط مختص به کشور ما ایران نیست و نیاز به ایجاد وبسایت هایی با کیفیت در سراسر جهان وجود دارد و در نتیجه شرکت هایی نیز برای برآورده کردن این احتیاج اقدام به طراحی سیستم های مدیرتی محتوای حاضر کرده اند. برای نمونه وبسایت هایی مانند جوملا، وردپرس و تارنما های گوناگون اوپن سورس در گیتی خدماتی مجانی ارائه می دهند و طراحان سایت با هزینه محدود می توانند طراحی یک سایت چیره دست و ارزان بها را برای شما با به کارگیری این خدمات ارائه دهند. در یک سخن شما می توانید با هزینه های جزیی از سیستم های وردپرس یا جومولا بهره‌گیری کنید و طراحی سایت ارزان قیمت را در کمترین زمان برای خویش سپریدن دهید.

فواید طراحی وب سایت ارزان
بررسی قیمت و کیفیت محصولات: شما با هزینه های بسیار بخردانه و منطقی می توانید امکانی برای مشتریانتان برپایی کنید تا محصولات گوناگون وبسایت شما را با هم مقایسه کنند و یک خرید با کیفیت را تجربه کنند. یا اگر وبسایت شرکتی برای خویش طراحی می کنید امکان سنجش خدمات و محصولات شما به راحتی امکان پذیر است.
از آنجا که خرید اینترنتی می تواند از هر محلی مثل خانه، محل کار یا هر نقطه دیگری صورت گیرد، سایر نیازی به جابه جایی فیزیکی و صرف انرژی و سررسید زیاد نیست. وبسایت های ارزان فروشگاهی می تواند به شکل قابل توجهی میزان فروش شما را متحول کند. گونه سخیف حیات و خرید مردم در شرایط امروز به شدت در حال تغییر است و میزان و ارزش خرید های اینترنتی ملت به شکل قابل توجهی رو به افزایش است.
با ارائه خدمات خود به چهره آنلاین میزان رضایت مندی مشتریان شما افزایش پیدا می کند و مشتریان وفادار برند شما به مرور زمان نیز افزایش خواهد یافت.
طراحی سایت ارزان می تواند هم از هزینه های اضافی شما بکاهد و هم می تواند به شدت برای مشتریان شما جذابیت به همراه داشته باشد.
در نهایت، مهمترین برتری خرید اینترنتی را می طاقت راحتی و سهولت آن برشمرد.
طراحی سایت ارزان
امکانات و ویژگی های طراحی سایت ارزان
قیمت مناسب
هزینه تاسیس تارنما ارزان با پروا به هزینه های رایج سایت های حرفه ای و گرانقیمت، بسیار مقرون به صرفه بوده و به شما این امکان را می دهد تا در سررسید مقداری وب سایت خویش را تاسیس کنید. بر روی همه بسته ها هاست با حجم محدود و گستره با پسوند .ir بصورت یکساله رایگان ارایه می گردد. پهنه به اسم صاحب وب سایت ثبت شده و اطلاعلات ورود به مهار پانل حوزه و هاست در پسندیدن وی پیمان می گیرد.

ورود اطلاعات صفحات سایت
ورود محتوای اولیه لغایت چندین باره بر روی سایت به چهره رایگان سپریدن می شود. پس از تحویل سایت و پنل مدیریت، امکان ایجاد و مدیریت صفحات سایت توسط مدیر سایت با به کارگیری پانل کاربری سایت به راحتی قابل اتمام خواهد بود.

قالب های متنوع و زیبا
صاحب سایت این امکان را دارد که با پروا به سلیقه خود قالب ظاهری تارنما را از بین قالب های گوناگون موجود انتخاب کند. کل قالب ها بر روی اکثر مرورگرها بهینه شده و در حالت پسندیده و تند ترین زمان شدنی لود می شوند.

آموزش های ویدئویی به زبان فارسی
آموزش های کامل و جامع به زبان فارسی به مدیر سایت این امکان را می دهد لغایت بدون نیاز به داشتن اطلاعات تخصصی در باره طراحی سایت، با ورود به بخش مدیریت سایت از راه هر رایانه متصل به اینترنت نسبت به افزودن محتوای جدید و یا ایجاد تغییرات و ویرایش در اطلاعات قبلی در سایت خویش اقدام نماید.

پشتیبانی آنلاین
این امکان فراهم شده الی در صورت مواجه با هرگونه مشکلی در حین پیشه با بخش مدیریت سایت و یا مهار پانل هاست، از راه بخش پشتیبانی سایت دشواری ها خود را مطرح نموده تا نسبت به رفع آنها اقدام گردد.

آماده سازی سریع در طراحی سایت ارزان
دامنه و هاست وب سایت یکروز پس از سفارش بسته فعال شده و ایمیل های وب سایت نیز قابل استفاده خواهند بود. برای نصب قالب و برپایی صفحات و ورود محتوا بر اساس اطلاعات ارسالی کارفرما در اسرع وقت اتمام می گیرد.

آرشیو عکس دسته بندی شده
با دسترسی به گالری عکس ها با کیفیت، شما می توانید عکس های دلخواه و لازم خود را گزینش نموده و حتی در صورت بیچارگی آنها را در نرم افزارهایی همانند فتوشاپ تغییر دیتا و در وب سایت خود قرار داده و بهره‌گیری نمایید.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت چیره دست ارزان در تهرانشرکت پیام آوا ارائه دهنده خدمات طراحی سايت ارزان
همانگونه که در آغاز بیان گردید شرکت پیام آوا در ردیف های مختلف قیمتی طراحی  طراحی وب سایت در تهران ارزان قیمت سایت را تنظیم نموده لغایت هر شرکت و قشری بتواند با توجه به بودجه خود از خدمات طراحی سایت بدست پیام آوا مستفیض شده و برای خویش صاحب وب سایتی گردد. از اینرو بسته ها و قالب های آماده ای جهت طراحی سایت ارزان قیمت مهیا شده است لغایت شرکت ها یا افرادی که تمایل به استفاده از آنها را دارند نیز بتوانند با دارا بودن وب سایتی برای خود در دنیای اینترنت حضور بیابند و بعضی از این بسته های حاضر نیز بنا به نیاز و درخواست مشتری قابلیت گسترش و ایجاد تغییرات را دارند.

همچنین پیاده سازی و اجرای پنل مدیریت به زباه فارسی و با کاربری راحت بریا مدیر سایت به قصد بروزرسانی و افزودن درونمایه و محصولات جدید به سایت، طراحی واکنشگرا و ریسپانسیو و بکار گیری تکنولوژی های مانند لاراول در طراحی سایت چیره دست توسط پیام آوا اتمام گردیه و ارایه خدمات سئو و بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو از سایر سرویس های پیام آوا است.


ارائه و اجرای طراحی سایت های شکیل و قشنگ و کاربرپسند و با کمترین هزینه که دارای امکانات کارآمد مناسبی بوده یکی از تخصص های کمپانی طراحی سایت پیام آوا می باشد و از این روش حضور کسب و کارهای کوچک را در دنیای اینترنت همانند بنگاه های تجاری و صنعتی کبیر فراهم می آورد.پیام آوا وانگهی می تواند با هزینه های اندک تبلیغات گوگل را برای سایت شما سپریدن دهد الی از همان روزهای ابتدا بارگزاری سایتتان در رتبه های برتر گوگل دیده شوید. فروشنگان و تولیدکنندگان محترم پرکار در تمام زمینه های خدماتی و صنعتی می توانند جهت مشاوره و کسب اطلاعات تکمیلی با ما تماس بگیرند.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در این مطلب شاهد ماجراجویی فضانوردان و همچنین ۱۵ تصویر فضایی فوق‌العاده جذاب گرفته شده توسط آن‌ها باشید که در جو خارج از زمین گرفته شده‌اند.

 

هر زمان که صحبت از فضا می‌شود، به احتمال بسیار زیاد همه ما به یاد فیلم‌هایی مانند جنگ ستارگان یا تصاویری خواهیم افتاد که از آن مشاهده کرده‌ایم. با این وجود، به خوبی می‌دانیم که درصد بالایی از ما هرگز نمی‌توانند به جو خارج از زمین وارد شوند و به اصطلاح به «فضا» سفر کنند.

با این حساب، تنها دیدن فیلم‌ها و عکس‌های این جهان نسبتا ناشناخته برای ما فراهم خواهد بود و حتی دیدن آن‌ها باعث می‌شود تا حتی با وجود اینکه اطلاعات بسیاری را درباره آن در مدرسه یا دانشگاه بدست آورده‌ایم، باز هم شگفت‌زده شویم و از دیدن آن‌ها لذت ببریم.

تصاویر جذاب ناسا از فضا

به هر حال به دلیل گران بودن هزینه سفر به فضا یا کند بودن سرعت پیشرفت تکنولوژی برای عادی‌سازی این مورد، همچنان ما را در انتظار دیدن فضا از نزدیک خواهد گذاشت. با این وجود، بد نیست بدانید که اخیرا ناسا به جز گردآوری اطلاعات جدید از فضای خارج و بدست آوردن دانستنی‌های تازه، تصاویری را از ایستگاه فضایی بین‌المللی منتشر کرده تا افرادی که به این موضوع علاقه دارند، با دیدن آن‌ها حس جدا شدن از کره زمین و زندگی خارج از آن را تجربه کنند.

عکس اول؛ نمای داخل ایستگاه بین‌المللی فضا

تصویر فضایی

ابتدا پیش از هر چیز بهتر است که از نمای داخلی این ایستگاه فضایی شروع کنیم تا کمی هم با محل زندگی فضانوردان خارج از جو زمین آشنا شوید. در این عکس، جسیکا مِیر (Jessica Meir) فضانورد ناسا در حال آماده‌سازی لباس‌های مخصوص برای خروج از ایستگاه است.

به هر حال با دیدن لپ تاپ و سایر وسایل شناور او به راحتی می‌توانید متوجه شوید که در فضا، همه چیز به همین سادگی بهم می‌ریزد و احتمالا گم می‌شود!

عکس دوم؛ آماده شدن برای قدم زدن در فضا

تصویر فضایی

در اینجا فضانورد دیگر و همکار مِیر، کریستینا کُچ (Christina Koch) نیز به کمک او آمده تا پس از پوشیدن لباس مخصوص، به خارج از ایستگاه بروند و باتری روی اتاقک را عوض کنند.

در این عکس به راحتی می‌توانید مشاهده کنید که لباس مخصوص فضانوردان چقدر بزرگ است و پوشیدن آن قاعدتا باعث می‌شود تا افراد به سختی بتوانند جابه‌جا شوند.

عکس سوم؛ بررسی نهایی

تصویر فضایی

در آخرین تصویر از فضای داخلی ایستگاه می‌بینیم که لوکا پارمیتانو (Luca Parmitano)، در حال بررسی نهایی لباس‌ها برای فرستادن افراد به خارج از اتاقک است.

به هر حال شاید با خود فکر کنید که پوشیدن یک لباس و بیرون رفتن از اتاقک کار بسیار راحتی است که به مانند فیلم‌های سینمایی در یک دقیقه انجام می‌شود؛ اما این مسئله هرگز به این راحتی نبوده و حتما نیاز دارد تا افراد تمامی بررسی‌های لازم را قبل از خارج شدن انجام دهند.

عکس چهارم؛ قدم زدن در فضا

تصویر فضایی

حال بالاخره در این تصویر ما نمایی از فضا را می‌بینیم؛ جایی که پارمیتانو در حال انجام وظایفش بوده و توسط سیمی باریکی که گوشه پایین چپ تصویر دیده می‌شود نگه داشته شده است.

عکس پنجم؛ نمای نزدیک‌تر

تصویر فضایی

این هم نمایی نزدیک‌تر از پارمیتانو است که نشان می‌دهد لباس او تا چه حد توسط تجهیزات ایمنی گرفته شده و اینکه تکان خوردن در فضا بسیار سخت‌تر از آنچه که فکرش را می‌کنید خواهد بود.

به هر حال هرلحظه اگر کنترل خود را در فضا از دست بدهید، معلوم نیست چه بلایی سر شما خواهد آمد؛ بله، فضا کمی ترسناک هم هست.

عکس ششم؛ ابزار بزرگ برای لباس بزرگ‌تر

تصویر فضایی

پیش از این هم به بزرگ بودن لباس فضانوردان در تصاویر بالا اشاره کردیم؛ اما این عکس، به خوبی نشان می‌دهد که دستکش‌های جسیکا مِیر چقدر دست او را بزرگ‌تر کرده و ابزاری که استفاده می‌کند تا چه حد از اندازه عادی بزرگ‌تر است.

همچنین بازتاب عکس روی کلاه، کریستینا کُچ را نشان می‌دهد که سعی دارد تا از همکارش هنگام تعویض باتری عکس بگیرد.

عکس هفتم؛ فاصله با زمین

تصویر فضایی

تابه حال تمامی تصاویر مربوط به داخل و دور ایستگاه فضایی بوده‌اند، اما اکنون بد نیست که نگاهی کوتاه هم به کره زمین داشته باشید! جایی که اندرو مورگان (Andrew Morgan) توسط محافظ‌های مختلف گرفته شده و پشت سر وی، کره آبی زمین و نمای یک اقیانوس دیده می‌شود که روی آن را ابرها فرا گرفته‌اند.

شاید دیدن این عکس با توجه به ارتفاع آن نسبت به سطح زمین کمی ترسناک باشد، اما مشاهده کردن یک انسان آن هم خارج از دنیایی که ما با نام «زمین» می‌شناسیم خود بسیار هیجان‌انگیز است.

