تعرفه های طراحی سایت با وردپرس
نوشته شده توسط : ساحل

طراحی سایت وردپرس یعنی ساخت و هزینه طراحی سایت با وردپرس و در ضمن آموزش شیوه برپایی یک وبسایت اینترنتی آنلاین با سکوی محبوب WordPress موضوعیه که خیلی وقته میخوام در موردش براتون بنویسم.

پیشنهاد برای مطالعه
هزینه نرم انگیزه ها سفارشی … واقعاً می ارزه این کل پول بدیم؟!
اینکه چرا وردپرس و چرا مثلا جوملا و دروپال نه یه سواله که مدتهاست مطرحه. سوالات مختلفی که کسان میپرسن دربرگیرنده این موارده:

چرا طراحی سایت با وردپرس
چرا زبان PHP
چرا سکوها و فریم ورک های دیگه نه
مشکل بقیه سیستم های مدیریت محتوا چیه؟
امنیت سایت وردپرس پایین نیست؟
آیا طراحی سایت با وردپرس مشکل سرعت نداره؟
آیا متن مفتوح یا اوپن سورس Open Source بودن وردپرس یعنی کد سایت دست بقیه میفته؟
آیا هک سایت وردپرس آسونه؟ هک شدن سایت وردپرس برامون دشوار ساز نمیشه؟
اگه بخوام در یک واژه جواب همه این سوالات رو بدم بهتره برم سراغ احصاء و اطلاعات روز دنیا.

آمار و اطلاعات
بر بر پایه آمارگرفتن ۳۵ درصد از کل وبسایت های اینترنتی در دنیا با وردپرس نوشته شدن. بزرگترین عدد بعدی تقریبا به ۳ درصد و مربوط به جوملا است.
در پیوسته این نوشته به طریق طراحی سایت با وردپرس و قیمت پروژه طراحی سایت با وردپرس اشاره خواهم کرد. وانگهی با سیستم مدیریت محتوای جوملا و دروپال هم مقایسه ای خواهیم داشت. ممکنه برخی از شما پیگیری تعلیم روش ایجاد سایت با وردپرس هم باشید که در اون باره هم مطالب مهمی رو میخوام تعلیم بدم. پس با من در این نوشته همراه باشید.

پروژه طراحی سایت با وردپرس
یک پروژه طراحی سایت با وردپرس با دانلود کد منبع وردپرس از سایت wordpress.org آغاز میشه. تعرفه های طراحی سایت با وردپرس  یک سیستم مدیریت محتوا یا به انگلیسی Content Management System متن مفتوح و اوپن سورس به انگلیسی Open Source هست.

مجوز به کارگیری وردپرس و متن مفتوح بودن کد منبع
این یعنی شما مختار هستید بر پایه مجوز یا لایسنس وردپرس که در یک فایل به اسم license.txt در پوشه اصلی سایت پیمان گرفته در کد منبع تغییراتی بدید و ازش بهره‌گیری کنید. سایت ساز وردپرس تحت پروانه گنو جی پی ال نسخه ۲ یا GNU GPL 2.0 منشر شده. این پروانه احد از آسان ترین انواع لایسنس نرم انگیزه ها اوپن سورس هست که مشکل گیری زیادی در باره پهنه دگرگونی ها و روش استفاده شما از کد منبع نداره.

نصب وردپرس روی سرور
ابتدا باید وردپرس رو که از سایت اصلی دانلود کردید روی سرور نصب کنید. مراحل زیر رو اتمام بدید:

فایل زیپ رو روی سرور باز کنید.
اگر حوزه اینترنتی یا همون اسم سایت رو از قبل تنظیم کردید، محتویات پوشه wordpress رو داخل اون کپی کنید.
اگر دامین انتخاب نکردید یا تنظیم نشده پوشه wordpress رو به نام دلخواه تغییر بدید و اون رو به عنوان مسیر اصلی سایت در سرور تنظیم کنید.
آدرس پهنه سایت وردپرس خودتون رو در مرورگر اینترنتی (ترجیحا گوگل کروم) وارد کنید و مراحل نصب وردپرس رو تکمیل کنید.
اگه کل مراحل رو درست طی کرده باشید الان باید تونسته باشید که وارد پنل مدیریت سایت وردپرس شده باشید.
تنظیمات اولیه سایت وردپرس
پس از نصب وردپرس پروژه رو با تنظیمات اولیه مورد نیاز شروع میکنیم.

از منوی تنظیمات وارد بخش تنظیمات عمومی بشید و زبان سایت و زمان محلی و ساختار تاریخ و ساختار زمان و روز آغازین هفته رو تنظیم کنید.
بعد از منوی تنظیمات وارد بخش پیوندهای یکی بشید و تنظیمات عمومی رو روی گزینه نام نوشته بذارید و ذخیره کنید.
افزودن پلاگین یا افزونه به سایت وردپرس
روال عادی اینه که قابلیت ها و عملکردهای گوناگون یک سایت در اکو سیستم وردپرس از طریق افزونه یا پلاگین به انگلیسی Plugin به سایت اضافه میشه. البته این یک روش منسوخ و قدیمی هست و معایب زیادی داره. گذرگاه صحیح استفاده از ماژول در وردپرس هست.

نکته
راه رایج اما اشتباه اضافه کردن عملکرد و قابلیت به سایت وردپرس به کارگیری پلاگین یا افزونه است. همه این مسیر رو میرن. رهنمود من به شما اینه که اشتباه بقیه رو تکرار نکنید. گذرگاه صحیح اضافه کردن قابلیت به سایت وردپرس استفاده از ماژول هست.
تفاوت بنیادین ماژول و پلاگین اینه که ماژول ها قطعات سازگار و یکپارچه ای هستند که به نکوداشتن در کنار هم پیمان میگیرن و با هم پیشه میکنن. برعکس پلاگین و افزونه که هر پلاگین رو یک نفر و با یک الگوی کاملا متفاوت نوشته و کشمکش بسیار بین افزونه های گوناگون سبب افت سرعت سایت وردپرس و افت و کاهش تجربه کاربری و عدم رضایتمندی کاربران از رابط کاربری و طراحی عملکردهاست.

افزودن و گزینش پوسته یا تم به سایت وردپرس
در مرحله بعد باید یک پوسته یا Theme برگزیدن کنید. پوسته ظاهر سایت وردپرس را تغییر میده و احتمالا یکی از تقسیم های جذاب طراحی سایت وردپرس همین گزینش و طراحی پوسته مناسب برای سایت هست. مراحل زیر رو دنبال کنید:

از منوی نمایش گزینه پوسته ها رو برگزیدن کنید.
از لیست پوسته ها یکتا از گزینه ها رو به مد نظر انتخاب و دکمه فعال نمایید رو کلیک کنید.
راه دیگه اینه که روی دکمه اضافه کردن کلیک کنید و یک پوسته از بین پوسته های موجود انتخاب و نصب و سپس پرکار کنید.
پوسته ها اغلب برای بارگذاری سریع صفحه بهینه نشده اند. چیزی که اهمیت زیادی در ارتقای رتبه گوگل و سئو سایت داره، سرعت بارگذاری صفحه است. وردپرس به صورت قبل فرض برای پرداخت و نمایش صفحات سایت از موتور پرداخت PHP بهره‌گیری می‌کنه. برای بارگذاری خیلی سریع بهتره به جای PHP از یک موتور پرداخت سریع تر مشابه Twig کاربرد کنید.

نکته
موتور پرداخت Twig زیاد تندتر از PHP عمل می‌کنه. چنانچه سایت وردپرس تند برای تعداد زیاد کاربران میخواید این نکته رو فراموش نکنید.
پوسته هایی که در تیم من توسعه داده می‌شن همگی از موتور فوق تند توئیگ سهم می‌برن. در هر صورت چه از پوسته های معمولی و چه از پوسته های توئیگی سهم ببرید، نصب و تاسیس وردپرس با انتخاب و نصب پوسته تموم میشه.

در پیوسته میخوام در مورد قیمت طراحی سایت با وردپرس براتون کمی گفتگو کنم.

قیمت طراحی سایت با وردپرس
هزینه طراحی سایت با وردپرس به عوامل مختلفی پیوستگی داره. یکتا از مهمترین عوامل تعیین کننده در شروع یک پروژه طراحی سایت بحث شیرین و البته شاید تلخ قیمت و خرج هاست. اگر هزینه ها با بودجه ای که برای تاسیس سوداگری آنلاین در عقیده گرفتیم همخوانی نداشته باشه پروژه آغاز نمیشه یا حتی اگه شروع هم بشه قسمت نامعلومی داره. پیش از آغاز توصیه میکنم نوشته ای که سال ماضی در مورد بها طراحی سایت و جدیدترین تعرفه در سنه ۱۳۹۸ منتشر کردم رو حتما مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: