چگونه از اینستاگرام خرید کنیم
نوشته شده توسط : ساحل

۶ ترفند برای خرید امن از اینستاگرام
آیا خرید امن از اینستاگرام امکان پذیر است؟
بگذارید همین اول خیالتان را آسان کنم: بله، خرید امن از اینستاگرام، شدنی است. اینستاگرام در ایران یکتا از بهترین بسترهای معرفی و فروش کالا و خدمات است. تعداد پیج‌های بیزینسی همه گیتی در اینستاگرام از نزدیک ۱۵ میلیون در سنه ۲۰۱۷ به ۲۵ میلیون در سنه ۲۰۱۹ دریافتی است. تمرکز بر تصویر و در عین حال امکان تگ قیمت روی محصولات در پیج‌های بیزینسی، قابلیت کپشن گذاشتن، اضافه کردن هشتگ، امکان بارگذاری ویدئوهای طولانی در آی‌جی‌تی‌وی، امکان لایو قراردادن یا یا پخش زنده و استوری‌های یومیه باعث شده است کسب و کارهای کوچک نیز بتوانند عرض اندام کنند و دیده شوند. در این میانی برندهای ایرانی و تولید داخلی جایگاهی اخص پیدا کرده‌اند و از این بستر به خوبی کاربرد می‌کنند.

از سوی دیگر برای خریداران هم فضایی برپایی شده که مثل یک نگارخانه یا فروشگاه راستین بتوانند میان محصولات بی‌شمار، بگردند و گزینش کنند. اما آن‌ها در این میان دغدغه‌هایی هم دارند؛ دغدغه‌هایی که مربوط به امنیت خرید می‌شود مشابه نبودن وبسایت و نداشتن مجوز خرید و فروش اینترنتی و اینماد، نداشتن فروشگاه فیزیکی برای خرید حضوری، وضعیت ارسال کالا و پرداخت هزینه پیک، سختی ارسال به شهرهای سایر و مسیرهای دور، نبود امکان گلایه در صورت کلاهبرداری به انگیزه ثبت نشدن برند یا مشخصات فروشگاه، عدم اطمینان به فروشگاه و شمار فالوئر و… .

این مسائل مایه شده است که خرید امن از اینستاگرام با مشکلاتی مواجه شود. کلاهبرداری‌های چهره گرفته در این محیط‌ موجب عدم اعتماد خریداران شده و بازار فروشندگان واقعی را کساد می‌کند. کسب و کارهای کوچک مانند تولیدی‌های صنایع دستی، زیورآلات، البسه و طراحی لباس، غذای خانگی و فینگرفود و بسیاری دیگر، از راه‌های خلاقانه به دنبال جلب اعتماد خریداران و کاربران هستند تا خرید امن از اینستاگرام را ممکن کنند.

نحوه گشتن و تماشا محصولات در یک پیج اینستاگرامی برای خرید امن از اینستاگرام
چگونه خرید امن از اینستاگرام داشته باشیم؟
اعتماد کردن به فروشنده برای پرداخت همه هزینه، آن هم پیش از دیدن کالا به صورت حضوری مهم‌ترین نگرانی خریداران اینستاگرامی است. برای از بین بردن این نگرانی و راهنمایی برای داشتن خرید امن از اینستاگرام، این راهکارها را پیشنهاد می‌کنیم:

۱. به کارگیری درگاه پرداخت امن
در پست مربوط به پرداخت امن چیست می‌توانید جزئیات بیشتری درباره این درگاه مطمئن بخوانید. استفاده از درگاه پرداخت امن، بهترین پیشنهاد برای خرید امن از اینستاگرام است. با این شغل در حقیقت، خرید خویش را بیمه کرده‌اید. شما کالای خود را سفارش می‌دهید. نیازی هم به بیعانه دادن نیست، شما همه پول را می‌پردازید! ولی نه به فروشنده، بلکه به یک سامانه قابل اعتماد همانند سپارکس. فروشنده هم با خیالی راحت از اینکه شما حتما کالا را می‌خواهید، آن را برایتان ارسال می‌کند و باقی ماجرا.

این را هم اضافه کنم که به هیچ عنوان پول را سر راست به حساب شخصی فروشنده واریز نکنید. از او بخواهید در سامانه عدل و ستد ایمن، یک پرداخت امن برپایی کند و در آن مکان خرید و فروش را اتمام دهید.

۲. دقت به کیفیت عکس‌ها
برای خرید امن از اینستاگرام کیفیت عکس مهم است. یک عکس با کیفیت و دیگری بی‌کیفیت است
نکته‌ای که باید حتما به آن توجه کنید کیفیت عکس‌هایی است چگونه از اینستاگرام خرید کنیم که در صفحه اینستاگرام فروشندگان و برندها قرار گرفته است. پروا کنید که عکس‌ها از خود محصول گرفته شده باشند نه اینکه از ژورنال‌ها یا تولید کنندگان مشابه بیگانه کپی شده باشند. از فروشنده بخواهید عکس راستین کالا را برای شما دایرکت کند. یا ویدیویی بفرستد و در آن مشخصات کالا را توضیح دهد.