عکس هشتم؛ تصویری از عکاس

تصویر فضایی

نکته جالب این تصویر جدای از این که از خود شخص عکاس گرفته شده، این است که پشت سر فرد پرتوهای نور خورشید دیده می‌شود. همیشه ما خورشید را از روی زمین می‌بینیم، اما جالب است که فردی بتواند آن را از خارج زمین مشاهده کند.

همچنین برخلاف سایر عکس‌ها، در این تصویر صورت اندرو مورگان هم از داخل کلاهش دیده می‌شود.

عکس نهم؛ سلفی فضایی!

تصویر فضایی

شاید یکی از بهترین عکس‌های گرفته شده در فضا همین یکی باشد؛ گرفتن یک عکس سلفی آن هم در شرایطی خطرناک و خارج از جو زمین! به هر حال می‌توان این عکس را به عنوان تصویر پروفایل هم انتخاب کرد و بسیاری از افراد هرگز فکرش را هم نمی‌کنند که در فضا گرفته شده باشد.

عکس دهم؛ بازو رباتیک

تصویر فضایی

در این تصویر هم پارمیتانو دیده می‌شود که در حال ادامه انجام وظایفش توسط یک اهرم رباتیک جابه‌جا می‌شود. به هر حال دیدن چنین تصویری از آزاد بودن فرد در فضا هیجان‌انگیز است، اما هیجان‌انگیزتر از آن زمانی است که فضای تاریک پشت سر او را می‌بینیم؛ قطعا سیاه‌تر از این ندیده بودید.

عکس یازدهم؛ ایستگاه فضایی

تصویر فضایی

درحالی که دیدن فضانوردان و به عبارتی انسان‌هایی که در جو خارج از زمین زندگی می‌کنند بسیار جالب است، اما مشاهده کردن سازه دست بشر در فضا نیز هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

داخل آن کپسول بزرگی که پره‌های نوری دارد، فضانوردان زندگی می‌کنند و باله‌ها نیز انرژی خورشیدی کافی را برای آن‌ها جمع می‌کنند. البته در این تصویر شاید فکر کنید که این ایستگاه نیز دقیقا به اندازه خانه شماست، اما بد نیست بدانید که فقط همان باله‌ها هرکدام به اندازه یک زمین تنیس بزرگ هستند!

عکس دوازدهم؛ طلوع خوردشید در فضا

تصویر فضایی

باله‌های بزرگ ایستگاه فضایی به خوبی در این تصویر دیده می‌شوند، اما جذاب‌تر از آن، دریای فلیپین است که حال خورشید به سوی آن می‌تابد. بدون شک دیدن ابرهای روی این دریا و همچنین هاله آبی رنگ دور کره زمین می‌تواند هر بیننده‌ای را به وجد بیاورد.

همچنین می‌توانید جذب شدن انرژی خورشیدی توسط صفحه‌های روی باله ایتسگاه فضایی را که به رنگ نارنجی درآمده‌اند مشاهده کنید.

عکس سیزدهم؛ شب فضایی

تصویر فضایی

تماشای کره زمین بدون وجود نور خورشید هم جذابیت خاص خود را دارد؛ چراکه حال با پیشرفت تکنولوژی و روشن بودن چراغ‌های شهرهای بزرگ، می‌توانید زمین را مانند آسمان پر ستاره تماشا کنید!

همانند این تصویر که از کره‌جنوبی گرفته شده و در سمت راست آن با نور سفید بزرگ می‌توانید شهر سئول، پایتخت این کشور را مشاهده کنید. همچنین در پشت زمینه تصویر، کشور ژاپن نیز دیده می‌شود.

عکس چهاردهم؛ ستاره‌ها

تصویر فضایی

شاید زیباترین عکس میان تمامی تصاویر گرفته شده همین نمای جذاب از بالای زمین و به سمت آسمان پرستاره باشد؛ ستاره‌هایی که ما از روی زمین هم می‌توانیم مشاهده کنیم، اما در فضا ظاهرا بیشتر به نظر می‌رسند!

همچنین دقت کنید که نور روی زمین یک افکت خاص برای جذاب کردن تصویر نیست، بلکه جو اتمسفر زمین است که به رنگ سبز درآمده و زیر آن نور چراغ‌ها دیده می‌شود.

عکس آخر؛ بازگشت به زمین

تصویر فضایی

در آخر نیز گالری تصاویر گرفته شده توسط ناسا با همین عکس به اتمام می‌رسد؛ جایی که فضاپیما Boeing CST-100 در اطراف شهر نیومکزیکو به زمین بازگشته تا برای آزمایش‌های آینده باز هم مورد استفاده قرار بگیرد.

به هر حال دیدن آخرین عکس شاید شما را به یاد دیدن تصاویری از قدم گذاشتن انسان روی کره ماه بیندازد، اما اینبار آن‌ها به زمین بازگشته‌اند!

همچنین اگر علاقه دارید تا بدانید که اگر فردی در فضای بی‌پایان رها شود و این همه تجهیزات به افراد هنگام قدم زدن در فضا متصل نباشد چه اتفاقی خواهد افتاد، بد نیست که کلیپ رها کردن یک لباس فضایی در ایتسگاه بین المللی را تماشا کنید!

 

 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بی ام و M5 CS مدل ۲۰۲۲ معرفی شد. این خودرو به عنوان سریع‌ترین و قدرتمندترین خودرو تولیدی تاریخ بی ام و محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات سدان جدید بی ام و آشنا می‌شویم.

شرکت بی ام و پس از انتشار تیزرهای متعدد سرانجام به صورت رسمی از مدل ۲۰۲۲ خودرو M5 CS پرده برداشت. بی ام و M5 CS مدل ۲۰۲۲ به عنوان سریع‌ترین و قدرتمندترین خودرو تولیدی تاریخ بی ام و محسوب می‌شود.

مشخصات بی ام و M5 CS مدل ۲۰۲۲

بی ام و M5 CS مدل 2022

شرکت بی ام و برای سدان جدید خود موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو را در نظر گرفته است که با تغییرات اعمال شده می‌تواند قدرتی برابر با ۶۳۵ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولیدی از موتور توسط گیربکس ۸ سرعت اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. چنین قدرتی باعث می‌شود این خودرو بتواند ظرف مدت ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد که از M5 کامپتیشن حدود ۰.۲ ثانیه سریع‌تر است. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

بی ام و M5 CS مدل 2022

شرکت بی ام و برای مدل CS نیز همانند نسخه استاندارد از دیفرانسیل فعال M و سامانه چهار چرخ محرک با حالت‌های ۴WD، ۴WD Sport و ۲WD در نظر گرفته است. این خودرو به فنرهای سفت‌تر و آنتی‌رول بار قطورتر مجهز شده و ارتفاع آن نیز نسبت به نسخه استاندارد کاهش یافته است. علاوه بر این، مهندسان این خودروساز آلمانی در فنرها و سیستم کنترل پویایی دامپرهای این خودرو نیز تغییراتی را اعمال کرده‌اند.

بی ام و M5 CS مدل 2022

طراحان برای کاهش وزن M5 CS نیز کاپوت، سقف، اسپلیتر جلو، قاب آینه‌های جانبی، دیفیوزر عقب و اسپویلر را با فیبر کربن تقویت شده ساخته و همچنین مواد عایق صدای خودرو را نیز حذف کرده‌اند که با چنین تغییراتی وزن این نسخه نسبت به مدل کامپتیشن حدود ۱۰۴ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

بی ام و M5 CS مدل 2022

طراحان با استفاده از قاب جلوپنجره و رینگ‌های ۲۰ اینچی برنزی طلایی سدان بی ام و M5 CS مدل ۲۰۲۲ را نسبت به سایر نسخه‌ها متمایز کرده‌اند. این خودرو از سیستم ترمز کربن سرامیکی با کالیپرهای ترمز قرمز یا طلایی بهره می‌برد. دریچه‌های روی کاپوت و چراغ‌های جلوی الهام گرفته از مسابقه با نور زردرنگ به عنوان سایر ویژگی‌های طراحی این خودرو محسوب می‌شوند. مشتریان برای بدنه این خودرو فقط رنگ‌های خاکستری متالیک استاندارد، خاکستری فروزن و سبز متالیک فروزن را می‌توانند سفارش دهند.

بی ام و M5 CS مدل 2022

در کابین بی ام و M5 CS مدل ۲۰۲۲ صندلی‌های جلوی فیبر کربنی با گرم‌کن و لوگوی چراغ‌دار M5 به چشم می‌خورند. صندلی‌های این خودرو با چرم مشکی مرینو پوشیده شده و از تریم قرمز رنگ، دوخت متضاد و نقشه پیست نوربرگ‌رینگ روی پشت‌سری‌ها بهره می‌برند. از سایر ویژگی‌های کابین این سدان می‌توان به صندلی‌های عقب مجزا، غربیلک فرمان M آلکانترا با پدال‌های تعویض دنده فیبر کربنی، رو سقفی آلکانترا، کمربندهای ایمنی M با دوخت سه رنگ، کف‌پوش‌های ویژه و پارکابی‌های چراغ‌دار اشاره کرد.

بی ام و M5 CS مدل 2022

مدل جدید بی ام و M5 CS به تجهیزات متعددی نیز مجهز شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به سیستم نورپردازی داخلی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی هارمن کاردون و کنترل تهویه اتوماتیک چهار منطقه‌ای اشاره کرد. این خودرو از بهار آینده روانه بازار می‌شود که قیمت آن نیز در بازار آمریکا حدود ۱۴۲ هزار دلار خواهد بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

برای مقایسه شیائومی می ۱۱ – Xiaomi Mi 11 با سامسونگ گلکسی اس ۲۱ – Samsung Galaxy S21 مشخصات فنی این دو گوشی را زیر ذره‌بین می‌بریم.

 

فهرست مشخصات شیائومی Mi 11 نشان می‌دهد که مجموعه‌ای از بهترین‌ها را درون خود جای داده است؛ اما همچنان می‌توان آن را یک قاتل پرچمدار لقب داد. در میان پرچمداران جدید سامسونگ، مدل معمولی گلکسی اس ۲۱ از لحاظ قیمت و مشخصات فنی، تناسب بیشتری با آن دارد. پس این شما و این مقایسه شیائومی می ۱۱ با گلکسی اس ۲۱ سامسونگ!

مقایسه شیائومی می 11 با گلکسی S21

مشخصات شیائومی می ۱۱ در مقایسه با گلکسی S21

گوشی شیائومی می ۱۱ سامسونگ گلکسی اس ۲۱
ابعاد و وزن ۱۶۴.۳ در ۷۴.۶ در ۸.۱ میلی‌متر
۱۹۶ گرم
۱۵۱.۷ در ۷۱.۲ در ۷.۹ میلی‌متر
۱۶۹ گرم
صفحه نمایش ۶.۸۱ اینچ، ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (کواد اچ‌دی پلاس)، آمولد ۶.۲ اینچ، ۲۴۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل (فول اچ‌دی پلاس)، دینامیک آمولد ۲X
تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸، هشت هشته‌ای، ۲.۸۴ گیگاهرتز کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸، هشت هشته‌ای، ۲.۸۴ گیگاهرتز
یا سامسونگ اگزینوس ۲۱۰۰، هشت هسته‌ای، ۲.۹ گیگاهرتز
رم و حافظه داخلی ۸ گیگ + ۱۲۸ گیگ
۸ گیگ + ۲۵۶ گیگ
۱۲ گیگ + ۲۵۶ گیگ
۸ گیگ + ۱۲۸ گیگ
۸ گیگ + ۲۵۶ گیگ
نرم افزار سیستم عامل اندروید ۱۱ با رابط کاربری MIUI سیستم عامل اندروید ۱۱ با رابط کاربری One UI
اتصالات بلوتوث ۵.۲، جی‌پی‌اس، Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax بلوتوث ۵.۰، جی‌پی‌اس، Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax
دوربین عقب ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض f/1.9
۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض f/2.4
۵ مگاپیکسلی ماکرو f/2.4
۱۲ مگاپیکسلی عریض f/1.8
۶۴ مگاپیکسلی تله‌فوتو f/2.0
۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض f/2.2
دوربین جلو ۲۰ مگاپیکسلی ۱۰ مگاپیکسلی f/2.2
باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعت، فست شارژ کابلی ۵۵ وات و بی‌سیم ۵۰ وات ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت، فست شارژ کابلی ۲۵ وات و بی‌سیم ۱۵ وات
سایر ویژگی‌ها دو خشاب سیم کارت
پشتیبانی از ۵G
شارژ وایرلس معکوس ۱۰ وات
دو خشاب سیم کارت
پشتیبانی از ۵G
مقاوم به آب (تاییدیه IP68)

طراحی

به نظر شما شیائومی می ۱۱ طراحی بهتری دارد یا سامسونگ گلکسی اس ۲۱؟ خب پاسخ به این پرسش، کاملا سلیقه‌ای است. مثلا شاید نسبت بالاتر نمایشگر به بدنه و پنل خمیده‌ی Mi 11 بیشتر به دل‌تان بنشیند؛ یا کیفیت بهتر ساخت Galaxy S21 برای‌تان در اولویت باشد.

برخلاف پرچمدار شیائومی، گلکسی S21 پنل عقب شیشه‌ای ندارد و جنس آن پلاستیکی با فریم آلومینیمی است. در عوض، صفحه نمایش گوشی با گوریلا گلس ویکتوس حفاظت می‌شود و تاییدیه IP68 برای مقاومت نسبت به آب دارد.

شاید طراحی شیائومی می ۱۱ زیباتر باشد؛ اما ساختار ضد آب ندارد. البته نسخه چرمی آن هم عرضه شده که حتی از نسخه معمولی، خوش‌چهره‌تر است.

صفحه نمایش

در مقایسه با گلکسی اس ۲۱، نمایشگر شیائومی می ۱۱ دست بالا را دارد. امسال سامسونگ برای مدل‌های پلاس و معمولی سری S به وضوح +FHD بسنده کرد؛ در حالی که گوشی جدید شیائومی از رزولوشن +QHD برخوردار است. پهنای بیشتر و توانایی نمایش یک میلیارد رنگ، از دیگر برتری‌های نمایشگر Mi 11 محسوب می‌شوند. حتی میزان روشنایی آن به ۱۵۰۰ نیت می‌رسد.

البته حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای گلکسی ۲۱، اولتراسونیک و بهتر از نوع اپتیکال Mi 11 است.

سخت افزار و نرم افزار

در مقایسه سخت افزاری، شیائومی می ۱۱ دست‌کم روی کاغذ، برنده خواهد بود. هر دو دستگاه از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ قدرت می‌گیرند (البته گلکسی اس ۲۱ نسخه اگزینوس ۲۱۰۰ هم دارد)؛ اما چیزی که تفاوت را رقم می‌زند، ظرفیت رم Mi 11 است که حداکثر به ۱۲ گیگابایت می‌رسد. این گوشی‌ها با  اندروید ۱۱ کار می‌کنند و هر کدام، رابط کاربری سفارشی خود را دارند.

دوربین

وقتی نوبت به مقایسه دوربین‌ها برسد، گلکسی اس ۲۱ برتر جلوه می‌کند؛ چون دارای انواع مختلف دوربین است. برخلاف شیائومی می ۱۱، گوشی سامسونگ یک دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابر دارد و از وجود لرزشگیر دوگانه بهره می‌برد.

اگرچه سنسور اصلی گوشی شیائومی ۱۰۸ مگاپیکسلی است؛ سایر دوربین‌های آن تعریف چندانی ندارند. ناگفته نماند دوربین سلفی گلکسی S21 هم بهتر از رقیب چینی توصیف شده است.

باتری

برای یک پرچمدار سال ۲۰۲۱، ظرفیت باتری گلکسی اس ۲۱ کمتر از حد انتظار است؛ ولی این گوشی طوری بهینه‌سازی شده که دوام باتری مناسبی داشته باشد.

با وجود این، باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی و فناوری شارژ سریع‌تر، دست بالا را به شیائومی می ۱۱ می‌دهد. این گوشی از شارژ کابلی ۵۵ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند؛ در حالی که سرعت شارژ کابلی و بی‌سیم گلکسی اس ۲۱ به ترتیب ۲۵ و ۱۵ وات است.

مقایسه قیمت شیائومی می ۱۱ و گلکسی S21

قیمت شیائومی می ۱۱ در چین از حدود ۶۱۰ دلار آغاز می‌شود و برای نسخه ۱۲+۲۵۶ گیگابایتی به ۷۲۰ دلار می‌رسد. البته هنوز یک هفته تا ورود آن به بازارهای بین‌المللی و مشخص شدن قیمت جهانی، باقی مانده است.

اما نسخه پایه سامسونگ گلکسی اس ۲۱ با ترکیب حافظه ۸+۱۲۸ گیگابایتی، ۸۰۰ دلار قیمت دارد.

مزایا و معایب

شیائومی می ۱۱

مزایا

  • قیمت مناسب
  • صفحه نمایش بهتر
  • شارژ سریع‌تر
  • باتری بزرگ‌تر

عیب

  • فقدان زوم اپتیکال

سامسونگ گلکسی اس ۲۱

مزایا

  • کامپکت
  • وجود دوربین تله‌فوتو
  • ضد آب
  • باریک‌تر و سبک‌تر

عیب

  • باتری کوچک‌تر


:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

وب سایت ها رسانه هایی تعاملی هستند، که قصد آن ها این است که به کاربران پروانه دهند لغایت به سرعت به اطلاعات در وب دسترسی داشته و یا با آن پیوستگی پایدار کنند، نکته اصلی آن است که این بستگی از هر کجا فقط با یک اتصال اینترنتی شدنی است.


بسیاری از کاربران و دارندگان وب سایت از پایین ساخت یک صفحه زیبای گرافیکی تارنما بی آگاهی هستند. اینکه یک وب سایت از چه دسته هایی برپایی شده است که این طور به شکل یکپارچه در هر نوع نمایشگر دیجیتال متصل به اینترنت قابل دسترسی است.

علیرغم پیچیدگی ها و مهندسی بی اندازه ابزارهای وب و اینترنت حتی کوچک ترین و ابتدایی ترین وب سایت ها در طول زمان بی نقص عمل نمی کنند. و این نزدیک غیر بخردانه است که با توسعه و تاسیس یک تارنما تصور نماییم که سایر نیازی به نگهداری و حمایت از آن نیست و کل چیز عالی کار خواهد کرد چون امروز وب سایت به نکویی شغل می کند.

پشتیبانی به طور سر راست و یا غیر مستقیم می تواند به کار و جنبش های یک کسب و کار تاثیر بگذارد:

 

رضایت مشتریان
نگهداری تارنما برای هر کسب و کار صرف نظر از اندازه مهم است. وب سایت شما یک پنجره جهانی به کسب و کار شماست و می تواند کارایی زیادی بر میزان فهم ارزش محصول یا سرویس شما داشته باشد. یک تارنما خوب حفاظت شده برای فراهم کنندگان خدمات یا کالا در هر سررسید از شبانه روز زیاد مهم است. تمام کسب و کارها نیاز به حفاظت وب سایت به طور منظم برای جذب و حفظ مشتری، حفظ رتبه بندی در موتورهای جستجو (سئو) و ارائه اطلاعات جدید، محصولات و خدمات به عموم را دارند. نگهداری تارنما نیز برای حفظ ارزش وب سایت در درازا سررسید لازم است.

وب سایت خوب حفاظت شده، مشتریان جدید را جذب می کند و سطح علاقه مشتریان موجود را حفظ می کند. تارنما شما باید مشتری محور باشد و محتوای مرتبط، بطور مرتب به روز رسانی شده و کانال های ارتباطی با مشتری به احسان پیشه کنند. این ها شامل کارکرد فرم های تماس، آدرس و لیست عدد تلفن به روز شده و محصولات، خدمات و فهرست قیمت ها است.

همگام بودن با موتورهای جستجو (سئو)
از دیگر سوی نگهداری وب سایت برای رتبه بندی موتورهای جستجو و سئو وب سایت زیاد مهم است. موتورهای جستجو همش در حال بررسی تارنما ها هستند. ربات های موتورهای جستجو محتویات تارنما را خوانده آنها را بخش بندی و رتبه بندی می کنند. پس حفاظت از سئوی وب سایت و همگام بودن با موتورهای جستجو اهمیت فراوان دارد. تارنما هایی با درونمایه باستانی در لیست موتورهای جستجو در رتبه ایی ذیل تر قرار دارند. بعضی از موتورهای جستجو، از آنگونه گوگل، سربرگ ها HTTP خود را بررسی می کنند الی بفهمند وب سایت واپسین بار چه زمانی به روز شده لغایت آیا ارزش آن را دارد که درونمایه آن خوانده و لیست شود یا نه. عدم اتمام اصلاحات مکرر می تواند شما را در این فهرست در رتبه زیر تر از رقبای پرکار شما پیمان دهد و در طول زمان شدامد ارگانیک، بازدهی وب سایت و سوداگری شما را زیر آورد.

وجه کمپانی
وب سایت شما بازتاب عمومی وجه شرکت شما است. یک وبسایت که خوب خدمات پشتیبانی سایت نگهداری نشده با تعداد زیادی خطا، لینک های خراب، صفحات مرده و طرحها و اطلاعات منسوخ، یک تصویر توان مناسب را از کمپانی لاغر را پرتو می دهد تا یک شرکت فعال و که تجارت آن هر روز بهتر از دیروز شغل می کند. پس حفاظت منظم وجه و حس ظاهری تارنما شما مطابق با فعالیت یومیه شرکت شما زیاد مهم است. و بررسی و تعمیر لینک های خراب و هر مشکلی، می بایست پیش از آنکه به چشم مشتری بیاید صورت گیرد.

 

پشتیبانی و حفاظت چیست؟
در مقوله وب سایت شما “پشتیبانی و نگهداری” شامل فعالیت، ارتباطات و تعامل بین شما و پشتیبان برای حفظ یک وب سایت یا برنامه بر پایه وب لازم است و گاه از ادمین و کاربران اداری شما نیز حمایت می کند. حمایت می تواند از طریق (اما نه اندک به) تماس تلفنی، ارتباطات ایمیل، تحقیق و هر نوع سعی کمپانی پشتیبان برای رفع نیازهای کنونی شما صورت پذیرد. آخر الامر پشتیبانی دربرگیرنده درخواست هایی که شما درباره سلامت کلی و استحکام تارنما یا برنامه وب خود دارید، می شود.

چرا حمایت مورد احتیاج است؟
برای یک وب سایت ساده – وب سایت های استاتیک – حمایت اغلب به معنی کمک در تغییر محتوای وب سایت است. این احتیاج بنیادی برای نگهداری و به روز رسانی محتوا بدست مدیر سایت انجام می شود. با این حال، اگر صاحب وب سایت در HTML و CSS (یعنی زبان های برنامه نویسی وب) یا با کارکرد CMS ها همانند وردپرس و جوملا مهارت نداشته باشد، پس به یک پشتیبان برای هرگونه به روزرسانی یا اصلاح یا تعلیم این فرآیند ها نیاز است.

برای تارنما های داینامیک و عملیاتی، پشتیبانی اغلب به معنای کمک برای استفاده از کنسول مدیریتی است. در حالی که این رابط ها به طور کلی برای استفاده آسان و کاربرپسند هستند، آنها حائز بعضی از پیچیده ها نیز می باشند که حتی برای کاربران با تجربه می تواند چالش برانگیز باشد. علاوه بر این، هر سایت بیشتر به طور خاص برای سوداگری و نیازهای اداری مالک آن پیکربندی شده است. بنابراین، استفاده از دستورالعمل های عمومی برای مدیریت سایت مشکل و گاه توان پیشه آمد است. به جای آن، دستورالعمل های سفارشی یا آموزش برای بهترین استفاده ضروری می باشد. در نهایت، یک سایت پرکار یا تراکنشی معمولا حائز شدامد و کاربرد بیشتری نسبت به یک سایت استاتیک است و این بدان معنی است که بردباری بیشتری هستی دارد که وب سایت در ارتباط خود با خدمات تارنما های ثالث (پرداخت آنلاین) مبتلا سخت شود.

دامنه خدمات حمایت و نگهداری
هر وب سایت چه استاتیک و چه داینامیک احتیاج به حداقل سطح تعمیر و حفاظت دارد. این می تواند شامل موارد ذیل باشد:

پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات
نگهداری سرور (هاست) و نرم افزارهای نظارتی و بالارفتن آنها
نظارت بر سازگاری متقابل وب سایت و نسخه مرورگرها و پیشروی کردن آنها
مانیتورینگ عملکرد سایت و سئو
نظارت بر درونمایه و به روز رسانی
به روز رسانی های پنل ها، پلاگین ها و افزونه ها
به روز رسانی ایمنی وب سایت
پشتیبانی موارد ویژه و اضطراری امنیت وب سایت (هک شدن، اسپم ها و حملات هکر ها و غیره)
پیشنهاد توسعه های جدید نسبت به تغییرات و امکانات تکنولوژی
همچنین پشتیبان تارنما اهمیت، پیچیدگی، ارزش و طرح پشتیبانی را برای هر تارنما ویژه را به مالک آن ارائه می دهد.

همچنین حمایت و مشاوره به ادمین می تواند برای موارد زیر صورت گیرد:

اطلاعات عمومی، تعلیم و حمایت مستقیم از مدیر وب سایت یا برنامه بر پایه وب.
اطلاعات عمومی، تعلیم و حمایت مربوط به پیکربندی، میزبانی وب و سرور، دسترسی و تنظیمات وب سایت و یا برنامه مبتنی بر وب.
مشاوره فنی مربوط به مدیریت و افزایش بهره وری یک وب سایت و یا برنامه مبتنی به وب.
ارتباط با شرکت پشتیبان به طور سر راست و شبانه معاش برای رسیدگی و حل دشواری ها اضطراری وب سایت یا برنامه بر پایه وب.
البته به طور کلی، موعد پاسخ می تواند نسبت به گونه سایت و قراردادهای مختلف متفاوت باشد.

 

همچین حمایت را می تاب به دو دسته کلی دسته بندی نمود:

پشتیبانی اضطراری
“پشتیبانی اورژانسی” این است که حامی برای پاسخ به شرایط اضطراری وب سایت یا دشواری ها برنامه کاربردی بر پایه وب در دسترس است. شرایطی که در آن دربایستن حتمی به یک پیشه ایی هستی دارد. شرایطی که برخی مواقع اوقات شدنی است باعث ایجاد “عدم قابلیت استفاده”، نمایش یا دسترسی کاربران به سایت شود. مثال هایی از چنین شرایط اضطراری عبارتند از: پایین آمدن یا Down شدن سایت، ویرانی لینک های ناوبری، خطاهای پایگاه داده، وارد شدن محتوای خارجی و ویرانگر به سایت، اسپم و حملات هکر ها. دشواری ها اضطراری وانگهی می تواند مسائل یا تغییرات غیر منتظره و ناخواسته بر در دسترس بودن یا سلامت سایت داشته باشد، که موجب آسیب شدید به عملکرد تجاری، شهرت یا وجه سازمان شما در بین عموم و یا مشتریان شما می شود.

 

پشتیبانی عمومی
“پشتیبانی عمومی” این است که پشتیبان برای پاسخ به مشکلات تارنما و یا برنامه کاربردی وب، در باره باگ ها یا دست درازی کردن هایی که برخی مواقع اوقات رخ می دهد در دسترس باشد. مشکلاتی که می تواند “به طور محدود” مایه عدم استفاده، نمایش یا مسائل دسترسی برای کاربران عمومی و تأیید شده را مایه شود. برای مثال: لینک های ویران در محتوای اصلی سایت، ویرانی تصاویر یا مسائل نمایش مربوط به قالب محتوا، مشکلات سهوی ایجاد شده بدست کاربر یا مسائل سازگاری با مرورگر ها، یا مشکلات و مسائل حاصل از تغییرات غیرمنتظره و ناخواسته (بروز رسانی های پلاگین ها) در دسترس بودن یا سلامت سایت که ممکن است باعث محدودیت حداقلی بدون صدمه به کارکردهای اصلی کسب و کار و یا اعتبار شما شود.

پشتیبانی عمومی نیز می تواند نسبت به توافق شامل افزودن، حذف یا تغییر محتوای سایت یا برنامه مبتنی بر وب باشد. از جمله: افزودن، جایگزینی تصاویر، کپی، فایل ها یا لینک ها، اصلاح عناصر ناوبری، URL ها و اضافه کردن و ویرایش متادیتا ها.

 

کلام آخر
همانطور که روشنگری دادم نزدیک هر نوع وب سایتی و در هر مقیاسی در طول زمان احتیاج به حمایت دارد. مانند هر فرآورده سایر حمایت و خدمات بعد از فروش اثر دهنده کیفیت و اعتبار فرآوری کننده آن محصول است. تارنما نیز از این قاعده مستثنا نیست. یک وب سایت که به نکوداشتن توسعه داده شده است، از پشتیبانی تولید کننده در دراز مدت برخوردار خواهد بود. و این مفتوح به این نکته بر می گردد که کدام کمپانی طراحی وب سایت را گزینش نماییم تا بتواند وب سایت را در سالهای بعد پشتیبانی و مسائل فنی آینده آن را حل یا به روز رسانی کند. خوشبختانه ما در دارکوب با تجربه بلند مدت و شناخته شده خویش در توسعه و نگهداری وب سایت توانسته ایم مشتریان و همکاران خویش را در این سنه ها خوشنود نگه داشته و نسبت به درخواست مالکان تارنما ها آنها را به روز نگه داریم. بعد چه بسا دیگر به لازم به تاکید نباشد که وب سایت بدون پشتیبانی خیلی چیزها را ناچیز خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

خدمات پشتیبانی سایت | پشتیبانی حرفه ای سایت | سئو و نگهداری سایت
سه شنبه 25 آذر 1399|گروه‌ها: خدمات پشتیبانی سایت, خدمات فرآوری محتوا
خدمات پشتیبانی سایت مهم ترین ضرورت هر وبسایت بعد از طراحی هست. فرقی نمیکند سایت شما در چه حوزه ای طراحی شده باشد. فارغ از نوع کسب و کار شما، چنانچه برای کسب و کارتان طراحی سایت کرده اید لازم هست برای ارتقای آن پشتیبانی حرفه ای سایت داشته باشید. این مسئله هم برای کارهای ساده همچون بارگذاری محصولات و محتوا لازم هست و هم برای مسئلهات با اهمیت تر مثل سئو و نگهداری سایت.

خدمات پشتیبانی سایت شامل چه مواردی میگردد؟
یک سایت بعد از طراحی در موارد گوناگون نیاز به پشتیبانی پیدا میکند. بر خلاف تصور زیادی از افراد پشتیبانی سایت تنها مربوط به بارگذاری محتوا و یا تغییر دادن عکس های یک سایت نیست. خدمات پشتیبانی سایت می تواند شامل دو بخش باشد. یکی موارد مربوط به فرآوری محتوا و بارگذاری محتوا. دوم هم مربوط به مسائل فنی سایت. در تداوم به برخی از موارد رایج در ارائه خدمات پشتیبانی سایت اشاره شده هست.

رفع دشوارات مرتبط با دامنه و ههست
هر سایتی برای نمایش نیاز به یک دامنه و ههست دارد. وبسایت شما با اتصال به ههست و دامنه در مپهنا دید عموم قرار میگیرد. حال در بازه های زمانی گوناگون می تواند برای ههست و یا دامنه سایت دشوار به وجود آید و سایت دچار قطعی شود. یکی از وظایف تیم خدمات پشتیبانی سایت پیگیری این موارد و رفع قطعی سایت در اسرع وقت هست.

به طور نمونه در خصوص ههست سایت، امکان دارد بعد از مدتی شرکت ارائه دهنده ههست اقدام به تغییراتی در سرورهای خود کند. در چنین مواردی عمدتاً DNS های سایت دچار تغییراتی می شوند. در صورتی که این دشوار توسط شرکت طراحی سایت و پشتیبانی پیگیری نشود سایت شما دچار قطعی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت ارزان به درد میخورد یا نه؟

پشتیبانی سایت حرفه ای
رفع دشوارات مرتبط با آپدیت شدن افزونه ها یا موارد مشابه
حتماً شما هم هنگام کار با نرم افزارهای گوناگون و یا کار با اپلیکیشن های گوشی با مسئله آپدیت برنامه ها مواجه شده اید. در طراحی سایت از زیادی از افزونه ها هستفاده می شود. مثلاً افزونه کاهش حجم عکس هایی که در سایت بارگذاری میگردند. این افزونه ها هم شبیه تمامی نرم افزار های دیگر آپدیت میشوند.

در زیادی از مواقع این آپدیت ها باعث بروز دشوارات و به هم ریختگی هایی در سایت می شوند که برای رفع آنها نیاز به یک تیم پشتیبانی سایت حرفه ای هست.

گرفتن بک آپ از سایت
از دیگر دشواراتی که شدنی هست برای سایت قبل بیاید از دست رفتن اطلاعات قرار گرفته بر روی ههست بنا به هر دلیلی هست. بارها قبل آمده که بر اثر بروز دشوار در سیستم های شرکت های ههستینگ اطلاعات کاربران از بین رفته هست. از آنجا که هنگام خریداری ههست، این شرکت ها تمامی مسئولیت های از بین رفتن اطلاعات کاربران را به گردن خود کاربر می اندازند (مشتری مداری ایرانی!!!) فلذا لازم هست صاحب سایت خود چهار چشمی مراقب اطلاعات سایت خود باشد. برای این کار لازم هست به شکل مرتب از اطلاعات سایت بک آپ گیری شود. این مسئله یکی از الزامات پشتیبانی سایت حرفه ای هست.

شرکت پشتیبانی سایت مناسب

در کنار مسائلی که عنوان شد مسئله مهم دیگر مسئله مدیریت محتوای سایت هست.

طراحی دوباره صفحات سایت
در مواقع زیادی قبل می آید که لازم هست طراحی های خاصی در سایت انجام شود. به طور نمونه چنانچه شما جشنواره ای دارید و یا به مناسبت عید، شب یلدا یا مناسبت هایی این چنین قصد عوض کردن حال و هوای سایت خود را دارید باید از یک تیم پشتیبانی حرفه ای برای این کار برخوردار باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت حرفه ای

فرآوری محتوا و پشتیبانی سایت، بارگذاری محتوا
سایت بدون محتوا یعنی هیچ!. مسئله اصلی و قصد اصلی در طراحی سایت مناسب فرآوری محتوا برای مخاطبین هست. شما در یک طراحی سایت حرفه ای برای مخاطبین خود باید فرآوری محتوا کنید. مخاطبین شما با مطالعه محتوای بارگذاری شده توسط شما در خصوص اندازه تبحر کاری شما قضاوت میکنند.

هر چقدر شما در طراحی سایت خود از محتوای حرفه ای تر و کاربر بعدندتری هستفاده کنید مخاطبین بیشتری را جذب خود خواهید کرد. در واقع میتوان گفت اصلی ترین بخش بعد از طراحی سایت مرحله محتوا گذاری سایت هست. هر چقدر این مرحله بهتر انجام شود شما از سایت خود ثمره بهتری خواهید گرفت.

به طور کلی موارد مهمی که در پشتیبانی سایت از نظر فرآوری و انتشار محتوا به آنها بر میخوریم شامل موارد زیر هستند:

فرآوری محتوای متناسب با کسب و کاری که سایت برای آن طراحی شده هست
ایجاد گروه بندی های متناسب با خدمات ارائه شده در سایت
متناسب سازی محتوای فرآوری شده با هستانداردهای سئو
طراحی عکس های مناسب با محتوای فرآوری شده
بارگذاری درست محتوا در سایت
بیشتر بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی و پشتیبانی آن

فرآوری محتوای سایت

تأثیر پشتیبانی سایت در سئو سایت چیست؟
مهم ترین مسئله برای هر سایتی دیده شدن آن سایت در صفحه نخست گوگل هست. سئو به زبان ساده همین مفهوم را دارد. زمانی شما می توانید از سایت خود بهره برداری کنید که سایت وارد صفحه نخست شده و بتواند مخاطب جذب کند.

دشواری که اغلب صاحبان کسب و کار دارند این هست که وقت کار بر روی سایت خود را ندارند. جدای از آن چنانچه شما این کار را به دست کارمندان معمولی خود بسپارید باز هم ثمره مناسب را نخواهید گرفت.

مسئله اصلی در ارائه پشتیبانی مناسب برای سایت تجربه هست. تجربه هم با کار زیاد به دست می آید. ما در اکسینو سابقه بیش از 13 سال کار بر روی سایت را گرد آورده ایم. مجموع محتواهایی که فرآوری کرده ایم رقمی بیش از 300 هزار محتوهست. همین مسئله هست که ما را از دیگر شرکت های طراحی سایت و سئو متمایز میکند.

اصلی ترین فاکتور در سئوی سایت فرآوری محتوای مناسب برای سایت هست. در کنار آن هستفاده از دیگر تکنیک ها نیز ضروری هست. به طور کلی میتوان گفت برای سئوی سایت کارهای زیر لازم هست که انجام شود:

سئو داخلی
سئو خارجی
فرآوری محتوا
بک لینک سازی
رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید
خرج پشتیبانی سایت چقدر هست؟
خرج پشتیبانی سایت بسته به اینکه چه مقدار کار لازم باشد بر روی سایت انجام شود تعیین میگردد. همچنین این نکته مهم هست که پشتیبانی سایت همراه با سئو تضمینی باشد یا خیر. به طور کلی میتوان گفت در تعیین خرج خدمات پشتیبانی سایت موارد زیر مهم هستند:

پشتیبانی سایت تنها برای موارد فنی معمول شامل نگهداری سایت دامنه و ههست
پشتیبانی سایت از نظر اضافه کردن موارد نو به سایت که نیاز به کدنویسی داشته باشند
پشتیبانی سایت از نظر فرآوری محتوا
پشتیبانی سایت از نظر فرآوری محتوا و سئوی تضمینی
پشتیبانی سایت و بک لینک سازی برای سایت
همانطور که گفته شد یکی از مراحل مهم سئو بک لینک سازی برای سایت هست. این کار باعث میشود رتبه سایت شما ارتقاء پیدا کرده و در نهایت وارد صفحه نخست شود. اما کدام بک لینک ها برای سایت مفید هستند؟. شما برای اینکه بتوانید رتبه سایت خود را ارتقا بدهید لازم هست از بک لینک های مناسب هستفاده کنید. شرکت های طراحی سایت حرفه ای کیفیت بک لینک ها را در درازا زمان و کار بر روی سایت های گوناگون متوجه شده اند. این حرفه چیزی نیست که یک شبه به دست بیاید.

قبل آمده بوده اند از مشتریانی که گفته اند مگر دادن یک بک لینک خدمات پشتیبانی سایت چقدر زمان میبرد یا سخت هست که به ازای آن خرج سئو انقدر بالهست؟. مسئله زمان انجام یک بک لینک نیست. مسئله اصلی همان حرفهی هست که خدمت شما پهنا شد. ما در درازا کار خود یک بک لینک را روی چندین سایت تجربه میکنیم.

چنانچه امروز فرضاً یک لیست 10 تایی از بک لینک های مناسب در دسترس هست این لیست چکیده ای از امتحان کردن هزاران بک لینک بر روی سایت های گوناگون هست. در واقع بخشی از خرج سئوی پرداختی مربوط به تجربه ای هست که ما در این راه کسب کرده ایم و بر پایه آن کار شما را ضمانت میکنیم.

بیشتر بخوانید: سئو چیست و چه تاثیری بر سایت دارد؟

سؤالات متدنخست
خدمات پشتیبانی سایت شامل چه مواردی میباشد؟
بسته به اینکه سایت شما برای چه منظور طراحی شده باشد خدمات پشتیبانی آن تعریف میگردد. چنانچه سایت شرکتی باشد خدمات پشتیبانی سایت شامل نگهداری دامنه، سایت، ههست و فرآوری محتوا می شود.

خرج خدمات پشتیبانی سایت چقدر هست؟
آیا خدمات پشتیبانی سایت شامل سئو هم می شود؟
آیا خدمات پشتیبانی سایت شامل نگهداری سایت در صفحه نخست گوگل میباشد؟
خدمات پشتیبانی سایت شامل چه مواردی هست؟
ارتباط با ما
شرکت طراحی سایت اکسینو با سابقه بیش از 13 سال مهیا خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز هست. این شرکت با حضور در بیش از 1000 کلمه کلیدی در صفحه نخست گوگل یک رزومه زیاد قوی در این زمینه را دارد. امیدواریم بتوانیم خدمت رسان شما نیز باشیم. شما میتوانید با ما ارتباط بگیرید و در خصوص تبلیغ کسب و کار خود مشاوره لازم را انجام دهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

توییتر هزاران اکانت مرتبطی را که هواوی را در این پلتفرم فالو کرده و توانسته بودند در طول چند هفته ده‌ها‌ هزار فالوور بگیرند، حذف کرد. این اکانت‌ها بیشتر کسب‌و‌کار مربوط به ۵G شرکت هواوی را تبلیغ می‌کردند.

بعد از این‌که نشریه Financial Times از توییتر و هواوی درمورد این اکانت‌ها، که عموماً پست‌های یکدیگر را به‌اشتراک می‌گذاشتند، توضیح خواست، فوراً فالوورهای این اکانت‌ها ریزش کردند. بسیاری از این شرکت‌ها لینک‌هایی را در توییت‌های خود منتشر می‌کردند که به وبسایت هواوی مربوط و مرتبط با فناوری ۵G این شرکت بود.

توییتر نیز بیان کرد که جلوگیری از افزایش تعداد فالوورهای غیرواقعی و تلاش برای اهداف خاص، بخشی از قوانین این شرکت است. باید خاطرنشان کرد که یکی از این اکانت‌ها نزدیک به ۹۰۰۰۰۰ دنبال‌کننده را داشت که در طول یک هفته ۱۶۰۰۰۰ دنبال‌کننده جذب کرده بود.

هواوی در بیانیه‌ای اعلام کرد:

در بعضی از شبکه‌های اجتماعی به ما اطلاع داده شد که فعالیت‌های مرتبط با شرکت ما در حال انجام است که برخلاف سیاست‌ها و ارزش‌های هواوی یعنی صداقت و شفافیت است

در همین راستا، گروه تحقیقی مرتبط با فضای مجازی به نام (گرافیکا) Graphica، توانست ۱۴ اکانت توییتری مرتبط با این جریان را مشخص کند. این اکانت‌ها در یک کمپینی که علیه دولت بلژیک انجام شده بود، تحریم فناوری ۵G هواوی علیه این شرکت را مورد انتقاد قرار داده و به اعتراض پرداخته بودند. این اکانت‌ها از نام‌های غیرواقعی سازمانی مرتبط با کشور بلژیک نیز استفاده می‌کردند.  گرافیکا همچنین بیان کرد که بعضی از کارمندان شرکت هواوی در غرب اروپا توییت‌های این اکانت‌ها را بازنشر می‌کردند. با وجود این‌که اکانت‌های زیادی ربات بوده و به پخش اطلاعات غلط می‌پرداختند، این اکانت‌ها به‌صورت دستی هدایت می‌شدند و پست‌های آنان تک‌به‌تک توسط افراد مشخصی منتشر می‌شد. در حال حاضر تمام ۱۴ اکانت مذکور تعلیق شدند.

نخست وزیر انگلستان، بوریس جانسون، دستور داده بود که تمامی تجهیزات ۵G مرتبط با هواوی تا سال ۲۰۲۷ از انگلستان خارج شود. این اتفاق در جاهای دیگر دنیا هم افتاده است و هواوی با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. هواوی حتی از رئیس جمهور سابق برزیل، مایکل تمر، برای تبلیغ فناوری ۵G خود استفاده کرده بود.

گزارش‌های منتشرشده در اوایل ماه جاری، خبر داده بودند که مدیرعامل شرکت سوئدی اریکسون، بورخه اکولم (Borje Ekholm)، از دولت این کشور خواسته بود تا تحریم هواوی را لغو کند. اکولم گفته بود که در صورت ادامه تحریم هواوی و زد‌تی‌ای، شرکت اریکسون این کشور را ترک خواهد کرد.

 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کنسول نسل جدید مایکروسافت طراحی شده است تا بازی‌های ویدیویی به افق‌هایی دست یابند که پیش از این دست یافتنی نبودند. هر بار با یاد کردن از «نسل بعدی» به صورت ناخودآگاه به تفاوت‌هایی اشاره می‌کنیم که سخت‌افزارهای جدید می‌توانند به ارمغان بیاورند و کنسول ایکس باکس سری X دقیقاً به دنبال عملی کردن همین موضوع است. با توجه به این که هنوز حتی یک سال هم از عرضه این کنسول نسل نهمی نگذشته، شاید نتوان به صورت قاطع درباره تغییری که حقیقتاً ایجاد کرده است سخن گفت اما می‌توان ویژگی‌هایی را بررسی کرد که شاید به این تغییرات منجر شوند.

 

در وهله اول مایکروسافت کنسولی را تدارک دیده است که در خیلی از جهات، شبیه به یک رایانه شخصی قدرتمند به نظر می‌رسد. می‌توان گفت که ایکس باکس سری X با محقق کردن مزایایی که همیشه برای رایانه‌های شخصی ذکر می‌شده‌اند، بیشتر از هر زمان دیگری خلل میان کاربران این پلتفرم‌ها را کاهش داده است. استفاده از حافظه پرسرعت SSD، یک پردازنده فوق‌العاده قوی، پشتیبانی از نرخ فریم ۱۲۰ هرتز و همچنین پشتیبانی از ویژگی عقب‌رو، مواردی است که پیش از این تنها به واسطه رایانه‌های شخصی قابل دست‌یابی بود.

ایکس باکس سری X

مایکروسافت در طراحی ایکس باکس سری X در نظر دارد که ویژگی‌های محبوب رایانه‌های شخصی را با کنسول‌های خانگی ادغام کند. تمرکز روی فریم ریت بالا، ظاهر مشابه و تجربه کاربری یکسان، از جمله مواردی است که سری X را بسیار مشابه رایانه‌های شخصی می‌کند.

با این حال پس اگر کنسول مایکروسافت یک نسخه تغییریافته از همان رایانه‌های شخصی دوست داشتنی است، چرا باید به سمتش برویم؟ در حقیقت برچسب قیمت ۴۹۹ دلار ایکس باکس سری X معادلات را تغییر می‌دهد. از آن سو تهیه رایانه‌ای که بتواند قدرت مورد نیاز برای بازی‌های روز را فراهم کند، عملاً‌ با قیمتی کمتر از ۳۰۰۰ دلار قابل تصور نیست و کارایی آسان‌تر و دوره تضمین شده کنسول نسل نهمی مایکروسافت، عرصه را برای تصمیم‌گیری به شدت تغییر می‌دهد. در ادامه به بررسی نقاط قوت و ضعف غول جدید مایکروسافت می‌پردازیم و ذکر می‌کنیم که چرا می‌توان تجربه لذت‌بخش یک رایانه‌ شخصی قدرتمند را از طریق این کنسول تجربه کرد.

موارد کلی؛ الماسی تراش خورده

همان‌طور که مشخص است، مایکروسافت تمام اجزای سخت‌افزاری ایکس باکس سری X را درون یک جعبه مکعب شکل سیاه و بلند جای داده است. در حقیقت این طراحی بیشتر شبیه یک رایانه ‌شخصی بسیار فشرده به نظر می‌رسد که کاربر برای کارایی و نمای بهتر، به دفعات حالت عمودی آن را ترجیح خواهد داد. این مورد اولین شباهت کلان سری X با رایانه‌های شخصی مرسوم دهه‌های جاری است. پایه زیرین ایکس باکس سری X برخلاف رقیب اصلی خود، پلی استیشن ۵ قابل جداسازی نیست و همچنین بخش‌های اصلی کنسول برای بازگشایی توسط کاربر طراحی نشده است. اگر بگوییم که این کنسول در حالت افقی، به واسطه پایه غیرقابل جداسازی خود شبیه یک بنای سقوط کرده به نظر می‌رسد، چندان هم بی‌راه نیست. با وجود آن که شاید بسیاری از کاربران از طراحی ساده این کنسول لذت نبرند، اما مزایای قابل توجهی هم در این طراحی به کار رفته است که نمی‌توان منکر آن‌ها شد. برای مثال جدا از مینیمال شدن کامل و سراسری کنسول، هماهنگی آن با دیگر وسایل خانگی مخصوصاً تلویزیون‌ها بسیار انعطاف پذیر است. به هر صورت، این مورد نیز در دسته علایق جا می‌گیرد و سخت می‌توان به نظری مشترک دست یافت.

در پشت دستگاه دو درگاه USB، یک درگاه اترنت، یک درگاه جهت افزایش حافظه (که به صورت اختصاصی برای خانواده کنسول‌های نسل نهمی این شرکت طراحی شده است) و یک درگاه HDMI 2.1 مشاهده می‌شود. در قسمت جلو طراحی سرراست‌تر شده است و پیکربندی‌های پشتی برای حفظ ظاهر، تا حد امکان در در قسمت جلویی خودنمایی نمی‌کنند. در این قسمت می‌توان یک درگاه USB و البته درایو بلوری ۴K دستگاه را مشاهده کرد. اگر بخواهیم نگاهی کلی به این بخش‌ها داشته باشیم، مورد عجیب و غیرمرسومی عایدمان نمی‌شود اما مایکروسافت سرانجام ایده جالبی را پیاده کرده است. در پشت دستگاه، در کنار هر درگاه برجستگی‌های خاصی طراحی شده است تا بدون نیاز به مشاهده هر قسمت بتوان به عملکرد مورد نیاز دست یافت. این برجستگی‌ها جدای از کاربران عادی، احتمالاً به کاربران دارای معلولیت‌های جسمی خاص نیز کمک فراوانی کند. مسئله دیگر، فقدان استفاده از درگاه USB-C به شمار می‌آید که امروزه در حال رشد چشمگیری است و شاید گوشی هوشمند شما نیز به آن مجهز باشد. این موضوع در کنار عدم پشتیبانی از وای فای ۶، از تفاوت‌های جزئی میان سری ایکس و پلی استیشن ۵ محسوب می‌شود. با وجود آن که استفاده از این فناوری‌ها از عدم استفاده‌شان بهتر است، اما اساساً نمی‌توان مایکروسافت را به این خاصر سرزنش کرد.

به لطف خروجی هوای بزرگ بالای کنسول، هیچ صدا و حرارتی تجربه کاربران را خدشه‌دار نخواهد کرد. لازم به ذکر است که مایکروسافت با نبوغ مثال‌زدنی، خروجی هوا را به صورت صورتی رنگ‌آمیزی کرده است که حتی هنگام خاموشی دستگاه هم، احساس جالب توجه‌ای به کاربران منتقل می‌شود.

رسانه منبع اشاره می‌کند که در تجربه خود با ایکس باکس سری X به هیچ صدا، گرما یا مورد آزاردهنده دیگری برخورد نکرده است. مایکروسافت خروجی هوای کنسول را در قسمت بالایی آن قرار داده و برخلاف تصور عموم در استفاده از لامپ‌های LED، از یک رنگ‌آمیزی نیمه سبز-مشکی برای زیبا جلوه دادنش بهره برده است. با وجود آن که ایکس باکس وان گاهی درگیر تولید صداهای ناهنجار بسیاری می‌شد، تاکنون هیچ رسانه‌ای بر صدای فن ایکس باکس سری X شکایت نکرده است. احتمالاً اگر بخواهیم به شما ذهنیت مناسبی بدهیم، باید گفت سیستم تهویه به کار رفته در سری X، از خیلی جهات شبیه ایکس باکس وان X عمل می‌کند و حتی آن قدری داغ نمی‌شود که نتوان لمسش کرد. البته وجود یک خروجی فوق‌العاده بزرگ در بالای کنسول، مزیتی است که شاید بدون این طراحی ساده،‌ نتوان تصورش کرد.

با وجود ذکر تمام موارد بالا، باید دقت کرد که ایکس باکس سری X طی این بررسی، در مکانی قرار گرفته بوده که هوا به صورت روان در آن جریان داشته است. احتمالاً بسیاری از کاربران پس از تهیه یا حتی پیش از اقدامی اساسی برای خرید، ابعاد بزرگ این کنسول و مهیا ساختن جریان هوا را بارها و بارها بررسی کنند.

کنترلر و کارت‌های افزایش حافظه از معدود موارد باقی مانده جدید این کنسول هستند که تاکنون به آن‌ها اشاره نکرده‌ایم. ابتدا به کنترلر می‌پردازیم. مایکروسافت در طراحی این کنترلر ترکیب موجود در ایکس باکس وان را تغییر چندانی نداده است و شاید تنها بتوان به D-pad به‌روز شده، بافت‌های بیشتر بدنه دسته، دکمه اشتراک‌گذاری و درگاه USB-C اشاره کرد. همان‌گونه که بدیهی است، دکمه اشتراک‌گذاری به کاربران اجازه می‌دهد افزون بر تهیه تصاویر از روند بازی، گیم‌پلی خود را نیز ضبط و به افراد دیگر ارسال کنند. این قابلیت نیز چندان تازه نفس نیست و کاربران پلی استیشن ۴ به خوبی با آن آشنا هستند. جدای از این موارد، آیا مایکروسافت در طراحی کنترلر ایکس باکس وان X سرانجام استفاده از باتری‌های AA را کنار گذاشته است؟ خیر، ابدا! اگر چندان از این موضوع خرسند نیستید، برای خرید یک بسته قابل شارژ جداگانه، ملزم به پرداخت ۲۴.۹۹ دلار خواهید بود تا از مزایای درگاه USB-C موجود در کنترلر بهره ببرید. در غیر این صورت، این شما و این هم باتری‌های AA!

حافظه و زمان بارگذاری؛ حیرت انگیز

همین اول باید اذعان کرد که زمان بارگذاری ایکس باکس سری X در مقایسه با مشقت‌هایی که در نسل هشتیم تجربه کردیم، شگفت‌انگیز است. سری X به یک پردازنده بهبود یافته مجهز است که در هماهنگی کامل با SSD کنسول کار می‌کند تا به بارگذاری سریع‌تر همه چیز (اعم از رابط کاربری، سرعت روشن شدن کنسول و اجرای بازی‌های) منجر شود؛ بارگذاری‌هایی که به دفعات از ایکس باکس وان X سریع‌تر و روان‌تر اتفاق می‌افتند.

با اجرای بازی‌ها روی سری X، به سرعت متوجه می‌شوید که تمام بازی‌ها سرعت بارگذاری بهتری دارند. این موضوع به زیبایی در قسمت ذخیره‌سازی یا بارگذاری میان مراحل و مکان‌های هر بازی تاثیرگذار است و حس انتقال به نسل نهم را، بهتر از هر چیز دیگری خلق می‌کند.

ایکس باکس سری X

با نگاهی جزئی به سرعت بارگذاری بازی‌های نسل پیشین، پتانسیل موجود در کنسول ایکس باکس سری X نمایان می‌شود. سری X احتمالاً در حال حاضر سریع‌ترین کنسول بازی دنیا به شمار آید.

شاید شما از جمله کاربرانی باشید که حتی پیش‌تر نیز روی رایانه شخصی خود از یک حافظه SSD استفاده کرده باشید و چندان به این موضوع توجه نکنید. با این حال بعید است که شما نیز از سرعت شگفت‌انگیز بارگذاری بازی‌ها روی ایکس باکس سری X هیجان‌زده نشوید. بازی‌هایی مثال Sea of Thieves و Destiny 2 تقریباً نصف زمانی که روی ایکس باکس وان X نیاز دارند، بارگذاری می‌شوند و حتی عنوان قدیمی‌تری مثل GTA V نیز از این بهبود جا نمانده است.

اگر چه غول نسل نهمی ردمونی‌ها با حافظه ۱ ترابایتی به بازار عرضه شده است اما شما تنها می‌توانید از ۸۰۲ گیگابایت آن بهره ببرید. این مقدار، از حافظه موجود ایکس وان X که حدود ۷۸۰ گیگابایت بود، اندکی بیشتر است اما چگونه چنین موضوعی با وجود سرعت سریع‌تر بارگذاری بازی‌ها، فضای رزرو شده سیستم عامل و فضای مورد نیاز قابلیت Quick Resume سری X، رقم خورده است؟ باید این موضوع را از مهندسان مایکروسافت پرسید.

به هر حال اگر از حافظه ۸۰۲ گیگابایتی کنسول رضایت نداشته باشید، کارت‌های افزایش حافظه مخصوص این شرکت هم به صورت مجزا در بازار عرضه شده‌اند. در حال حاضر این کارت‌ها به طور انحصاری توسط Seagate ساخته می‌شوند و هر حافظه ۱ ترابایتی، به قیمت ۲۱۹ دلار به فروش می‌رسد. این حافظه‌ها از طریق درگاه مخصوص کنسول که قبل‌تر به معرفی آن پرداختیم، قابل اتصال و استفاده هستند. در این جا باید ذکر کرد که این حافظه‌ها حدود ۹۲۰ گیگابایت را در اختیار شما قرار می‌دهند، زیرا بقیه فضای جهت استفاده از قابلیت Quick Resume رزرو می‌شود.

ایکس باکس سری X

فضای مورد نیاز دستگاه حدود ۲۰۰ گیگابایت از حافظه ۱ ترابایتی سیستم را رزرو می‌کند تا شما در نسل بعدی که حجم بازی‌ها از هر زمان دیگری افزایش می‌یابد، تنها به ۸۰۰ گیگابایت دسترسی داشته باشید. با این وجود کاربران قادر هستند به لطف استفاده از کارت‌های افزایش حافظه، تجربه کاربری خود را بهینه‌تر از حالت معمول کنند.

بازی‌هایی که برای بهینه‌سازی روی ایکس باکس سری X حاضر می‌شوند، از مزایای معماری Velocity بهره می‌برند تا از حداکثر کارایی SSD کنسول بهره‌مند باشند. بنابراین شما نمی‌توانید آن‌ها را مستقیماً از طریق حافظه‌های خارجی اجرا کنید. با این حال بسیاری از عناوین که به واسطه ویژگی عقب‌رو قابل اجرا هستند، از معماری Velocity استفاده نخواهند کرد و مشخصاً از روی حافظه‌های خارجی نیز قابل تجربه خواهند بود. مگر این که برخی از آن‌ها به‌روزرسانی نسل بعدی را دریافت کنند.

بنابراین این به آن معنا است که سرعت بارگذاری سریع‌تر، تا حدود زیادی به دلیل پردازنده و SSD جدید کنسول است و APIهای جدید مایکروسافت به نسبت سهم کمتری از این پیشرفت دارند. با وجود آن که شما می‌توانید بازی‌های نسل پیشین را با سرعت بارگذاری بیشتری تجربه کنید، اما همان‌طور که گفته شد، از مولفه‌های اصلی تاثیرگذاری بی‌بهره می‌مانید و با بهبود‌های کمتری مواجه می‌شوید.

بهینه‌سازی بازی‌ها و نرخ فریم ۱۲۰ هرتز؛ عصاره نسل نه

تمام تلاش‌ها در جهت افزایش سرعت بارگذاری، بحث در مورد کارت گرافیک ۱۲ ترافلاپسی و مولفه‌های دیگر، در نهایت باید سبب تجربه روان‌تر و جذاب‌تری شوند تا به رسالت خود عمل کنند. این به آن معنا است که نرخ فریم Fallout 4 برخلاف گذشته از ۳۰ به ۶۰ خواهد رسید و حتی سرعت بارگذاری فهرست و نقشه Destiny 2 افزایش پیدا خواهد کرد. با این وجود، مجموع بهبودهای ایکس باکس سری X به چه معناست؟ باری دیگر، پاسخ در رقابت با رایانه‌های شخصی نهفته است.

این سخت‌افزار قوی حتی سبب خواهد شد که عناوین بسیار ناپایدار ایکس باکس وان، روی سری X حداقل به فریم ریت ۳۰ دست یابند. در حقیقت ناپایدارترین بازی ایکس باکس وان X نیز، به ثبات خوبی در سری X رسیده است. بازی‌های Apex Legends، Warframe و Destiny 2 از جمله عناوینی هستند که اکنون از این قدرت در جهت ثبات بیشتر خود استفاده می‌کنند. بازی‌های Sea of Thieves و Forza Horizon 4 هر دو اکنون به جای ۳۰ فریم بر ثانیه، به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند. در این بین، تغییر مذکور باعث می‌شوند که Sea of Thieves یک تجربه کاملاً‌ جدید به نظر برسد. شاید این همان احساسی است که کاربران رایانه‌های شخصی را از مهاجرت به سمت کنسول‌های بازی باز می‌دارد. با این حال، ظاهراً اکنون رفع شده است و این کاربران باید چمدان خود را ببندند.

ایکس باکس سری X

بازی Gears 5 از جمله عناوینی است که می‌تواند با کاهش رزولوشن، روی فریم ریت ۱۲۰ هرتز اجرا شود. با وجود آن که در حال حاضر بازی‌های زیادی از چنین قابلیت‌هایی (گزینه‌های گرافیکی و اجرایی مختلف) بهره نمی‌برند اما سازندگان به سرعت در حال عرضه به‌روزرسانی‌های نسل بعدی هستند.

ویژگی عقب‌رو موردی که ایکس باکس سری X در استفاده از آن به خوبی عمل می‌کند، در بخش ارتقای بازی‌ها نیز شگفت‌انگیز است. برای مثال نسخه ایکس باکس ۳۶۰ GTA IV اکنون با فریم ریت ۶۰ هرتز روی سری X اجرا می‌شود. این بازی علاوه بر افزایش ثبات، از ویژگی HDR خودکار هم بهره‌مند می‌شود و مانند اکثر بازی‌های نسل جدید، تجربه‌ای لذت‌بخش را ارائه خواهد کرد.

در کنار به‌روزرسانی‌های مشخصی که هر چند مدت برای بازی‌های نسل‌های پیشین عرضه خواهند شد تا برخی گزینه‌های گرافیکی در دسترس مخاطبانشان قرار بگیرند، بازی‌های Dirt 5 و Gears 5 همین حالا هم به قابلیت استفاده از فریم ریت ۱۲۰ هرتز مجهز هستند.

مسلماً فریم ریت بالاتر اولویت اول در طراحی و عرضه ایکس باکس سری X به شمار می‌رود اما برخی از بازی‌ها بیشتر به سمت استفاده از فناوری Ray Tracing متمایل هستند. بازی Watch Dogs: Legion احتمالاً مثال خوبی تلقی شود. این بازی در حالت Ray Tracing، روی ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. در حال حاضر بسیاری از بازی‌ها با ارائه گزینه‌های کیفیت و کارایی، انتخاب میان ویژگی‌های مختلف گرافیکی را به عهده کاربر می‌گذارند اما در نهایت عملکرد سری X در هر حالت، قدمی رو به جلو و بزرگ محسوب می‌شود.

قابلیت Quick Resume و رابط کاربری

در حالی که سخت‌افزار و تجربه بازی‌ها به شدت روی ایکس باکس سری X تغییر کرده‌اند اما داشبورد یا به عبارت دیگر رابط کاربری، تغییر چندانی نکرده است. مایکروسافت در قسمت‌های بسیاری طراحی‌های موجود در ایکس باکس وان را حفظ کرده و تنها به چند تغییر بصری بسنده کرده است. در واقع به نظر می‌رسد که این شرکت با عرضه ایکس باکس وان در سال ۲۰۱۳، به تدریج در حال تغییر رابط کاربری کنسول خود بوده و هرگز متوقف نخواهد شد. اگرچه این رابط کاربری از حالت اولیه سالیان پیش بسیار بهتر ظاهر می‌شود اما هنوز هم در آن مواردی  وجود دارند که گیج‌کننده‌اند.

شاید بتوان گفت بزرگترین مشکل موجود در داشبورد ایکس باکس وان یعنی سرعت اندکش اکنون از بین رفته است. مشکلات مربوط به سرعت و ثبات به کلی رفع شده‌اند و همانند تجربه منعطف بازی‌ها، رابط کاربری ایکس باکس سری X نیز تا حدود زیادی انعطاف پذیر است. فروشگاه جدید ایکس باکس که پیش‌تر برای کنسول‌های نسل هشتم این شرکت هم عرضه شد، تا حدود زیادی به ارتقای کیفیت رابط کاربری سری X کمک کرده است. مشخص است که مایکروسافت با دریافت بازخوردهای کاربران، طی سال‌های گذشته تغییرات ارزشمندی را اعمال کرده اما با این حال برخی از جنبه‌های علایق کاربران در نظر گرفته نشده است. برای مثال اگر این قابلیت فراهم شود که برخی از اپلیکیشن‌ها در بالای صفحه پین شوند، دسترسی به آن‌ها به شدت آسان‌تر می‌شود. در واقع رابط کاربری کنونی سری X، ابتدا اپلیکیشن‌هایی که اخیراً استفاده شده را نمایش می‌دهد. اگر شما از کاربران نسل هشتم مایکروسافت بوده باشید، این رابط کاربری هنوز هم جذاب و قابل قبول خواهد بود اما آشنایی دیگر کاربران احتمالاً چندان لذت‌بخش نباشد.

به لطف سخت‌‌افزار قدرتمند ایکس باکس سری X، این کنسول هم‌اکنون تنها در ۲۰ ثانیه روشن و بوت می‌شود. البته این موضوع مربوط به زمانی است که کنسول کاملاً خاموش باشد و در صورت استفاده از حالت «آماده به کار» این زمین کاهش پیدا می‌کند. با این حال ظاهراً ۲۰ ثانیه هم زمان بسیار مناسبی است و شاید گاهی اوقات با خاموش کردن قابلیت «روشن شدن فوری» کمک زیادی به مصرف انرژی شود. از سوی دیگر اکنون برخلاف نسل هشتم، صدای بوت دستگاه بیش از حد بلند نیست و احتمالاً با این موضوع به مشکل نخورید.

ایکس باکس سری X

رابط کاربری ایکس باکس سری X همان شکل و شمایل کنسول نسل هشتمی مایکروسافت را همراه با بهبودهایی جزئی حفظ کرده است. این رابط کاربری برای کاربران برند سبز بسیار آشنا خواهد بود ولی بازیکنان دیگر باید مدتی کوتاه را صرف یادگیری آن کنند.

پیش از این که از بخش داشبورد خارج شویم، باید به انقلابی‌ترین ویژگی آن اشاره کرد: Quick Resume. این قابلیت اجازه می‌دهد که تنها در ۱۰ ثانیه یا کمتر، بین بازی‌های مختلف جابه‌جا شوید. بازه زمانی مذکور با توجه به هر بازی و تعداد بازی‌هایی که بین آن‌ها جابه‌جا می‌شوید، متغیر است. در حقیقت به آسانی می‌توان به صورت متوالی بین پنج بازی جابه‌جا شد اما باز هم برخی مولفه‌ها در تغییر زمان‌بندی، تاثیرگذارند.

این قابلیت حتی پس از خاموش کردن دستگاه یا به‌روزرسانی نیز عمل می‌کند و خوشبختانه نیازی نیست که نگران از دست رفتن فایل‌های ذخیره خود باشید. زمانی که از این قابلیت استفاده می‌کنید، معمولاً هیچ خلل یا مشکلی را مشاهده نخواهید کرد اما گویا برخی از بازی‌ها با آن سازگار نیستند. مایکروسافت هنوز در حال کار روی این قابلیت است و اخیراً اعلام شده است که تیم مهندسان باگ جدیدی در آن کشف کرده‌اند. در نتیجه انتظار می‌رود که به‌روزرسانی‌های آینده، کارایی قابلیت Quick Resume را افزایش دهند. فعلاً اطلاعی از بازی‌های غیرسازگار نداریم اما با قاطعیت می‌توان گفت که عناوین بسیار زیادی هیچ مشکلی با ویژگی جدید داشبورد ایکس باکس سری X ندارند.

اگر مشتاق هستید که ابعاد Quick Resume را بسنجید، باید ذکر کرد که منتقد رسانه منبع گاهی اوقات در بارگذاری Gears 5 از طریق ویژگی یاد شده، نتوانسته به ادامه بازی بازگردد یا صدا به درستی پخش نشده است. با این وجود او تایید کرده که این مشکل را با آثار دیگری نداشته است. در مجموع، Quick Resume یکی از بهترین نکات ایکس باکس سری X به شمار می‌آید که در حال حاضر از برخی باگ‌ها و نواقص اولیه بهره می‌برد که احتمالاً در آینده شاهد رفع آن‌ها باشیم.

آخرین بخش داشبور که می‌توان نگاهی به آن داشت، مربوط به اشتراک‌گذاری تصاویر و فیلم‌های ضبط شده از روند بازی‌ها است. مایکروسافت با قرار دادن دکمه «اشتراکٰ‌گذاری» در کنترلر سری X، شجاعت زیادی به خرج داده است اما داشبور در جهت بهره‌برداری از قابلیت‌های آن خوب عمل نمی‌کند. هنوز هم مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا تصاویر یا فیلم‌ها روی سرورهای ایکس باکس لایو آپلود شوند.

ایکس باکس سری X

بازی‌های نسل نهمی یا عناوینی که به‌روزرسانی نسل بعدی را دریافت می‌کنند، قابل اجرا از روی حافظه‌های خارجی نیستند زیرا علی رغم وجود APIهای جدید، پردازنده و SSD پرسرعت کنسول ایکس باکس سری X باید آن‌ها را پردازش کنند.

این مشکل پیش‌تر روی ایکس باکس وان نیز به قوت خود باقی بود و حتی با سرعت اینترنت بالا و پهنای باند بسیار، کاربران باید دقایق زیادی را برای آپلود محتوای خود به انتظار می‌نشستند. با توجه به رقابت عظیمی که ایکس باکس وان با رایانه‌های شخصی آغاز کرده است، این موضوع عجیب جلوه می‌کند. کاربران رایانه‌های شخصی با دسترسی به یک اینترنت پرسرعت،‌ می‌توانند بدون اتلاف وقت تمام پروسه گیم‌پلی خود را استریم کنند و این مسئله در مورد آپلود تصاویر و فیلم‌ها، اصلاً نیازی به توضیح ندارد.

رایانه شخصی یا کنسول؟ شاید هر دو

بی‌شک مایکروسافت قصد دارد که تجربه‌ای مشابه رایانه‌های شخصی را پس از سال‌ها در نسل جدید کنسول‌های خانگی محقق کند. شما می‌توانید این موضوع را به خوبی از طریق ایکس باکس سری X و یا حتی برادر کوچک‌تر آن سری S احساس کنید. اگر پیش از این از کاربران رایانه‌های شخصی بودید، با مهاجرت به سمت ایکس باکس سری X، رابط کاربری، بازی‌ها و در نهایت تجربه مشابهی را خواهید داشت. در حقیقت احتمالاً همه چیز مقداری سریع‌تر و بهتر به نظر برسند تا شما ورود به نسل بعدی بازی‌های ویدیویی را درک کنید.

نه تنها مهاجرت از سمت رایانه‌های شخصی به ایکس باکس سری X جذاب به نظر می‌رسد بلکه اگر هم‌اکنون صاحب یکی از کنسول‌های نسل پیشین این شرکت هستید، احساس بسیار بهتری به شما دست خواهد داد. شما در محدوده سری X به لطف پشتیبانی بی‌نظیر مایکروسافت مانند قبل به طیف گسترده‌ای از محصولات رایانه‌های شخصی از جمله لوازم جانبی دسترسی خواهد داشت و بعید است که باری دیگر دلتنگ پلتفرم قبلی خود شوید.

راهی که مایکروسافت هم‌اکنون در حال پیمودن است، دقیقاً برخلاف سیاست‌های سونی در ساخت آثار انحصاری برجسته، رابط کاربری کاملاً نو و یک کنترلر انقلابی است. در واقع مایکروسافت روی موارد پایه‌ای تمرکز کرده است که از جهاتی دارای اهمیت کلانی (مخصوصاً برای کاربران رایانه‌های شخصی) هستند: فریم ریت بالا، یک کنسول جذاب و مشابه رایانه‌های شخصی، زمان بارگذاری کوتاه، پشتیبانی عالی از لوازم جانبی و صد البته ویژگی عقب‌رو. در بررسی نهایی این کنسول می‌توان اذعان کرد که تمام این موارد به سهولت در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

ایکس باکس سری X

ایکس باکس سری X تمام قابلیت‌های مثبت رایانه‌های شخصی را در خود جای داده است و با این حال سعی می‌کند که از معایب این پلتفرم محبوب، دوری کند. اگر به سرعت بالا، قدرت بسیار، کارایی آسان، بازی‌های قدیمی و موارد ذکر شده در مقاله اهمیت می‌دهید، در خرید غول نسل نهمی مایکروسافت درنگ نکنید.

با وجود موارد مذکور، بهترین قسمت ایکس باکس سری X، شباهت بی‌حد و حصر آن به رایانه‌های شخصی نیست. عدم نگرانی درباره درایورها، عدم نیاز به تصمیم‌گیری در مورد لانچر فروشگاه‌های مختلف یا حتی در نظر گرفتن به‌روزرسانی‌های پرتعداد سیستم عامل ویندوز از جمله مواردی هستند که سری X اصلاً از رایانه‌های شخصی به ارث نبرده است و کاربران باید از این مهم خوش‌حال باشند. شما سری X را روشن می‌کنید و به تجربه بازی‌ها می‌پردازید، همین‌قدر آسان و ساده. اگر به زودی گزینه‌های گرافیکی کارایی و کیفیت، فایل‌های ذخیره بین پلتفرمی و پشتیبانی از موس و کیبورد به ایکس باکس سری X اضافه شوند، این کنسول بهترین پیشنهاد موجود برای علاقه‌مندان به رایانه‌های شخصی خواهد بود.

در نهایت به سوال طلایی می‌رسیم: دقیقاً چه زمانی ۲۳ استودیو فرست پارتی مایکروسافت، بازی‌های انحصاری واقعاً نسل بعدی را مهیا خواهند کرد تا قدرت و پتانسیل‌های ایکس باکس سری X نمایان شود؟ سخت‌افزار قدرتمند و رابط کاربری تنها در حد یک مکمل برای این سوال خواهند بود. اگر مایکروسافت قصد دارد که سری X را به یک کنسول واقعاً برازنده و محترم تبدیل کند، به آثاری بسیار بزرگ نیاز دارد که فعلاً نمی‌توان درباره‌شان تصمیم‌گیری کرد.

منبع:

https://techfars.com/157770/xbox-series-x-review/



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اینستاگرام یکتا از بسترهای مناسب و دوست داشتنی در شبکه های اجاتماعی است که فرصت عالی را برای صاحبان کسب و کارها فراهم کرده لغایت بتوانند فروش خود را بالا ببرند و برآیند اینکه به درآمد بیشتری برسند.
برای اندازه گیری کیفیت یک پیج اینستاگرام میزان تعامل کاربران با پیج یک سنجه بسیار مهم محسوب میشود که در این نوشتار به آنها خواهیم پرداخت.

نرخ تعامل اینستاگرام چگونه محاسبه میشود؟
میزان یا نرخ تعامل بر اساس شمار لایک ها و کامنت ها است که بر شمار فالوئرها بخش میشود و سپس در 100 درصد ضرب میشود.
فرمول محاسبه را در پایین تماشا میکنید :

How to calculate Instagram engagement rate

برخی از ابزارهارهای آنلاین وجود دارند که با وارد کردن نام کاربری اینستاگرام میتوانید به نرخ تعامل آن پی ببرید ، ابزارهایی مانند phlanx و triberr از این اقلام هستند.

نرخ تعامل اینستاگرام چگونه محاسبه میشود؟

چه نرخ تعاملی در اینستاگرام پسندیده است؟
به عقیده بسیاری نرخ تعامل کاربران در اینستاگرام از سایر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک یا توییتر بیشتر است. میزان تعامل در توییتر بین 0.5 الی 1 درصد است و برای فیسبوک این شماره بیشتر از توییتر است.
این درحالی است که نرخ تعامل 3 الی 6 درصدی برای اینستاگرام است. رتبه اینستاگرام

سطح نرخ تعامل
ضعیف کمتر از 1 درصد
خوب بین 1 تا 3.5 درصد
عالی بین 3.5 تا 6 درصد
بسیار عالی بالای 6 درصد
رتبه نرخ تعامل شما میتواند موارد زیادی را مشخص کند ، به طور نمونه اگر پیج نرخ تعامل زیر دارد شدنی است به علت این باشد که پیج شمار زیادی فالوئر جعلی دارد.
از طرفی سایر میزان تعامل بسیار با شمار نسبتا کمی از فالوئرها نشانگر حضور باکیفیت شماست.
این نشانه میدهد که شما با فالوئرهای خویش رابطه نکوداشتن استوار کرده اید، مطالب شما با ارزش هستند و فالوئرهای شما به شما وفادار هستند ، به شما اعتماد دارند و...

میزان همکاری (نرخ تعامل) عناصر مهمی هستند که برندها و مشاغل برتر را برای مشارکت به شما معرفی خواهد کرد. نرخ مشارکت بالا نشان از فالوئرهای وفادار ،واقعی و اعتماد دار به پیج را اثر میدهد.

همانطور که میدانید طیف وسیعی از مشاغل مختلف مشابه غذایی ، بهداشت و زیبایی ، مد ، ورزشی و... وجود دارند که هر یک از اینها نرخ تعامل متفاوتی دارند.
طبق نظرسنجی سپریدن شده در سنه 2019 همانطور که در پایین پرتو داده شده است زیر ترین و بالاترین نرخ تعامل در گونه ها کسب و کارها را تماشا میکنید :

چه نرخ تعاملی در اینستاگرام مناسب است؟

چگونه نرخ تعامل پیج خویش را بالا ببریم؟
اگر میخواهید برند تجاری خویش را از طریق اینستاگرام به بازار معرفی و عرضه کنید باید بدانید که رقابت در اینستاگرام شدید است.
شما باید وقت خویش را گذاشته و سعی زیادی کنید تا نرخ تعامل خویش را بالا ببرید ، نکات ذیل در این کار به شما کمک زیادی خواهد کرد :

یک تصویر پروفایل جذاب انتخاب کنید.
بیوگرافی پیج خویش را کامل پُر کنید.
اخبار داغ روزانه مربوط به صنعت خود را به اشتراک بگذارید (خصوصا در استوری).
کپشن های با ارزشی را در پست ها بنویسد.
بهترین موعد را برای انتشار پست های خود گزینش کنید.
به نظرات کاربران پاسخ دهید.
در دایرکت با کاربران خود در پیوستگی باشید.
لیستی از اهداف را تعبيه کنید و هر از چند گاهی آنها را پیگیری کنید.
به هشتگ ها توجه ویژه ای داشته باشید.

نرخ تعامل 9 در اینستاگرام به چه معناست؟
یک پیمانه شناسخته شده در بین کاربران اینستاگرام وجود دارد که از 1 لغایت 10 متغیر است و پرتو میدهد که یک پروفایل بر اساس عوامل گوناگون چه میانگینی دارد ، به عنوان مثال اگر میزان 3 را داشته باشید به شما Ugly گفته میشود که وضعیت احسان نیست ولی هرچه نرخ بالاتر باشد پیج جذابتری را معرفی میکند.
اگر میزان 9 باشید ، بدین معنی است که فالوئرهای زیادی دارید و میزان نامزدی نکوداشتن دارید.
هر یک از رتبه ها دربرگیرنده نام هایی است که در پایین مشاهده میکنید :

 



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یک شرکت تولیدکننده موتورسیکلت‌های برقی از جدیدترین محصول خود برای مبارزه با شکارچیان غیرقانونی حیوانات در آفریقا رونمایی کرد.

شرکت سوئدی Cake از موتور سیکلت CAKE Kalk AP برای مبارزه با شکارچیان حیوانات در معرض خطر انقراض در آفریقای جنوبی رونمایی کرد. این موتور در همکاری با کالج حیات وحش آفریقای جنوبی (SAWC) ساخته شده تا مطابق با نیازهای نیروهای گشت‌زنی در مناطق دور دست باشد.

 

 

 

CAKE Kalk AP برای شارژ شدن از کیت مجهز به پنل خورشیدی استفاده می‌کند و به همین دلیل مزیت بزرگی نسبت به موتورهای بنزینی دارد، چرا که دیگر نیازی به درخواست سوخت با هلیکوپتر و باخبر شدن شکارچیان منطقه نیست. این موتورسیکلت کم صدا به نیروهای حفاظت از حیات وحش کمک می‌کند تا عملیات دستگیری شکارچیان را با سر و صدای کمتری انجام دهند.

 
برای شارژ موتورسیکلت از کیت شارژ خورشیدی ساخت شرکت Goal Zero استفاده می شود.

موتورسیکلت مورد بحث ۸۰ کیلوگرم وزن داشته و از باتری ۲.۶ کیلووات ساعتی قابل تعویض نیرو می‌گیرد که به گفته سازنده بین ۳ تا ۴ ساعت شارژدهی خواهد داشت. موتور در‌ بخش مرکزی شاسی قرار گرفته و در وضعیت پیک ۱۱ کیلووات قدرت و ۴۲ تا ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور به ترتیب در موتور و چرخ ایجاد می‌کند. موتور آب‌بندی شده و قابلیت غوطه‌ور شدن کامل در زیر آب و تحمل شرایط سخت محیطی را دارد. این موتورسیکلت برقی به حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت دست یافته و از اسپراکت 80T در عقب و اسپراکت 12T در جلو استفاده می‌کند.

Cake می‌گوید این موتورسیکلت را علاوه بر سازمان‌های حفاظت از حیات وحش آفریقا به شکل عمومی تحت برنامه‌ای خیرخواهانه عرضه می‌کند. به این ترتیب که مشتری با پرداخت ۲۵ هزار دلار دو موتوسیکلت یکی برای خود و دیگری برای سازمان‌های مبارزه با شکار غیرقانونی حیوانات در آفریقا خریداری می‌کند. این محصول از اواخر سال جاری میلادی (سپتامبر) به بازار عرضه خواهد شد.

 

 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

آپارات خبر از قرار گرفتن این سایت در بین ۵۰ سایت پربازدید دنیا بر اساس رتبه‌بندی الکسا داده است.

وبسایت آپارات که دو سال پیش وارد لیست ۱۰۰ سایت پربازدید دنیا بر اساس رتبه بندی الکسا شده بود، حالا با یک رشد قابل توجه وارد لیست ۵۰ سایت پربازدید جهان شده است. اکانت رسمی آپارات در توییتر خود با اعلام این خبر تاکید کرده که این مجموعه در حال حاضر دومین سایت پربازدید وب‌سایت ایران و پنجاهمین وب‌سایت پربازدید جهان است؛ سایتی که در زمینه به‌اشتراک‌گذاری و پخش آنلاین ویدیو فعال است و حالا ده سالگی خود را هم رد کرده است.

آپارات همزمان اعلام کرد که این پلتفرم به رکورد یک میلیارد و دویست میلیون پخش ویدیو در ماه رسیده است. آپارات در کنار این موارد اعلام کرده ماهانه بیش از یک میلیون قطعه ویدیو در این پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو آپلود می‌شود.

 

 

 

آپارات توسط هلدینگ «صبا ایده» مدیریت می‌شود که اکنون فعالیت خود را به زمینه‌های جدیدی نیز آغاز کرده و در یک سال اخیر چند سرمایه‌گذاری استارتاپی نیز داشته است.

آمارهای رشد آپارات البته همیشه با انتقادهایی از سوی کاربران نیز همراه است چراکه گفته می‌شود فیلترینگ یوتوب در ایران یکی از عوامل رشد این سرویس بوده است؛ ادعایی که البته مدیرعامل صبا ایده نیز آن را رد نمی‌کند اما می‌گوید این سرویس دخالتی در فیلترینگ یوتوب نداشته و صرفاً با شناسایی موقعیت، سرویس خود را در زمان درستی عرضه کرده است.

«محمدجواد شکوری مقدم»، مدیرعامل صبا ایده در سال ۹۷، در گفتگویی که با دیجیاتو داشت اعلام کرد که نه تنها ارتباطی میان یوتوب و فیلترینگش با آپارات وجود ندارد بلکه خود آپارات هم با مشکلات محتوایی بسیاری درگیر است: «در کشوری که تلگرام فیلتر می‌شود و نظر بر این است که اینستاگرام هم بسته شود، آیا محتوای یوتوب در این ایدئولوژی و فضا می‌تواند منتشر شود؟»

 

 

 

بازگشت به اظهارنظرهای گذشته‌ی مدیرعامل آپارات در زمانی که این سایت وارد لیست ۵۰ سایت پربازدید جهان شده، از این جهت مهم است که به گفته او، حتی زمانی قرار به رونمایی از آپارات بوده، آن‌ها امیدی به موفقیت این پلتفرم نداشته‌اند. شکوری مقدم در همین رابطه به دیجیاتو گفته بود:

«شبی که داشتیم آپارات را لانچ می‌کردیم امیدی نداشتم. چون کاربر می‌توانست در یوتوب محتوایی را تماشا کند که اینجا اجازه وجودش در سایت نبود. اما واقعیت این است که ما زودتر از رقبای داخلی شروع کردیم و از نظر فنی شاید کمی اوضاع بهتری داشتیم. به شما قول می‌دهم هر کس دیگری در آن زمان درست شروع به کار کرده بود اکنون جای آپارات قرار گرفته بود.»

 

 

 

ورود آپارات به لیست ۵۰ سایت پربازدید جهان با واکنش معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری نیز مواجه شده است. «امیر ناظمی» در توییتی از بین‌المللی شدن پلتفرم‌ها استقبال کرده و آن را باعث افزایش قدرت ملی تفسیر کرده است.

گفتنی است آپارات در ماه‌های اخیر سعی کرده تعامل سازنده‌تری با تولیدکنندگان محتوا داشته باشد و در مورد درآمدزایی از طریق تولید محتوا سیاست‌گذاری‌های جدیدی را در پیش بگیرد؛ اما باید دید می‌تواند نگاه تولیدکنندگان محتوای حرفه‌ای که این روزها به یوتوب توجه بیشتری نشان داده‌اند رو به سمت خود برگرداند یا خیر.

 

 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

vMotion در مجازی سازی
در پایین ساخت‌های سروری، مجازی شده با استفاده از محصول vSphere کمپانی vMware قابلیت‌هایی برای بردباری ویرانی و یا دسترسی همیشگی وجود دارد که نگرانی ما را از جانب از بین رفتن و یا از دسترس خارج شدن سرویس هایمان برطرف می‌کند یکی از اساسی ترین این قابلیت ها VMware vMotion می‌باشد.

 vMware vMotion چیست ؟

قابلیت vmotion چیست ؟ به طور ساده به عمل انتقال یک ماشین مجازی از روی یک سرور بر روی سرور دیگر از طریق سوییچ های مجازی یا Virtual switch ها vMotion می گویند این انتقال به چهره کاملا زنده و بدون کوچکترین downtime سپریدن می‌گیرد.

این قابلیت یکی از قابلیت های جذاب فرآورده مجازی ساز سرور VMware یعنی vSphere است که بنا و پایه بسیاری دیگر از قابلیت های این محصول به شمار می‌رود.

vmware vmotion

 کاربرد vMotion چیست؟

زمانی را در نظر بگیرید که یک سرور با مشکل کمبود فضا و یا منابع دشوار افزاری روبرو می‌‍‌شود vMotion در مجازی سازی در این موارد می‌توان با به کارگیری قابلیت vMotion بعضی ماشین های مجازی را بر روی سرور دیگری منتقل کرد لغایت بار موجود بر روی سرور تفریق یابد.
یا زمانی که یک سرور بیچارگی به تعمیرات و یا ارتقا دارد در این مواقع هم قابلیت VMware vMotion می‌تواند بهترین تدبیر برای ذیل ساخت مجازی شما باشد.
vMotion چگونه شغل می‌کند ؟
در این تقدیر به شرح vmotion می‌پردازیم و شما خیلی ساده با شیوه شغل آن آشنا می‌شوید.

ابتدا یک کپی از ماشین مجازی درون هاست مقصد ایجاد می‌گردد
به بازبینی حافظه ماشین مجازی آغاز درون ماشین مجازی مقصد پیمان می‌گیرد
تک تک صفحات ماشین مجازی مبدا با ماشین مجازی مقصد مقایسه می‌گردد و در چهره برروز مغایرت دگرگونی ها انجام می‌گیرد
در صورت تکمیل مرحله پیش ماشین مجازی آغاز از شغل می‌افتد و ماشین مجازی مقصد شروع به فعالیت می‌کند
در اثناء انجام مراحل بالا هیچ تغییر و یا خللی در ماشین مجازی آغاز چهره نمی‌گیرد و در چهره مشکل و اتمام نشدن فرآیند ماشین مجازی آغاز همانند پیش به کار و جنبش خود ادامه می‌دهد.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

خبرگزاری سونی آلفا روزمرز ساعاتی پیش با انتشار گزارش اختصاصی به ‌نقل از منبعی قابل ‌اعتماد، اعلام کرد اطلاعاتی درباره‌ی مدل جدیدی از دوربین‌های سونی دست پیدا کرده است.به ادعای این رسانه، برخلاف رویداد دوربین‌های A9III و A7C، صرفا افراد انگشت‌شماری در هر قاره از ساخت مدل جدید دوربین‌ سونی اطلاع دارند.

مطابق ادعا‌ی سونی آلفا،‌ این دوربین سونی تبدیل به گران‌قیمت‌ترین دوربین مانت E ساخته‌شده در تاریخ می‌شود.

پوستر رویداد معرفی دوربین سونی در 26 ژانویه 2021

احتمالا این دوربین سونی از سری A9 یا A1 خواهد بود. سونی در پوستری که برای مراسم امروز منتشر کرده است، مدعی شده محصولی که می‌خواهد معرفی کند، دوربینی است که قبلا هرگز نمونه‌ی آن را ندیده‌اید (The one never seen). در حال حاضر به‌طور دقیق نمی‌دانیم این گفته به چه معنا است؛ اما کاربران این عبارت را رمزگشایی کرده‌اند. براساس ادعای آن‌ها، Never seen به‌معنی ساخت سری جدیدی از دوربین‌ها است و One به دوربین‌های سری سونی A1 اشاره می‌کند. 

سونی آلفا رومرز در گزارشی دیگر ادعا می‌کند ایزو (ISO) دوربین جدید سونی به‌طرز دیوانه‌واری زیاد است. همچنین شایعه‌‌ا‌ی تأییدنشده از حضور حسگری جدید در دوربین سونی خبر می‌دهد. ضبط ویدئوی 8K بدون مواجهه با مشکل داغیِ بیش از حد و قیمت ۵۹۹۹ دلاری جزو دیگر مشخصه‌های این دوربین سونی هستند. سونی آلفا رومرز می‌گوید: «همه‌چیز درمورد این دوربین، جدید است.» 

سونی آلفا رومرز به‌ نقل از منبع مورد اعتماد، می‌نویسد ژاپنی‌ها به‌دنبال معرفی دوربین RX دیگری نیز هستند؛ اما این دوربین در مراسم امروز معرفی نمی‌شود. مراسم امروز سونی برای ساعت ۱۸:۳۰ به‌ وقت تهران برنامه‌ریزی شده است.

 

 منبع: 


:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

الکام‌استارز، رویداد جانبی نمایشگاه الکامپ است که از سال ۹۴ توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار می‌شود. شیوع ویروس کرونا باعث شد الکامپ ۹۹ برگزار نشود؛ اما الکام استارز که در میان کسب‌وکارهای کوچک محبوبیت دارد، امسال به شکل متفاوتی برگزار شد.

شکیبا قهوه‌چی، مدیر اجرایی رویداد، می‌گوید: «هدف الکام‌استارز، پشتیبانی و حمایت از استارتاپ‌ها و ترویج خلاقیت و ایده‌پردازی است؛ پس ما نمی‌توانستیم امسال مراسم را برگزار نکنیم؛ بلکه باید مثل همیشه به راه ‌حل‌ مشکلات فکر می‌کردیم. در نهایت، الکام استارز از ۲۹ دی تا ۳ بهمن برگزار شد.»

نحوه‌ی حضور تیم‌ها و داورها در الکام استارز امسال انتخابی بود

در مراسم امسال، نحوه‌ی حضور تیم‌ها و حتی داورها در مراسم انتخابی بود؛ یعنی افراد، خود مشخص می‌کردند که می‌خواهند به‌صورت حضوری در رویداد حاضر شوند یا آنلاین. کما اینکه در تمام روزهای برگزاری مراسم، برخی داوران به‌صورت اینترنتی با دیگر اعضای برگزارکننده‌ی رویداد همراه بودند. رویداد در موزه‌ی پست و ارتباطات تهران به‌صورت حضوری برگزار شد.

داوران آنلاین الکام استارز

قهوه‌چی این موضوع را آغازگر اولین تفاوت رویداد با سال‌های پیش اعلام کرد. به‌گفته‌ی او، این فرصت باعث شد استارتاپ‌ها از شهرهایی غیر از تهران، در الکام استارز شرکت کنند و ارائه داشته باشند. این درحالی است که هر ساله، تیم‌های کوچک زیادی از حیث وجود مسائل مالی و اسکان با مشکل مواجه می‌شدند و از شرکت در مراسم انصراف می‌دادند؛ حال این فرصت به وجود آمد تا استارتاپ‌ها به‌صورت آنلاین در الکام استارز حاضر باشند.

دو تیم از توان‌یابان در بین ۱۰ تیم برتر اصلی مراسم قرار گرفتند

در مجموع، ۷۰ تیم در الکام استارز ششم ایده‌ی خود را ارائه دادند. ۵۱ تیم در بخش آزاد شرکت کردند و از آن میان، ۸ تیم مربوط به توان‌یابان بود که با نام «توان تِک» به ارائه پرداختند و با همراهی مؤسسه‌ی رعد در مراسم شرکت کردند. علاوه ‌بر بخش آزاد، ۱۲ تیم دانش‌آموزی با نام «تینو تِک» در بخش الکام‌پیچ شرکت کردند که البته از الکام استارز جدا بودند.

جذابیت دیگر الکام استارز امسال، حضور و ارائه‌ی قدرتمند تیم‌های دانش‌آموزی و توان‌یاب بود. قهوه‌چی به زومیت می‌گوید: «سال گذشته، بخش توان تک و تینو تِک در نمایشگاه حضور نداشتند و تنها دو سه ارائه توسط توان‌یابان داشتیم. این درحالی است که امسال، هشت تیم توان‌یاب در الکام استارز شرکت کردند و دو تیم آن‌ها در بین ۱۰ تیم برتر اصلی رقابت قرار گرفتند. جالب‌تر آنکه، وحید رجبلو، مؤسس استارتاپ «توانیتو» که خود توان‌یاب است، امسال جزو تیم داوری بود.»

 منبع: 

https://www.zoomit.ir/exhibition/367304-elecom-stars-99-ended-winners/



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()