نوشته شده توسط : ساحل

برای پیدا کردن واژه ها کلیدی و میزان بازدید کلمات از چه ابزارهایی میتوان کاربرد کرد ؟
اگر در گوگل فهرست ابزارهای جستجو سئو را سرچ کنید خواهید دیدن که گوگل به شما در حدود 200 گزینه در این مارکت توصیه خواهد داد، که تمام آنها دارای خاصیت های متفاوت اعم از مقادیر و منابع داده شده از اطلاعات و البته هزینه ی متفاوت می باشد. سوال قبل آمده در اینجا این است که شما به کدام یک از سئو های پیشنهادی واقعا احتیاج دارید؟ و مسئله ی مهمتر اینکه آیا واقعا احتیاج است که برای مثال حدود هزار دلار ماهانه صرف این موضوع کنید و یا مسیر حلهای دیگری برای مختصر کردن هزینه ها در این فرمایش هستی دارد؟

امروز ما 8 مسیر حل مفید و مجانی درباره پژوهش ابزاری کلمات کلیدی به شما ارائه خواهیم داد که هر کدام آنها وظیفه ی پژوهش برای کلمات کلیدی خاصی را به عهده دارند و به هیچ عنوان نباید آنها را نسبت به گزینه هایی که هزینه ی گزاف بابتش هزینه کرده ایم دست کم گیریم.

1- آلت ردیابی رتبه یا ( Rank Tracker )
برای یافتن فهرست جامع از واژه ها کلیدی و آنالیز سئو سود آوار پیوسته به آن از ردیابی رتبه استفاده میکنیم

ابزار ردیابی رتبه یا ( Rank Tracker )
ابزار ردیابی رتبه یا ( Rank Tracker )

در چه زمانی افزار سئو rank tracker کاربرد میشود؟
بهترین واژه ی کلیدی سئو بیشتر مورد چشمداشت ترین واژه در همان محور نخواهد بود. برای پیداکردن واژه ی کلیدی که ارزشی امثال جواهر برای شما داشته باشد شما بیچارگی به بازجویی در وسط همگی گزینه های موجود شدنی از منابع اطلاعاتی متعدد دارید و اینجا دقیقا جایی ست که بیچارگی به ردیابی رتبه و 23 ابزار مختلف از پژوهش برای کلمه ی کلیدی باره نیاز در این مهم به وضوح دیده میشود .

– پیشنهادات گوگل، بینگ، یاهو و آمازون
– برنامه ریزی کلمات کلیدی در پلتفرم تبلیغاتی گوگل و اقدام کنسول جستجوی گوگل
– دسترسی به تمام پایگاه های اطلاعاتی که رقبای شما در آن رتبه بندی شده اند
– کلمات کلیدی طولانی که بتوانند سوال برای خواننده پدید آورد.
– غلط های املایی رایج و جایگزینی
– و غیره
استفاده ی هیچکسی احدی از این گذرگاه کارها به شما دستور میدهد که بهترین ایده درباره فهرست کلمات کلیدی به ذهن شما برسد، و علاوه بر این به شما امکان آنالیز پتانسیل ترافیک و ارزیابی شدت رقابت در زمینه ی مورد نظر را می دهد . این امر دستور ی تمرکز در گویه ی سئو و هدایت شما بر مسیری که بهترین شدامد را برای شما به ارمغان آورد را فراهم میکند .

نسخه ی رایگان

با اینکه نسخه های پولی ویژه گی های غنی تری در این راستا دارند اما نسخه های رایگان می توانند 100 درصد برای جستجوی کلمات کلیدی کاربردی باشد و پروانه ی پژوهش و آنالیز پتانسیل ترافیک را به شما می دهد . برای استفاده از Rank Tracker روی این لینک ranktracker کلیک کنید.

 

2- افزار کنسول جستجوی گوگل
یافتن شدامد های قابل رشد و ارتقا برای کلمات کلیدی شما

ابزار کنسول جستجوی گوگل
ابزار کنسول جستجوی گوگل

در چه زمانی از دست موزه سئویی کنسول جستجوی گوگل کاربرد میشود ؟
کنسول های گوگل مکان مناسبی برای آنالیزکلمات کلیدی سئو فعلی شما نسبت به موقعیت کنونی در گوگل و رتبه بندی و برآوردها ونرخ کلیک خورهاست.

توجه به این اطلاعات میتوانند میانبر غیر قابل باوری را در سئو برای شما فراهم سازد. برای مثال، اگر URL شما در اینترنت در صفحه ی دو و یا سوم گوگل قرار میگیرد گوگل به خودی خود صفحه و متن شما را پیوسته با جستجوی کاربر مکشوف و فقط پروا اغلب به سئو میتواند شما را در صفحه و رده ی یک موتور جستجو پیمان کلمات کلیدی سرچ شده در گوگلدهد و میتواند برای شما میزان قابل توجهی ترافیک فراهم سازد.ممکن است متوجه این موضوع شده باشین که بعضی از صفحات با رتبه ی اولین سرچ در گوگل حائز واژه ها کلیدی هستند که میزان کلیک خوری کاربران را کاهش می دهند و سئو و بهینه سازی سایت در نتایج صفحات جستجو و یا افزودن نشان هایی طراحی شده می تواند شما را در جهت ارتقای سئو حیرت زده کند.

نسخه ی مجانی :

کنسول جستجوی گوگل برای استفاده کاربران مجانی می باشد. برای استفاده از کنسول جستجوی گوگل روی این لینک webmasters کلیلک کنید.

3- برنامه ریزی واژه ها کلیدی تبلیغات گوگل (Google Ads Keyword Planner )
تصمیم گیری در این خصوص که کدام واژه ی کلیدی در ابزارهای جستجو میتواند هدف گذاری پسندیده تری برای سئو و تبلیغات کلیکی داشته باشد .

برنامه ریزی واژه ها کلیدی تبلیغات گوگل (Google Ads Keyword Planner )
برنامه ریزی کلمات کلیدی تبلیغات گوگل (Google Ads Keyword Planner )

در چه زمانی از کیورد پلنر کاربرد می نماییم ؟
برای بعضی از کلمات کلیدی، پیشنهادات ناچیز اگهی می تواند به طور منطقی و ساده در اخذ واژه ی کلیدی با کلیک خوری بالا را میسر سازد، بدیهی ست کلیک های بیش از کران گران بها به معنی برنده شدن شما در مسیر شدامد سئو ی شما می باشد .پس قبل از جستجو در هر موتور جستجویی لازم است که ما بین واژه ها کلیدی خودتان و واژه ها کلیک خور صفحه تان تفاوت قائل شوید. پر واضح است که بهترین مکان برای کسب اطلاعات فوق همان برنامه ریز واژه ها کلیدی درتبلیغات گوگل است. این دست موزه به شما میزان جستجو، هزینه بر حسب هر کلیک، چشم وهمچشمی های تبلیغاتی و نوسانات ترافیک های فصلی را در یک جا اثر می دهد و حتی به شما دستور ی تخمین و آینده نگری در تبلیغات کلیدی در موقعیت های مناسب را می دهد.

نسخه ی رایگان :

این ابزارهای جستجو رایگان می باشند اگر تا به اکنون به گوگل ادز پولی پرداخت نکرده اید آنالیز میزان جستجوی شما به محدوده هایی محدود می شود (نسبت به حجم جستجوی معمولی) پس احتیاج است که از افزار دیگری بهره‌گیری کنیم مشابه استفاده از ردیابی رتبه به قصد افزایش بازدید وب سایت ارزش میزان جستجوی شما. برای استفاده از کیورد پلنر روی این لینک ads کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

آزمایشگاهی در مؤسسه فناوری ماساچوست درحال ساختن دستگاه‌هایی برای هک کردن رویاهایی است که در خواب می‌بینیم.

در یک‌سوم از کل زندگی که درحال خواب می‌گذرانیم، ذهن ما در سرزمین ناشناخته‌ی ناخودآگاه اقامت دارد. ما خواب می‌بینیم اما علت آن را کاملا نمی‌دانیم. درحالی‌که این آمیزه‌های شبانه‌ی تصویر و داستان‌، مدت زمان طولانی است که توجه انسان را به خود جلب کرده است، علم مدرن تا حد زیادی معتقد است که خواب‌ها تأثیری روی زندگی روزمره ندارند. گرچه در آزمایشگاه خواب مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست (MIT)، گروه کوچکی از پژوهشگران طرز فکر دیگری دارند و درحال ایجاد فناوری‌هایی هستند که می‌خواهند با استفاه از آن‌ها و برای اثبات ارزش رویاها، ناخودآگاه را مورد کاوش قرار دهند. آدام هوروویتس، دانشجوی دکتری گروه رابط‌های سیال در آزمایشگاه رسانه‌ی MIT می‌گوید:

رویا دیدن درست مانند فکر کردن در شب است. وقتی وارد آن می‌شوید، صبح در حالت متفاوتی خارج می‌شوید. اما ما درمورد تجربه‌ی انتقال اطلاعات یا افکاری که آن را هدایت می‌کنند، سوالی نپرسیده‌ایم.

هوروویتس و همکارانش به‌دنبال یافتن پاسخ این سؤال هستند و امیدوار هستند آن را پیدا کنند. در حالی‌که پژوهش‌های گذشته نشان داده است که رویاها ممکن است به تثبیت حافظه، تنظیم عواطف و سلامت روان کمک کنند، آزمایشگاه خواب در تلاش است تا در این راستا قدمی پیش‌تر برود. پژوهشگران به‌جای بررسی ساده‌ی نقش رویاها در زندگی، می‌خواهند که ببینید وقتی در آن‌ها مداخله می‌کنند، چه اتفاقی می‌افتد. برای انجام این کار، آزمایشگاه خواب که در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان بخشی از گروه رابط‌های سیال آزمایشگاه رسانه‌ی MIT راه‌اندازی شد، درحال توسعه‌ی دستگاه‌های پوشیدنی متن‌بازی است که به طرق مختلفی رویاها را ردیابی کرده و با آن‌ها تعامل برقرار می‌کنند.

درحالی‌که بخشی از این کار با هدف مشروعیت بخشیدن به این ایده انجام می‌شود که رویاها ضایعات تصادفی ذهن نیستند، بلکه نقطه‌ی دسترسی به سطوح عمیق‌تری از شناخت هستند، هدف بزرگ‌تر نشان دادن این موضوع است که وقتی رویاها را بتوان هک، تقویت و هدایت کرد، زندگی ما در بیداری از مزایای آن بهره‌مند خواهد شد. هوروویتس می‌گوید:

مردم نمی‌دانند که یک‌سوم از زندگی آن‌ها، یک سومی است که می‌توانند در آن خود را تغییر داده، سازماندهی کرده یا بهتر کنند. تقویت حافظه یا افزایش خلاقیت یا بهبود خلق‌و‌خو در روز آینده یا بهبود عملکرد در امتحان، همه‌ی این‌ها کارهای مهمی هستند که می‌توانید در خواب انجام دهید.

ابزار اصلی هوروویتس در آزمایشگاه خواب، دورمینو است که وسیله‌ی دستکش‌مانندی است که برای تقویت خلاقیت ازطریق بردن فرد به حالت هیپناگوژیا طراحی شده است. هیپناگوژیا حالت نیمه‌شفاف بین بیداری و خواب است؛ زمانی‌که افکار ما از بند واقعیت رها شده و شروع به رویاشدن می‌کنند. دورمینو به‌منظور دسترسی کاربران به تفکر سیال و تداعی آزادانه، به گسترش، اثربخشی و تسخیر این وضعیت انتقالی کمک می‌کند.

دورمینو

اصل هدایت‌گر پشت‌صحنه‌ی دورمینو چیز جدیدی نیست. گفته می‌شود افراد خلاقی مانند توماس ادیسون، نیکولا تسلا و سالوادور دالی درحالی‌که گوی فولادی در دست داشتند، چرت می‌زدند تا وقتی که گوی از دستشان رها شده و به زمین می‌افتاد، در حالت هیپناگوژیا بیدار شوند. در این سرزمین مرزی میان خودآگاه و ناخودآگاه، ذهن خلاق آن‌ها می‌توانست باز شود.

دورمینو توپ فولادی را متناسب با قرن ۲۱ به‌روزرسانی می‌کند. درحالی‌که حسگرهایی اطراف مچ دست و انگشتان کاربر قرار دارند، دستگاه تُن عضلانی، ضربان قلب و رسانایی پوست را دنبال می‌کند تا مراحل مختلف خواب را تشخیص دهد. وقتی کاربر وارد مرحله‌ی هیپناگوژیا می‌شود، دستگاه یک نشانه‌ی صوتی از پیش ضبط‌شده را اجرا می‌کند که معمولا از یک کلمه تشکیل شده است و هرچیزی را که کاربر ممکن است در پاسخ بگوید، ضبط می‌کند. هوروویتس در آزمایش ۵۰ نفره‌ای با دورمینو دریافت که محتوای نشانه‌ی صوتی به‌طور موفقیت‌آمیزی خود را در خواب افراد نشان می‌دهد. برای مثال، اگر کلمه ببر بود، کاربران گزارش می‌کردند که خواب ببر دیدند. اما علاوه‌بر تغییر محتوای خواب، هوروویتس متوجه شد که این گسترش و تعامل با حالت هیپناگوژیک باعث بهبود عملکرد فرد در وظایف خلاقانه می‌شود.

جودیت آمورس، یکی دیگر از پژوهشگران آزمایشگاه خواب درحال کار روی تغییر محتوای رویاها ازطریق دسترسی به سطح عمیق‌تری از ناخودآگاه ازطریق بویایی است. پروژه‌ی او که بیواسنس (BioEssence) نام دارد، یک ابزار پوشیدنی منتشرکننده‌ی رایحه است که ضربان قلب و امواج مغزی را مورد نظارت قرار می‌دهد تا مراحل خواب را ردیابی کند. وقتی کاربران به مرحله‌ی N3 برسند که با تثبیت حافظه همراه است، دستگاه بوی از پیش تعیین‌شده‌ای را آزاد می‌کند که کاربر آن را با یک رفتار آموخته‌شده یا حافظه مرتبط می‌کند. با بوییدن آن بو در هنگام خواب، ذهن ناخودآگاه آن حافظه را تقویت می‌کند. برخلاف آغازگرهای شنیداری یا لمسی، احتمال اینکه بو فرد را از خواب بیدار کند، کمتر است.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/16/347511/devices-to-hack-dreams/



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، برخی فعالیت‌های صنفی به‌عنوان فعالیت‌های پرخطر شناخته شده و تعطیل شده‌اند. از جمله‌ی این اصناف می‌توان به آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی اشاره کرد که تا اعلام عادی شدن شرایط شیوع بیماری کرونا از طرف وزارت بهداشت همچنان تعطیل هستند.

حال محمدرضا فرجی، رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه‌ی تهران با ارسال نامه‌ای به اتاق اصناف خواستار بازگشایی مجدد واحدهای صنفی رسته‌ی کافی‌نت و همچنین پاساژهای کامپیوتری شده است. او در این نامه نوشته است باتوجه به اینکه تمامی اصناف موظف به ثبت‌نام در سامانه‌ی وزارت بهداشت هستند پیش‌بینی می‌شود بار ترافیکی عظیمی در این مدت به سرورهای این سامانه تحمیل شده و درنتیجه عده‌ای به دلیل سرعت پایین اینترنت و عدم آگاهی از نحوه‌ی ثبت‌نام از نام‌نویسی جا بمانند؛ در چنین شرایطی کارمندان کافی‌نت به دلیل تبحری که در نام‌نویسی دارند و همچنین دسترسی به اینترنت با سرعت بالا، می‌توانند روند ثبت‌نام اصناف در سامانه‌ی وزارت بهداشت را تسهیل کنند.

رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه‌ی تهران دلیل دیگر درخواست خود برای بازگشایی کافی‌نت‌ها را ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی سال آینده عنوان کرده است. به‌گفته‌ی او بسیاری از خانواده‌ها به اینترنت خانگی و پرینتر برای چاپ رسید دسترسی ندارند و کافی‌نت‌ها می‌توانند در این زمینه به آن‌ها کمک کنند. او در ادامه به وام یک میلیون تومانی دولت به یارانه‌بگیران اشاره کرده و حضور کافی‌نت‌داران را برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه لازم دانسته است. البته بارها تأکید شده است که درخواست وام یک میلیون تومانی تنها با ارسال پیامکی از سوی سرپرست خانواده امکان‌پذیر است و نیازی به ثبت‌نام اینترنتی نیست.

به‌گفته‌ی فرجی تعداد مشمولان بیمه‌ی بیکاری باتوجه به تغییر ساختار اقتصادی کشور افزایش پیدا کرده است و این افراد برای بهره‌مندی از حقوق خود باید در سامانه‌های اعلام‌شده ثبت‌نام کنند و این موضوع یکی دیگر از دلایل لزوم بازگشایی مجدد کافی‌نت‌ها است.

رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه‌ی تهران در ادامه توضیح داد که فعالیت‌های کافی‌نت‌ها در صورت بازگشایی مجدد مطابق پروتکل‌های امنیت بهداشتی انجام خواهد گرفت. به‌عنوان مثال می‌توان از ورود ارباب رجوع به داخل واحد جلوگیری کرد به این صورت که مدارک از ایشان دریافت شود و پس از انجام شدن کار، با یک تماس تلفنی از او خواسته شود که به در واحد مراجعه کرده و مدارک خود را به‌همراه مجوز یا رسید پایان کار دریافت کند.

رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه‌ی تهران با نوشتن نامه‌ی دیگری خطاب به قاسم نوده‌فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران خواستار بازگشایی مجدد پاساژهای کامپیوتری شده است. او در این نامه نوشته است باتوجه به دستور رئیس جمهور و ستاد ملی مبارزه با کرونا پاساژها و مراکز تجاری تا اطلاع ثانوی اجازه‌ی فعالیت و بازگشایی واحدهای صنفی خود را ندارند اما پاساژهای کامپیوتری به‌صورت تخصصی و انحصارا در زمینه‌ی صنف رایانه فعالیت می‌کنند و محلی برای تجمع و تفریح نیستند؛ زیرا غیر از مرتفع کردن نیازهای مرتبط با رایانه امکان استفاده‌ی دیگری از این محل‌ها وجود ندارد.

به‌گفته‌ی فرجی پاساژهای کامپیوتری دارای تهویه‌ی مناسب و سقف بلند برای گردش هوا هستند و عمدتا در مرکز شهر قرار دارند نه در مکان‌های پرترددی مانند بازار بزرگ تهران. همچنین تمهیداتی برای بازگشایی مجدد واحدهای صنفی داخل پاساژ اندیشیده شده است؛ به‌عنوان مثال واحدهای تا متراژ ۲۰ متر باید با حداکثر سه نفر، واحدهای بین ۲۰ تا ۳۰ متر با حداکثر چهار نفر، واحدهای بین ۳۰ تا ۴۰ متر با پنج نفر و واحدهای بیش از ۴۰ متر با ۶ نفر فعالیت خود را آغاز کنند. فرجی همچنین تأکید کرده است که حدود ۸۰ درصد واحدهای صنفی این اتحادیه امکان ارائه‌ی خدمات به‌صورت فروش اینترنتی و غیرحضوری را دارند اما برای ارسال کالا باید به انبار خود دسترسی داشته باشند. 

رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه‌ی تهران در پایان پیشنهاد داده است که درصورت صلاحدید با مجوز بازگشایی واحدهای صنفی رایانه‌ای به‌همراه رعایت تمامی ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی موافقت شود تا این واحدهای تجاری به‌صورت نیمه‌باز و تنها به منظور تردد همکاران برای ارسال کالا از انبار توسط پیک به دست مشتری (مانند فروشگاه‌های اینترنی) فعالیت کنند.

 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در روزگاری حیات می کنیم که بچه ها هم همپای بزرگسالان به دنیای فناوری علاقه مندند و دوست دارند تبلت داشته باشند. تبلت ها می توانند حکم یک انگیزه ها بازی و گاهی همدم برای بچه ها داشته باشند. بسیاری از بچه ها از نزدیک سن 2 سالگی به دستگاه های هوشمند علاقه اثر می دهند و ترجیح می دهند که برای خوابیدنشان از تبلت خواست پخش شود و یا با دیدن موزیک ویدیوهای رنگی و شاد داخل تبلت ها و دستگاه های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ ذوق کنند. خیلی از بچه هایی که کمی بزرگتر هستند دوست دارند روی تبلت خودشان فیلم و کارتون ببینید و یا بازی کنند. با این اوصاف ناگزیر می بایست به اندیشه خرید تبلت برای بچه ها بفتیم. تبلت ارزان برای بچه ها چی بخریم؟ تبلت ها جز دستگاه های هوشمند گران بها تقسیم بندی می شوند و با توانایی پیوستگی نامحدودی به اینترنت دارند، پدرها و مادرها را کمی نگران می کنند. این دو مساله مایه می شود که پدر و مادرها در خرید تبلت برای فرزندانشان کمی تامل کنند. واقعیت این است که راهنمای خرید تبلت برای کودکان و خردسالان موضوعی کاملاً متفاوت از راهنمایی برای خرید تبلت بزرگسالان است. تبلتی که مناسب خرید برای بزرگسالان است احتمالا زیاد نازک و سبک، سریع در پردازش برنامه ها و اجرای پردازش هاست؛ اما تبلتی که پیمان است برای بچه ها خریداری شود می بایست ارزان و امن باشد و بتوان تنظیمات آن را به راحتی تغییر عدل و آن را سفارشی سازی کرد.

در پیوستگی این مقاله مهم ترین نکاتی را که می بایست در خرید تبلت برای بچه ها مدنظر داشت، عنوان می نماییم و در پیوسته تعدادی از بهترین انتخاب های خرید تبلت برای بچه ها را شناسایی خواهیم کرد.

اولین نکته مهم در خرید تبلت برای بچه ها: ویژگی های مشکل ­افزاری و نرم ­افزاری
اینکه قرار است تبلتی را برای فرزند خود بخریم، انگیزه نمی شود که نسبت به خاصیت های ساخت سخت افزاری و قابلیت های نرم افزاری دستگاه بی تفاوت باشیم. ویژگی های مشکل افزاری تبلتی که برای بچه ها خریداری می شود خیلی مهم است. اولین نکته در این بستگی مربوط به اندازه صفحه نمایش و تراکم تصویر تبلت است. تبلت های 8 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 گزینه های مناسبی هستند و با به کارگیری این تبلت ها می طاقت کتاب های تصویری را خواند و ویدیوهای با کیفیت بالا را به راحتی و بدون زحمت مشاهده کرد. این اندازه از صفحه نمایش و رزولوشن بهترین و ارزان ترین گزینه های انتخابی را در وسط همگی دستگاه های هوشمند با اندازه صفحه نمایش کبیر تعمیر ال سی دی شکسته تعویض گیف ظرفیت حافظه درونی تبلت هم دقت شود. بچه ها دوست دارند که موزیک ویدیوها و بازی های زیادی روی تبلت هایشان داشته باشند و برآیند اینکه اندازه حافظه تبلتی که پیمان است برای آنها خریداری شود می بایست حداقل 8 گیگابایت باشد. با خرید تبلتی که دست کم 8 گیگ فضای حافظه داخلی دارد، می توانید شمار مناسبی از بازی های فکری و آموزشی را بر روی دستگاه نصب کنید و شمار زیادی تصاویر رنگی و موزیک ویدیوهای رنگارنگ را روی تبلت جا دهید. با این حال اگر دربایستن به حافظه اکثریت هم حس شد، می بایست مدل تبلت را از برندهایی گزینش کنید که امکان درج SD کارت روی آنها وجود داشته باشد تا از این طریق بتوانید فضای حافظه دستگاه را گسترش دهید.

برای برگزیدن رم دستگاه نیز باید موردهایی را در نظر داشته باشید که رم هایی با ظرفیت 1.5 گیگابایتی و یا بیشتر داشته باشند. هر چه اندازه رم دستگاه بیشتر باشد، کودک می تواند برنامه ها و بازی ها را راحت تر و روان تر اجرا کند و با هنگی دستگاه روبرو نشود. این باره مخصوصاٌ برای بچه های بی حوصله مهم تر است چرا که ممکن است با اندکی سخن را باز کنید برنامه ها گوناگون و اجرای آنها در بعد زمینه سیستم عامل رم پر شود و دستگاه هنگ کرده و کودک عصبی شود.

نکته سرانجام در باره خاصیت های دشوار افزاری تبلت بچه ها، باتری آن است. حتما همنشین ندارید تبلتی بخرید که در متوسط راه مسافرت خاموش شود و کودک را کلافه کند. در نتیجه تبلتی پسندیده بچه ها است که طول عمر باتری قابل قبولی داشته باشد و یا تبلتی که بی گمان همراه خود باتری بکاپ داشته باشد.

آیا آیپد گزینه مناسبی برای بچه ها است؟
مدل های جدید آیپدها با قیمتی ترازمند تر و بهتر روانه بازار شده اند و قابلیت های آنها پیشرفت احسان داشته است. آیپدها با بهترین برنامه ها سازگار هستند و هر نوع برنامه و هر ژانری از برنامه ها برای آنها گسترش دیتا شده اند. از بازی های فکری و آموزشی گرفته الی بازی های مهیج و سرگرم کننده در فهرست برنامه های آیپدی موجود است. بسیاری از برنامه های آیپد به گونه ای است که کودکان را برای پیشه با پی سی و لپ تاپ آماده می کند. سیستم عامل جدید iOS یعنی iOS12 عازم جدید برای مهار برنامه هایی که روی تبلت بچه ها اجرا می شود، به والدین ارائه داده است الی از این طریق روی رفتار سایبری کودک خود مهار داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کارشناس فروش کیست ؟

هر کسب‌وکاری حائز محصولات و خدمات مشخصی است که باید به فروش برسند. به این منظور، خبره فروش با رابطه تقرب که با مشتری برپایی می‌کنند، راه فروش را صاف می‌کند. معمولاً هم پس از فروش باید مطمئن شوند که دیگر نیروهای شرکت این بیچارگی مشتریان را برآورده می‌کنند. پس کارشناس فروش فردی است که وظیفه معرفی فرآورده خاصی را به مشتریان دارد. او برای آسان‌تر شدن فروش فرآورده و وانگهی افزایش در میزان فروش محصول فعالیت می‌کند و این کار را از راه‌های مختلفی انجام می‌دهد که شایع‌ترین آن از طریق فروش حضوری و یا تلفنی اتمام می‌شود. خبره فروش چه وظایفی دارد؟ وظایف کارشناس فروش می‌تواند خیلی گسترده و گوناگون باشد ولی وظیفه اصلی او این است که مشخصات و ویژگی‌های یک محصول و یا خدمت را با منظور فروش به مشتریان موجود یا بالقوه روشنگری دهد. با این حال او وظایف مهم دیگری هم دارد از جمله: او باید بتواند مشتریان خود را معرفی کند و با بررسی‌هایی که سپریدن می‌دهد یک لیست احتمالی از مشتریان را شناسایی و جاسازی کند. خبره فروش باید یک هدف فروش برای خود داشته باشد. او بعد از توجیه شدن توسط مدیر فروش در خصوص استراتژی فروش شرکت، می‌تواند به منابع اطلاعاتی مختلفی مشابه کتاب، سایت‌های اینترنتی، تبلیغات مجلات و … مراجعه کند و در باره مشتریان احتمالی‌اش اطلاعات کسب کند. یعنی به اصطلاح تارگت فروش باید مشخص باشد که این تارگت با مشارکت مدیرفروش تعبيه می‌شود و تارگت‌ها به چهره دوره‌های مشخصی به چهره ماهیانه، فصلی و حتی سالیانه مشخص می‌شود. از آنجایی که خبره فروش دسته مهم و عمده‌ای از فعالیت‌های خویش را با مشتریان می‌گذارد باید بتواند به صورت دقیق و کاملا حرفه‌ای به سوالات و نیازهای مشتریان خویش استجابت بدهد. کارشناس فروش باید بتواند با به کارگیری تکنیک‌هایی مشتری را متقاعد کند و با او به مذاکره بنشیند تا فرآورده را به فروش برساند. یکتا از امور مهم در کار فروش دنبال می‌باشد. کارشناس فروش باید اصول پیگیری را بداند و پیگیر پایانی شدن خرید مشتری شود چرا که بسیاری از مشتری‌ها برای نهایی شدن خرید احتیاج به تعقیب دارند. بخوانید نمونه پیمان نامه شغل درصدی یا پیمان نامه کار پورسانتی چیست؟ بازاریاب کیست؟ درحالی که عموم مردم تصور مي‌كنند كه بازارياب كسي است كه به سراغ مشتریان رفته و سعي مي‌كند محصولي به آن ها بفروشد باید بگوییم اين تفكر كاملاً اشتباه است. هيچ بازاريابي براي فروش فرآورده خویش یکراست به مشتريان مراجعه نمي‌كند.

بازاریاب یا مارکتر به کسی گفته می‌شود که به تعقیب روش‌هایی است که برای فرآورده تولیدشده یا خدمات ارائه شده توسط شرکت، آژانس دیجیتال مارکتینگ آوش تک  بازار پسندیده پیدا کند و با روش‌های پسندیده پل ارتباطی بین نیازمشتری، بازار هدف و محصول/خدمات کمپانی ایجاد کند. به‌عبارتی بازاریاب شخصی است که با تخصص در گویه فروش و با نگاهی حرفه‌ای و تیزبین برای یک فرآورده و یا خدمت، مشتریان لازم را معرفی و کالای خود را به فروش می‌رساند. وظایف بازاریاب چیست؟ احد از اصلی‌ترین وظایف بازاریاب یا تیم بازاریابی کمپانی را می‌توان تعیین استراتژی‌های مشخصی برای افزایش تاثیر برند بازرگانی و ایجاد ارزش‌های مورد بیچارگی در مشتریان دانست. یک بازاریاب افزون بر داشتن مهارت‌های ویزیتوری (معرفی‌کننده) وظایف دیگری نیز دارد؛ از قبیل: بازاریاب ویژگی‌های بازار و فاکتورهای افزایش قیمت را بررسی می‌کند و میان اهداف شرکت و رضایت مشتریان تعادل برپایی می‌کند. بازاریاب نیازهای مشتری را تحلیل و بررسی می‌کند لغایت کمپانی با پروا به نیازهای مشتریان محصولات خود را فرآوری کند. او با کارکنان تقسیم خرید و فروش برای آگاهی از خدمات و کالاهای مورد احتیاج جهت ارائه آنها به بازار رایزنی می‌کند. بازاریاب علایق و موارد دلخواه و ناپسند از نظر مشتری‌ها را مشخص می‌کند و فعالیت‌هایی انجام می‌دهد که ارزش فرآورده را برای مشتری‌ها افزایش می‌دهد. او راه‌حل‌های جدیدی برای فروش ارائه می‌دهد و ضمن مدیریت، به مدیران سازمان خدمات مشاوره‌ای جهت بهبود عملکرد فروش ارائه می‌دهد. تفاوت کارشناس فروش و بازاریاب چیست؟ گفتیم که بازاریاب کسی است که از روش‌های بازاریابی برای تبلیغ فرآورده یا خدمات بهره‌گیری می‌کند و سعی می‌کند محصولات و خدمات مورد علاقه‌ مشتریان و نیازهای آن‌ها را بشناسد؛ اما کارشناس فروش فردی است که برای یکتا فروش یک کمپانی شغل می‌کند و در زمینه‌ فروش، سفارش و مدیریت این تقسیم جهت افزایش میزان فروش این کمپانی تخصص دارد. تفاوت کارشناس فروش و بازاریاب کدام است: تکاپو کارشناس فروش و بازاریاب فرق می کند فروش عبارت است از تغییر مالکیت یک فرآورده از فردی به فرد دیگر در ازای قیمتی مشخص، د‌رحالی‌ که بازاریابی فعالیت‌های مربوط به تحلیل بازار و فهم نیازهای مشتری‌ است، به‌طوری‌ که هر سررسید که فرآورده جدید معرفی شد مشتری‌ها با اشتیاق آن را خریداری کنند. فرایند فروش دربرگیرنده تبادل کالا در ازای پول است. اما بازاریابی شامل تشخیص نیازهای مشتری و برآورده کردن آنهاست. اهداف آنها گرد نیست از دیگر تفاوت‌های کارشناس فروش و بازاریاب اهداف متفاوت آنها است. قصد بازاریاب همیشه حول محور تثبیت موقعیت متمرکز است؛ یعنی او به دنبال همجهت کردن برند فرآورده یا صنعت خاصی است که برای آن پیشه می‌کند. بازاریاب دائم لازم است بر مشتریان کنونی و مشتریان آینده تأثیر بگذارد. قصد مهم دیگر جذب مشتری و معرفی محصولات و برند به مشتری است؛ اما هدف کارشناس فروش تبدیل مشتریان احتمالی به خریدار پایانی است. در فروش مشتری واپسین حلقه‌ است برای مثال پیش درآمد محصول تولید می‌شود و سپس به مشتری فروخته می‌شود. ولی در بازاریابی نخستینگی با مشتری است، چرا که نخست نیازهای او تشخیص داده می‌شوند و محصول براساس آنها فرآوری و به مشتری فروخته می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

داده‌های مکانی گوگل با تقریب خوبی نشان می‌دهند که کدام مناطق شهری، سیاست قرنطینه‌سازی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را بهتر رعایت کرده‌اند.

 

گوگل با بهره‌گیری از داده‌های مکانی گوشی‌های هوشمند، به کمک مقام‌های مسئول سلامت در ایالات متحده می‌آید و واکنش مردم در تغییر رفتار برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا را بررسی می‌کند. غول موتور جست‌وجو در پست وبلاگی جدیدی خبر از عرضه‌ی سرویس COVID-19 Community Mibility Report داد که به همین منظور توسعه یافته است.

کاربرانی که اجازه‌ی ذخیره و بررسی داده‌های مکانی را با ورود به تنظیمات بخش Location History به گوگل بدهند، در پروژه‌ی جدید بررسی تغییر رفتار وارد می‌شوند. گوگل باتوجه به داده‌های به‌دست آمده، سطح پاسخگویی و رعایت سیاست‌های جدید را ازسوی مردم بررسی می‌کند.

گوگل در پست وبلاگی مرتبط با معرفی سرویس جدید نوشت:

با افزایش شیوع همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، تمرکز زیادی روی استراتژی‌های کاربردی سلامت عمومی معطوف شد. از میان آن‌ها می‌توان به رویکرد فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره کرد که سرعت شیوع را کاهش می‌دهد. ما در سرویس گوگل مپس، از داده‌های بدون هویت و تجمیع‌شده برای شناسایی مکان‌های شلوغ استفاده می‌کنیم. چنین روشی می‌تواند در مواردی همچون پیش‌بینی شلوغ شدن یک کسب‌وکار محلی، کارساز باشد. ما از مقام‌های دولتی شنیدیم که همین نوع از داده‌های تجمیعی، برای تصمیم‌گیری‌های حیاتی در ارتباط با مقابله با کووید ۱۹ هم مفید خواهند بود.

سیستم گزارش جدید گوگل برای همه در دسترس قرار دارد و درحال‌حاضر ‍۱۳۱ کشور در سرتاسر جهان را پوشش می‌دهد. در برخی مناطق کاربران امکان مشاهده‌ی گزارش‌های جزئی‌تر از مناطق داخلی را هم دارند. پس از انتخاب منطقه توسط کاربر، گوگل یک فایل PDF حاوی اطلاعات مرتبط با جمعیت همان منطقه در اختیار او قرار می‌دهد. گوگل فایل‌های PDF را به این دلیل به صفحات وب ترجیح می‌دهد که قابلیت دانلود و اشتراک‌گذاری بیشتری دارند.

داده مکانی گوگل ویروس کرونا

گزارش‌های گوگل در ارتباط با هر منطقه، شامل الگوهای حرکتی در ۶ دسته‌بندی می‌شود:

  • خرده‌فروشی و تفریح که شامل رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، مراکز خرید، پارک‌های سرگرمی، موزه‌ها، کتابخانه‌ها، سالن‌های سینما و مکان‌های مشابه می‌شود.
  • خواروبار و دارو که شامل سوپرمارکت‌ها، انبارهای غذا، فروشگاه محصولات کشاورزی، فروش غذاهای خاص و داروخانه‌ها می‌شود.
  • پارک‌ها که شامل ساحل‌های عمومی، تفرجگاه‌ها، پارک‌های تفریحی، و مکان‌‌های عمومی مشابه می‌شود.
  • ایستگاه‌های حمل‌ونقل که شامل ایستگاه‌های مترو و اتوبوس شهری می‌شود.
  • مناطق اداری
  • مناطق مسکونی

با نگاه به نمونه‌ای اولیه از گزارش گوگل مخصوص منطقه‌ی کالیفرنیا، اطلاعات جالب‌توجهی از رعایت سیاست قرنطینه‌ی خانگی استخراج می‌شود. سیاست قرنطینه‌ی خانگی و تعطیلی کسب‌وکارهای غیرالزامی از ۱۹ مارس در این ایالت اجرا شد و به‌خوبی می‌توان کاهش جمعیت در مراکز خرده‌فروشی، تفریحی و حمل‌ونقل را در گزارش مشاهده کرد. همین گزارش، افزایش حضور در خانه را هم نشان می‌هد. داده‌های گوگل برای هر گزارش، تاریخچه‌ی ۴۸ تا ۷۲ ساعت قبل هر کاربر را مورد بررسی قرار می‌دهد و برای مقایسه، وضعیت کنونی را با داده‌های ماه ژانویه مقایسه می‌کند.

سرویس جدید گوگل در واکنش به افزایش روزافزون تقاضای دولت‌ها از شرکت‌های فناوری راه‌اندازی شد که اشتراک داده‌های بیشتر را برای مقابله با ویروس کرونا از این شرکت‌ها می‌خواهند. چند روز پیش هم وال استریت ژورنال در گزارشی از اقدام مشابه شرکت‌های تبلیغات دیجیتال صحبت کرد. این شرکت‌ها نیز داده‌های تجمیعی بدون هویت را با مراکز پیشگیری و درمان همچون CDC و مقام‌های ایالتی و فدرال به اشتراک می‌گذارند. فیسبوک هم در اقدامی مشابه، داده‌های خود را در اختیار محققان دانشگاهی قرار داد.

مدیران گوگل در مصاحبه پیرامون سرویس جدید می‌گویند هدف از راه‌اندازی آن، کمک به مقام‌های مسئول سلامت برای واکنش بهتر و سریع‌تر به مناطق با نیاز بیشتر بوده است. به‌عنوان مثال، گزارش گوگل به یک مقام محلی در یک شهر نشان می‌دهد که سیاست قرنطینه‌ی خانگی موفق نبوده است و مردم هنوز از پارک‌های عمومی استفاده می‌کنند. یا شاید پارک‌های تفریحی به‌خوبی مدیریت شده‌اند، اما مراکز حمل‌ونقل عمومی به‌خاطر بازگشایی کسب‌وکارها، هنوز شلوغ هستند. همین اطلاعات، قدرت تصمیم‌گیری را برای سیاست‌ها و اعمال قوانین آتی، افزایش می‌دهد.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/6/347154/google-location-data-mobility-reports-covid-19-privacy/



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

طبق یافته‌ها، مریخ حداقل دارای دو سفره‌ی آب زیرزمینی کهن است که خواص شیمیایی متفاوتی دارند.

 

 مریخ و آب. بشر هرگز تصور نمی‌کرد این دو با یکدیگر همراه شوند تا اینکه مشخص شد این سیاره‌ی سرخ به ظاهر خشک، دارای منابع آبی عظیمی است. هنوز تاریخچه‌ی آبی مریخ مشخص نیست و طبق کشف جدید دانشمندان، حداقل دو منبع مجزای آبی کهن زیر سطح مریخ وجود دارد که هر کدام خواص شیمیایی متفاوتی دارند.

یافته‌ی فوق نشان می‌دهد، مریخ برخلاف زمین دارای یک اقیانوس سراسری بزرگ از ماگمای زیرزمینی نبوده است که در سراسر سیاره توزیع شود. به گفته‌ی جسیکا بارنز، دانشمند سیاره‌ای دانشگاه آریزونا:

افراد بسیاری برای محاسبه‌ی تاریخ آبی مریخ و پاسخ به این پرسش‌ها تلاش کرده‌اند. آب مریخ از کجا آمده است؟ تا چه مدت روی پوسته یا سطح آن بوده است؟ منبع آب زیرزمینی مریخ کجاست؟ آب در مریخ چه اطلاعاتی درباره‌ی نحوه‌ی شکل‌گیری و تکامل مریخ آشکار خواهد کرد؟

پاسخ به پرسش‌های فوق را باید در سنگ‌های مریخ جستجو کرد؛ فعلا انسان به طور مستقیم به این سنگ‌ها دسترسی ندارد و حتی هیچ مأموریتی برای بازگشت نمونه‌ها به زمین تا کنون انجام نشده است؛ اما در هر صورت مریخ به ما نزدیک شده است.

آب در مریخ

در طول تاریخ، شهاب‌سنگ‌هایی که با پوسته‌ی مریخ برخورد کرده‌ بودند به سمت زمین تغییر مسیر دادند. پژوهشگرها در آزمایشگاه‌های زمینی با آخرین فناوری‌ها به دقت به بررسی شهاب‌سنگ‌ها پرداختند. نمونه‌ی Allan Hills 84001 در ۱۹۸۴ در جنوبگان و نمونه‌ی Northwest Africa 7934 در سال ۲۰۱۱ در صحرای آفریقا کشف شدند. پژوهشگرها به بررسی ایزوتوپ‌های هیدروژن محصور در سنگ‌های مریخی پرداختند. ایزوتوپ‌ها، عناصری یکسان با عدد نوترونی متفاوت هستند؛ دوتریوم یا هیدروژن سنگین دارای یک پروتون و یک نوترون است، پروتیوم یا هیدروژن سبک دارای یک پروتون است و نوترون ندارد.

از آنجا که هیدروژن یکی از عناصر سازنده‌ی آب است، نسبت دو ایزوتوپ فوق می‌تواند به دانشمندان در درک تاریخچه‌ی آبی مریخ کمک کنند. در واقع ایزوتوپ‌های هیدروژن مانند نوعی فسیل آبی عمل می‌کنند که با تحلیل آن‌ها می‌توان به فرآیندهای شیمیایی متعدد و منشاء آن‌ها پی برد. این اولین بار نیست که بارنز و تیم او به بررسی ایزوتوپ‌های هیدروژن در شهاب‌سنگ‌های مریخی می‌پردازند. هدف آن‌ها دستیابی به اطلاعاتی درباره‌ی وضعیت آبی مریخ است؛ اما نتایج قبلی پراکنده و ناسازگار بودند.

عنصر پروتیوم، متداول‌ترین ایزوتوپ هیدروژن روی زمین است. این مسئله برای جو زمین، هیدروژن آب موجود در سنگ‌ها و سنگ‌های اقیانوسی هم صدق می‌کند. در مریخ، دوتریوم، ایزوتوپ غالب هیدروژن در جو است زیرا پرتوهای خورشیدی، به مرور زمان پروتیوم را از جو مریخ حذف کرده‌اند اما نسبت ایزوتوپ موجود در سنگ‌های تست‌شده از شبه مریخی تا شبه زمینی متغیر هستند.

بنابراین بارنز و تیمش تصمیم گرفتند شهاب‌سنگ‌های مریخی را با دقت بیشتری بررسی کنند. طبق پژوهش‌های فروپاشی رادیواکتیو، نمونه‌ی آلان هیلز ۸۴۰۰۱، تقریبا ۳.۹ میلیارد سال پیش با مایعات روی پوسته‌ی مریخ در تعامل بوده است. طبق تحلیلی مشابه، نمونه‌ی Northwest Africa 7034 هم تقریبا ۱.۵ میلیارد سال قبل با مایعات واکنش داشته است.

بارنز و تیم او پس از اجرای آزمایش تحلیل ایزوتوپی، متوجه شدند نسبت ایزوتوپ در هر دو نمونه‌ی کشف‌شده، یکسان هستند و دقیقا بین نسبت آب در زمین و نسبت جو مریخ قرار دارند. علاوه بر این، نسبت به دست‌آمده مشابه نسبت موجود در سنگ‌‌های جوانی بود که در تحلیل‌های مریخ‌نورد کریاسیتی به دست آمده بود. طبق نتایج فوق، ترکیب شیمیایی آب مریخ تقریبا به مدت ۳.۹ میلیارد یکپارچه بوده است. این نتیجه برخلاف پژوهش‌های گذشته، غیرمنتظره بود. بارنز می‌گوید:

شهاب‌سنگ‌های مریخی تقریبا همه جا هستند؛ بنابراین تلاش برای محاسبه‌ی میزان آب موجود در گوشته‌ی مریخ بر اساس این نمونه‌ها، همیشه چالش‌برانگیز بوده است. تفاوت زیاد داده‌های پوسته ما را تشویق کرد به پژوهش‌های علمی بازگردیم و داده‌ها را بررسی کنیم.

اما وقتی پژوهشگرها به مقایسه‌ی نتایج با پژوهش‌های قبلی ایزوتوپ هیدروژنی گوشته‌ی مریخی پرداختند، متوجه چیزی عجیب شدند. شهاب‌سنگ‌های گوشته به دو گروه مجزای سنگ آذرین به نام شرگوتیت تقسیم می‌شدند. شرگوتیت غنی‌شده دارای مقدار بیشتری دوتریوم است در مقابل میزان دوتریوم در شرگوتیت تقلیل‌یافته کمتر است. با به دست آوردن میانگین دو نمونه، نسبت ایزوتوپ پوسته در نمونه‌های Allan Hills 84001 و Northwest Africa 7034 به دست می‌آید.

دو خاصیت شیمیایی مجزا نشان‌دهنده‌ی دو منبع آب مجزا در گوشته‌ی مریخ هستند که با یکدیگر ادغام نشده‌اند؛ و این یعنی برخلاف زمین، اقیانوس سراسری ماگمای مایع زیر گوشته‌ی مریخ، در یکپارچه‌سازی لایه‌ی فوقانی نقشی نداشته است. به گفته‌ی بارنز:

این دو منبع متفاوت آب زیرزمینی مریخ می‌توانند اطلاعاتی را درباره‌ی انواع سنگ‌های ادغام شده در لایه‌های زیرین سیاره ارائه دهند. این اطلاعات برای درک سکونت‌پذیری گذشته و اخترزیست‌شناسی مریخ ضروری است.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/6/347107/mars-ancient-water-reservoir/



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

طبق یافته‌ها، مریخ حداقل دارای دو سفره‌ی آب زیرزمینی کهن است که خواص شیمیایی متفاوتی دارند.

 

 مریخ و آب. بشر هرگز تصور نمی‌کرد این دو با یکدیگر همراه شوند تا اینکه مشخص شد این سیاره‌ی سرخ به ظاهر خشک، دارای منابع آبی عظیمی است. هنوز تاریخچه‌ی آبی مریخ مشخص نیست و طبق کشف جدید دانشمندان، حداقل دو منبع مجزای آبی کهن زیر سطح مریخ وجود دارد که هر کدام خواص شیمیایی متفاوتی دارند.

یافته‌ی فوق نشان می‌دهد، مریخ برخلاف زمین دارای یک اقیانوس سراسری بزرگ از ماگمای زیرزمینی نبوده است که در سراسر سیاره توزیع شود. به گفته‌ی جسیکا بارنز، دانشمند سیاره‌ای دانشگاه آریزونا:

افراد بسیاری برای محاسبه‌ی تاریخ آبی مریخ و پاسخ به این پرسش‌ها تلاش کرده‌اند. آب مریخ از کجا آمده است؟ تا چه مدت روی پوسته یا سطح آن بوده است؟ منبع آب زیرزمینی مریخ کجاست؟ آب در مریخ چه اطلاعاتی درباره‌ی نحوه‌ی شکل‌گیری و تکامل مریخ آشکار خواهد کرد؟

پاسخ به پرسش‌های فوق را باید در سنگ‌های مریخ جستجو کرد؛ فعلا انسان به طور مستقیم به این سنگ‌ها دسترسی ندارد و حتی هیچ مأموریتی برای بازگشت نمونه‌ها به زمین تا کنون انجام نشده است؛ اما در هر صورت مریخ به ما نزدیک شده است.

آب در مریخ

در طول تاریخ، شهاب‌سنگ‌هایی که با پوسته‌ی مریخ برخورد کرده‌ بودند به سمت زمین تغییر مسیر دادند. پژوهشگرها در آزمایشگاه‌های زمینی با آخرین فناوری‌ها به دقت به بررسی شهاب‌سنگ‌ها پرداختند. نمونه‌ی Allan Hills 84001 در ۱۹۸۴ در جنوبگان و نمونه‌ی Northwest Africa 7934 در سال ۲۰۱۱ در صحرای آفریقا کشف شدند. پژوهشگرها به بررسی ایزوتوپ‌های هیدروژن محصور در سنگ‌های مریخی پرداختند. ایزوتوپ‌ها، عناصری یکسان با عدد نوترونی متفاوت هستند؛ دوتریوم یا هیدروژن سنگین دارای یک پروتون و یک نوترون است، پروتیوم یا هیدروژن سبک دارای یک پروتون است و نوترون ندارد.

از آنجا که هیدروژن یکی از عناصر سازنده‌ی آب است، نسبت دو ایزوتوپ فوق می‌تواند به دانشمندان در درک تاریخچه‌ی آبی مریخ کمک کنند. در واقع ایزوتوپ‌های هیدروژن مانند نوعی فسیل آبی عمل می‌کنند که با تحلیل آن‌ها می‌توان به فرآیندهای شیمیایی متعدد و منشاء آن‌ها پی برد. این اولین بار نیست که بارنز و تیم او به بررسی ایزوتوپ‌های هیدروژن در شهاب‌سنگ‌های مریخی می‌پردازند. هدف آن‌ها دستیابی به اطلاعاتی درباره‌ی وضعیت آبی مریخ است؛ اما نتایج قبلی پراکنده و ناسازگار بودند.

عنصر پروتیوم، متداول‌ترین ایزوتوپ هیدروژن روی زمین است. این مسئله برای جو زمین، هیدروژن آب موجود در سنگ‌ها و سنگ‌های اقیانوسی هم صدق می‌کند. در مریخ، دوتریوم، ایزوتوپ غالب هیدروژن در جو است زیرا پرتوهای خورشیدی، به مرور زمان پروتیوم را از جو مریخ حذف کرده‌اند اما نسبت ایزوتوپ موجود در سنگ‌های تست‌شده از شبه مریخی تا شبه زمینی متغیر هستند.

بنابراین بارنز و تیمش تصمیم گرفتند شهاب‌سنگ‌های مریخی را با دقت بیشتری بررسی کنند. طبق پژوهش‌های فروپاشی رادیواکتیو، نمونه‌ی آلان هیلز ۸۴۰۰۱، تقریبا ۳.۹ میلیارد سال پیش با مایعات روی پوسته‌ی مریخ در تعامل بوده است. طبق تحلیلی مشابه، نمونه‌ی Northwest Africa 7034 هم تقریبا ۱.۵ میلیارد سال قبل با مایعات واکنش داشته است.

بارنز و تیم او پس از اجرای آزمایش تحلیل ایزوتوپی، متوجه شدند نسبت ایزوتوپ در هر دو نمونه‌ی کشف‌شده، یکسان هستند و دقیقا بین نسبت آب در زمین و نسبت جو مریخ قرار دارند. علاوه بر این، نسبت به دست‌آمده مشابه نسبت موجود در سنگ‌‌های جوانی بود که در تحلیل‌های مریخ‌نورد کریاسیتی به دست آمده بود. طبق نتایج فوق، ترکیب شیمیایی آب مریخ تقریبا به مدت ۳.۹ میلیارد یکپارچه بوده است. این نتیجه برخلاف پژوهش‌های گذشته، غیرمنتظره بود. بارنز می‌گوید:

شهاب‌سنگ‌های مریخی تقریبا همه جا هستند؛ بنابراین تلاش برای محاسبه‌ی میزان آب موجود در گوشته‌ی مریخ بر اساس این نمونه‌ها، همیشه چالش‌برانگیز بوده است. تفاوت زیاد داده‌های پوسته ما را تشویق کرد به پژوهش‌های علمی بازگردیم و داده‌ها را بررسی کنیم.

اما وقتی پژوهشگرها به مقایسه‌ی نتایج با پژوهش‌های قبلی ایزوتوپ هیدروژنی گوشته‌ی مریخی پرداختند، متوجه چیزی عجیب شدند. شهاب‌سنگ‌های گوشته به دو گروه مجزای سنگ آذرین به نام شرگوتیت تقسیم می‌شدند. شرگوتیت غنی‌شده دارای مقدار بیشتری دوتریوم است در مقابل میزان دوتریوم در شرگوتیت تقلیل‌یافته کمتر است. با به دست آوردن میانگین دو نمونه، نسبت ایزوتوپ پوسته در نمونه‌های Allan Hills 84001 و Northwest Africa 7034 به دست می‌آید.

دو خاصیت شیمیایی مجزا نشان‌دهنده‌ی دو منبع آب مجزا در گوشته‌ی مریخ هستند که با یکدیگر ادغام نشده‌اند؛ و این یعنی برخلاف زمین، اقیانوس سراسری ماگمای مایع زیر گوشته‌ی مریخ، در یکپارچه‌سازی لایه‌ی فوقانی نقشی نداشته است. به گفته‌ی بارنز:

این دو منبع متفاوت آب زیرزمینی مریخ می‌توانند اطلاعاتی را درباره‌ی انواع سنگ‌های ادغام شده در لایه‌های زیرین سیاره ارائه دهند. این اطلاعات برای درک سکونت‌پذیری گذشته و اخترزیست‌شناسی مریخ ضروری است.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/6/347107/mars-ancient-water-reservoir/



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()