کیفیت خوب عکس‌های یک پیج به شما پرتو می‌دهد که آن کسب و کار برای مطرح کردن خود، سعی و هزینه کرده و برای مشتری خود ارزش قائل است. بعد رضایت خریدار برای او مهم است.

۳. نحوه تعامل فروشنده و خریدار
شما به کدام یک اغلب اعتماد می‌کنید؟ پیجی که ادمین آن برای مخاطبانش وقت می‌گذارد، جواب کامنت‌ها و دایرکت‌ها را می‌دهد و در صدد رفع نگرانی‌ها و پرسش‌های خریداران است یا پیجی که هیچ تعاملی با خریدار ندارد، هیچ واکنشی به سوالات و درخواست‌های مخاطبانش نمی‌دهد و بها محصولات را ارائه نمی‌کند؟

مانند این است که شما به فروشگاهی بروید، سلام کنید و قیمت بپرسید ولی فروشنده همین‌طور به شما نگاه کند! پیج‌هایی که به مخاطب اهمیت می‌دهند قابل اعتمادترند.

۴. تشخیص راستین یا فیک بودن فالوئرها
برای خرید امن از اینستاگرام می‌توان فالوئرهای فیک را با تعداد لایک و کامنت هر پست تشخیص داد.
طبیعی است که شمار فالوئر زیاد، موجب جلب اعتماد شود اما همین ریشه-بن-بیخ مایه پر رونق شدن صفحات فروش فالوئر فیک هم شده است! ملت به پیج‌های پرفالوئر اطمینان اکثریت می‌کنند ولی از کجا بفهمیم این رقم راستین است یا الکی؟

یکی از راه‌ها چک کردن لایک‌ها و کامنت‌ها و مقایسه آن با تعداد فالوئرهاست. سرانجام این دو باید یک تناسبی با هم داشته باشند!
راه دیگر، خواستن کامنت‌هاست. کامنت‌های راستین را می‌توان تشخیص داد. مثلا اگر کسی ذیل عکس مربوط به لاک ناخن کامنت گذاشته باشد: مطالب احسان داری، به من هم سر بزن، خب معلوم است که راستین نیست!
۵. دریافت فاکتور از فروشنده و نگه داشتن قبض پرداخت
اگر با وجود همه توصیه‌هایی که راجع به پرداخت امن به شما کردیم همچنان از این روش کاربرد نکردید! دست کم از فروشنده فاکتور بخواهید. بدون فاکتور و قبض پرداخت، امکان گلایه از طریق سامانه ۱۲۴ را ندارید. اگر بدون چک کردن نام فروشنده و مقایسه آن با شماره حساب یا شماره کارتی که در دست دارید، اقدام به واریز پول کرده‌اید نشانه می‌دهد زیاد با کلاهبرداری اینترنتی آشنا نیستید! پس همین الان این مطلب را بخوانید: چگونه طعمه کلاهبرداری اینترنتی نشویم.

۶. اخذ ضمانت تعویض یا مرجوعی
بک خرید امن از اینستاگرام وقتی است که فروشنده کالای خویش را پس بگیرد یا جایگزینی کند.
فروشگاه‌ها و پیج‌های معتبر، از اینکه کالایشان را بعد بگیرند یا جایگزینی کنند ترسی ندارند. اگر شما کفشی خریده‌اید که سایزتان نبوده، باید بتوانید آن را عوض کنید. اگر تابلوی «بعد از فروش، بعد گرفته نمی‌شود» را سردر فروشگاهی ببینید چه حالی به‌تان دست می‌دهد؟! ارج به حقوق خریدار نکته مهمی است که خرید امن از اینستاگرام را شدنی می‌کند. در عین حال باید شرایط تعویض کالا را هم رعایت کنید مثلا رساندن گزند فیزیکی، احتقار تگ فرآورده یا بسط دادن پلمپ محصولات بهداشتی مایه می‌شود فروشنده کالا را از شما پس نگیرد.

درگاه پرداخت امن این امکان را برای شما و فروشنده فراهم می کند که شرایط را تعیین و راز آن توافق کنید الی از این دست مشکلات پیش نیاید و امنیت خرید و فروش برای هر دو طرف تامین شود.

افزایش محبوبیت اینستاگرام و اضافه شدن آپشن‌های جدید به آن در سال‌های اخیر و فیلتر نبودن این شبکه اجتماعی در ایران، میل کسب و کارها را به کار و جنبش افزایش دیتا است. با خرید امن از اینستاگرام، لذت به کارگیری این اپلیکیشن دوست داشتنی را بیشتر می‌کنید.

برای کارآزمودگان سپارکس همینجا کامنت بگذارید و به عنوان خریدار یا فروشنده در فضای اینستاگرام، از تجربیات یا دشواری ها خود بگویید. دغدغه شما برای یک عدل و ستد اینستاگرامی چیست؟ نگران چه چیزهایی هستید؟ چه مشکلاتی راز راه خرید و فروش اینستاگرامی شما سبز شده است؟





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: